Volgens mij is het: bel neeeent (fonetisch opgeschreven) De ouders van een vriendinnetje komen uit de omgeving simonshaven, oud beijerland, en zij zeiden dit altijd (en wij praatten het na, nog, als ik haar aan de telefoon heb )Terri schreef:Schitterend en dat relativeert gelijk het "probleem"Zacheüs schreef:Mode van de jongere generaosie
De mode van de jongere generaosie is
weer een hêêl aander verhaol. Die gaon in
mijn ôôge wel hêêl ver met de emancipaosie.
'k Zal 't uitlegge. Vroeger droege manne
die veul buite waarekte op de wurreve
voor de kou een langen onderbroek. 'k Mô
zegge, as ze 's aeves gerêêd stonge om naer bed
te gaon, was 't gêên gezicht die lange
mellekflesse, mor dat eve terzijde. In de
lôôp van de tijd hebbe de vrouwe d'r manne
zôô wijd gekrege dà me die broeke ingerôôle
hebbe veur wat charmanter ondergoed.
En wat denk ie? De geëmancipeerde
jeugd gaot 'r gelijk mee an d'n haol! Ze
hebbe die lange onderbroek gewoon effies
een aandere naom gegeve en de 'legging'
is hôôg mode. Ze wiere van de zeumer,
toen de sprêêuwe op 't dak bekant
flaauw viele van de hette, bekant deur iedere
jonge maaid gedraoge. Netuurlijk bleve
de meer belege daomes toen ok nie achter
en zôôdoende lôôp hêêl vrouwelijk Nederland
in de langen onderbroek! Wat ik
dan mot denke? Oh, Oh, as 't toch is mos
van d'r moederl
Doet me denken aan een oud verhaal van ds.Blaak. Hij zat in de trein en had die speciale kleding aan
(soort pofbroek?) toen jongelui aan hem vroegen;"zo dominee is dat de nieuwe mode" waarop hij antwoordde; "belt nee(dialect) jonges, anders hadden jullie het ook wel aan".
Deze is echt leuk...
Re: Deze is echt leuk...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Grappig. Ik mag alleen wel hopen dat men wel ondergoed onder de legging draagt en niet als lange onderbroek gebruikt....Terri schreef:Schitterend en dat relativeert gelijk het "probleem"Zacheüs schreef:Mode van de jongere generaosie
van d'r moederl
Doet me denken aan een oud verhaal van ds.Blaak. Hij zat in de trein en had die speciale kleding aan
(soort pofbroek?) toen jongelui aan hem vroegen;"zo dominee is dat de nieuwe mode" waarop hij antwoordde; "belt nee(dialect) jonges, anders hadden jullie het ook wel aan".

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Vandaag is 't meer weer voor regenpijpenMarnix schreef:Grappig. Ik mag alleen wel hopen dat men wel ondergoed onder de legging draagt en niet als lange onderbroek gebruikt....

~~Soli Deo Gloria~~
Mara schreef:Volgens mij is het: bel neeeent (fonetisch opgeschreven) De ouders van een vriendinnetje komen uit de omgeving simonshaven, oud beijerland, en zij zeiden dit altijd (en wij praatten het na, nog, als ik haar aan de telefoon heb )Terri schreef:Schitterend en dat relativeert gelijk het "probleem"Zacheüs schreef:Mode van de jongere generaosie
van d'r moederl

Mijn vader droeg vroeger in de winter lange onderbroeken. Hij was zijn tijd ver vooruit dus 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hoezo dan?Marnix schreef:Grappig. Ik mag alleen wel hopen dat men wel ondergoed onder de legging draagt en niet als lange onderbroek gebruikt....
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
laat maar 

Hendrikus schreef:Vandaag is 't meer weer voor regenpijpen

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee schreef:

