Homoseksualiteit

Bezorgd

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Bezorgd »

merel schreef:
Bezorgd schreef:
merel schreef:
Bezorgd schreef:Onbegrijpelijk Merel.
Hoe hard jij aan het schuiven bent.
Dat heeft niets met schuiven te maken. Ik heb zoveel verdriet gezien van homoseksuele mensen en mij heen en de verkettering door familie en kerken dat ik daar in mijn oordeel vanaf wil blijven. Het grote verschil in visie is vooral dat ik van mening ben dat iemand met een homoseksuele relatie bekeerd kan zijn en een kind van God kan zijn.
En iemand die pedofiele praxis uitoefent?
Of iemand die niet monogaam kan leven en daar in blijft uitleven?
En zo nee, waarom dat dan niet?

Verdriet en meelijden met kruisdragers moet er voor zorgen dat we naast hen staan. En meestrijden en meebidden.
Zonden goedpraten is nooit de oplossing.
Jammer dat je pedofilie gelijkstelt aan homofilie. Dat heeft niets met elkaar te maken.
Het gaat om seksuele begeerten die door de Bijbel niet goed gekeurd worden.
Je zult maar met pedofiele gevoelens rondlopen en ze niet kunnen uiten. Het kruis voor deze mensen is precies !! hetzelfde als voor hen die worstelen met gevoelens voor hetzelfde geslacht. Misschien nog wel zwaarder, omdat ze weggezet worden als het uitschot van de maatschappij. Maar je zult deze gevoelens maar hebben. Ook zij hebben gebed en steun nodig.
GGotK

Bericht door GGotK »

Als je pedofilie en homofilie aan elkaar gelijk stelt, ben je in ieder geval pastoraal gezien ongeschikt t.a.v. deze problematiek.
Voor de rest is Gods Woord duidelijk genoeg over de homosexuele zonden en hoe wij om moeten gaan met onze (homofiele) naaste.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

GGotK schreef:Als je pedofilie en homofilie aan elkaar gelijk stelt, ben je in ieder geval pastoraal gezien ongeschikt t.a.v. deze problematiek.
Voor de rest is Gods Woord duidelijk genoeg over de homosexuele zonden en hoe wij om moeten gaan met onze (homofiele) naaste.
Maak het verschil eens duidelijk dan. Is het een zonde en het ander niet? Ik begrijp niet wat je bedoelt te zeggen. Ik zie niet waarom je pastoraal gezien ongeschikt zou zijn. Volgens mij sta je in het pastoraat naast iedereen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

merel schreef:
eilander schreef:
merel schreef: Ik bedoelde inderdaad de tweede alinea.

Ik vind het een mooi antwoord, omdat hij voor mijn gevoel de discussie verwoordt in dit topic.
Valcke is van menig dat de homoseksuele praxis zondig is en iemand die bekeerd is, zich ook hiervan zal bekeren.

Ik ben met Herman van Wijngaarden van mening dat het uiteindelijk draait om jouw persoonlijke relatie met God, ook al heb je een ( eventueel zondige) relatie met iemand van hetzelfde geslacht. Ik schaar homoseksualiteit niet onder de onvergetelijke zondes en denk dat ook bij bekeerde mensen bepaalde dagelijkse zondes in stand zullen blijven.
Dan vraag ik me af hoe je de oproep tot bekering leest in de Bijbel. Iemand met een zondige leefwijze (i.c. een homoseksuele relatie) moet opgeroepen worden tot bekering i.p.v. voorgehouden worden dat het een vergefelijke zonde is. Dat is een uiterst gevaarlijke weg.
Elk mens moet zich bekeren. Alleen wordt altijd gedaan alsof een homo zich meer moet bekeren dan iemand die bv zwart werkt of auto's op een BV zet die niet gebruikt worden voor het werk.
Vervelend dat je steeds andere zonden erbij wilt halen, alsof je ze tegen elkaar af mag zetten. Wel ben ik het van harte met je eens dat in al deze gevallen bekering nodig is.
Het is niet bijbels om in deze context te zeggen: elk mens moet zich bekeren. Wel moeten we de Bijbel naspreken dat bij zondige wegen (welke dan ook) bekering noodzakelijk is.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

GGotK schreef:Als je pedofilie en homofilie aan elkaar gelijk stelt, ben je in ieder geval pastoraal gezien ongeschikt t.a.v. deze problematiek.
Ach, lees het toch in de context waarin het gezegd wordt. Dan doe je elkaar recht.
DDD

Bericht door DDD »

Dit is op de persoon én onjuist.

