Ik zie in deze quotes toch echt niets bijzonders.DDD schreef:Dit is toch heus gezegd: (...)
Sterker nog, met de tweede quote van Thea die je geeft ben ik het hartelijk eens.
Wat je vervolgens echter totaal niet uitlegt, is waarom deze quotes wat jou betreft ooit aanleiding hebben kunnen zijn tot de volgende reacties:
DDD schreef:Er is niets mis met het overwegen naar aanleiding van schriftwoorden, maar dat kan niet in de plaats komen van de rechtstreekse openbaring zelf. En daar hadden we het hier over.
DDD schreef:Maar het gaat er nu om of bijbellezen vervangen kan worden door het lezen van boeken over de Bijbel.
DDD schreef:Maar dat betekent niet dat preken en meditaties in de plaats komen van het spreken van God in de Schrift. En daarom vind ik deze discussie heel schokkend en onreformatorisch.
Een relatie tussen de quotes van de anderen die je geeft en je eigen quotes kan ik met de beste wil van de wereld niet ontdekken.DDD schreef:Het gaat er niet om dat je niets anders dan Gods woord mag lezen, maar wel dat je niets in plaats van Gods woord moet lezen.
Wat mij betreft stoppen we er gewoon mee. En reageren we een volgende keer op wat iemand echt gezegd heeft in plaats van te reageren op de karikaturen en denkbeelden die we daarvan zelf gemaakt hebben.