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Haan lift 480 kilometer
GRONINGEN - Een haan heeft op eigen houtje een reis gemaakt van Groningen naar Zuid-Holland en weer terug.
De haan sprong twee keer achterop een vrachtauto en kon zo meeliften. Hij reisde in totaal 480 kilometer.
Een chauffeur van transporteur Burgler in Noordhorn ontdekte de 'huishaan', die rondscharrelt op het bedrijfsterrein, afgelopen maandag in de Botlek bij Rotterdam op de achteras van zijn vrachtwagen.
De haan was vanuit Groningen meegereisd naar Zuid-Holland, een afstand van 265 kilometer. Een poging om het dier te vangen mislukte; de haan ging er vandoor.
Een dag later liftte de haan terug op de achteras van een vrachtwagen van een andere chauffeur die in dienst is bij hetzelfde transportbedrijf. Die ontdekte het dier in Heerenveen en bracht hem naar zijn 'huis' in Noordhorn.

Schitterend, gewéééldig!!
- MarthaMartha
wat een slimmerd om wel weer een lift naar het noorden te nemen!jvdg schreef:Haan lift 480 kilometer
GRONINGEN - Een haan heeft op eigen houtje een reis gemaakt van Groningen naar Zuid-Holland en weer terug.
De haan sprong twee keer achterop een vrachtauto en kon zo meeliften. Hij reisde in totaal 480 kilometer.
Een chauffeur van transporteur Burgler in Noordhorn ontdekte de 'huishaan', die rondscharrelt op het bedrijfsterrein, afgelopen maandag in de Botlek bij Rotterdam op de achteras van zijn vrachtwagen.
De haan was vanuit Groningen meegereisd naar Zuid-Holland, een afstand van 265 kilometer. Een poging om het dier te vangen mislukte; de haan ging er vandoor.
Een dag later liftte de haan terug op de achteras van een vrachtwagen van een andere chauffeur die in dienst is bij hetzelfde transportbedrijf. Die ontdekte het dier in Heerenveen en bracht hem naar zijn 'huis' in Noordhorn.![]()
![]()
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hij zal de vrachtwagen van het bedrijf herkend hebben.MarthaMartha schreef:wat een slimmerd om wel weer een lift naar het noorden te nemen!jvdg schreef:Haan lift 480 kilometer
Een dag later liftte de haan terug op de achteras van een vrachtwagen van een andere chauffeur die in dienst is bij hetzelfde transportbedrijf. Die ontdekte het dier in Heerenveen en bracht hem naar zijn 'huis' in Noordhorn.![]()
![]()
(mss. zelfs het kenteken.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/7909561.stm
In het Nederlands hadden ze ook zoiets, deze vind ik toch leuker.
Ik kan me nog voorstellen dat je je kind William noemt als je achternaam Board is, en dat je niet goed nadacht toen je je dochter Carrie noemde als vader en moeder Oakey. Maar als vader en moeder Case hun zoon Justin noemen is dat gewoon kindermishandeling.
Ook leuk het verhaal eronder van de advocate Susan (Sue) Mee, die getrouwd is met bankier Rob Mee.
In het Nederlands hadden ze ook zoiets, deze vind ik toch leuker.
Ik kan me nog voorstellen dat je je kind William noemt als je achternaam Board is, en dat je niet goed nadacht toen je je dochter Carrie noemde als vader en moeder Oakey. Maar als vader en moeder Case hun zoon Justin noemen is dat gewoon kindermishandeling.
Ook leuk het verhaal eronder van de advocate Susan (Sue) Mee, die getrouwd is met bankier Rob Mee.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hehe.... in het Nederlands zou je je kind natuurlijk Justin-Kees kunnen noemen. 
Wel leuk wat je soms met namen krijgt.... Zo is er in Amsterdam een plastisch chirurg die Dr. Tits heet. En dingen als: Bakker, uw slager.
Nog een paar leuke die echt schijnen te bestaan:
Jos Tibant
Conny Plassen
Constant Lam
Sytze Vliegen

Wel leuk wat je soms met namen krijgt.... Zo is er in Amsterdam een plastisch chirurg die Dr. Tits heet. En dingen als: Bakker, uw slager.
Nog een paar leuke die echt schijnen te bestaan:
Jos Tibant
Conny Plassen
Constant Lam
Sytze Vliegen
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."