Ik zie geen enkele verschuiving.
DDD

Bericht door DDD »

eilander schreef:
Ach, lees het toch in de context waarin het gezegd wordt. Dan doe je elkaar recht.
Dat vind ik ook. De vergelijking is weliswaar maatschappelijk niet zo acceptabel, maar ik vind het helemaal geen gekke vergelijking.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef:
eilander schreef:
Dat vind ik ook. De vergelijking is weliswaar maatschappelijk niet zo acceptabel, maar ik vind het helemaal geen gekke vergelijking.
ik vind het een hele nare vergelijking. Een pedoseksueel misbruikt een kind waardoor het kind zijn verdere leven beschadigd raakt. Dit is wettelijk ook strafbaar. Dat was inderdaad homoseksualiteit vroeger ook. Het grote verschil is alleen dat seksueel contact tussen mensen van hetzelfde geslacht met wederzijdse toestemming plaatsvindt. Als je deze vergelijking als christen maakt, snap ik wel dat homo's zich in kerken verguisd voelen.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

merel schreef:
DDD schreef:
eilander schreef:
ik vind het een hele nare vergelijking. Een pedoseksueel misbruikt een kind waardoor het kind zijn verdere leven beschadigd raakt. Dit is wettelijk ook strafbaar. Dat was inderdaad homoseksualiteit vroeger ook. Het grote verschil is alleen dat seksueel contact tussen mensen van hetzelfde geslacht met wederzijdse toestemming plaatsvindt. Als je deze vergelijking als christen maakt, snap ik wel dat homo's zich in kerken verguisd voelen.
Nee, nu betrek je het op seksualiteit maar het ging over de gevoelens, zonder de uitleving. Ik vraag me af wat dan het verschil is.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

merel schreef:
DDD schreef:
eilander schreef:
Ik zou ook bestialiteit kunnen noemen. Die staat in hetzelfde rijtje van Leviticus 18 bv.
Dat we dit maatschappelijk een nare vergelijking vinden, zegt meer over hoe besmet we zijn met de tijdsgeest.

En nogmaals, (eigenlijk onzin om dit steeds te moeten benoemen) het gaat me over de zonden. Niet over de mens die met deze begeerten worstelt en biddend in onthouding zijn of haar weg probeert te gaan.
Want die hebben ons meebidden en onze steun heel hard nodig,
Forummer

Bericht door Forummer »

Als Jezus tegen een prostituee (uitlevend in de zonde!) zegt: "zo veroordeel ik u ook niet, ga heen en zondig niet meer", en tegen de omstanders: "wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen", dan is dat hét voorbeeld van hoe we met dit soort omstandigheden moeten omgaan.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Forummer schreef:Als Jezus tegen een prostituee (uitlevend in de zonde!) zegt: "zo veroordeel ik u ook niet, ga heen en zondig niet meer", en tegen de omstanders: "wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen", dan is dat hét voorbeeld van hoe we met dit soort omstandigheden moeten omgaan.
Je legt dit uit dat we de zonden in uitleving maar moeten vergeven terwijl ze daarin verder leven?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Forummer schreef:Als Jezus tegen een prostituee (uitlevend in de zonde!) zegt: "zo veroordeel ik u ook niet, ga heen en zondig niet meer", en tegen de omstanders: "wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen", dan is dat hét voorbeeld van hoe we met dit soort omstandigheden moeten omgaan.
Mee eens, maar wel met inbegrip van "opdat u niets ergers geschiede", wat de Heere Jezus in een soortgelijke zin benoemde (Johannes 5:14).

Dat uitdragen is dus geen veroordeling, maar liefde.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

DDD schreef:

Dit is niet op de persoon.
Maar helaas zie ik ook geen enkele verschuiving. Volgens mij zit merel niet op de bijbelse lijn op dit punt.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

eilander schreef:
DDD schreef:

Dit is niet op de persoon.
Maar helaas zie ik ook geen enkele verschuiving. Volgens mij zit merel niet op de bijbelse lijn op dit punt.
Waarom zie je geen enkele verschuiving? Die is toch duidelijk aanwezig?
Plaats reactie