Het gaat om seksuele begeerten die door de Bijbel niet goed gekeurd worden.merel schreef:Jammer dat je pedofilie gelijkstelt aan homofilie. Dat heeft niets met elkaar te maken.Bezorgd schreef:En iemand die pedofiele praxis uitoefent?merel schreef:Dat heeft niets met schuiven te maken. Ik heb zoveel verdriet gezien van homoseksuele mensen en mij heen en de verkettering door familie en kerken dat ik daar in mijn oordeel vanaf wil blijven. Het grote verschil in visie is vooral dat ik van mening ben dat iemand met een homoseksuele relatie bekeerd kan zijn en een kind van God kan zijn.Bezorgd schreef:Onbegrijpelijk Merel.
Hoe hard jij aan het schuiven bent.
Of iemand die niet monogaam kan leven en daar in blijft uitleven?
En zo nee, waarom dat dan niet?
Verdriet en meelijden met kruisdragers moet er voor zorgen dat we naast hen staan. En meestrijden en meebidden.
Zonden goedpraten is nooit de oplossing.
Je zult maar met pedofiele gevoelens rondlopen en ze niet kunnen uiten. Het kruis voor deze mensen is precies !! hetzelfde als voor hen die worstelen met gevoelens voor hetzelfde geslacht. Misschien nog wel zwaarder, omdat ze weggezet worden als het uitschot van de maatschappij. Maar je zult deze gevoelens maar hebben. Ook zij hebben gebed en steun nodig.