COVID-19

Hendrien

Re: COVID-19

Bericht door Hendrien »

Ambtenaar schreef:
Bezorgd schreef:Ik zou eerst toch eens wat meer info over Omicron afwachten voordat je je kinderen laat prikken met een inmiddels verouderd vaccin.
In tegenstelling tot veel mensen hier, heb ik vertrouwen in instituties. Als de Gezondheidsraad en wetenschappers zeggen dat vaccinatie veilig is en bijdraagt, heb ik daar vertrouwen in.
Mijn vertrouwen is helaas wat gedaald.

Er zijn schattingen dat 2/3 deel van de kinderen inmiddels met COVID in aanraking geweest. Waarom zouden die nu gevaccineerd moeten worden? Daar hoor je bijv. helemaal niets over van overheidswege. Pas liet Jaap van Dissel opeens in een briefing zien dat bij de Delta variant het aantal herbesmettingen maar 1,3% is!!! Bij Omikron waarschijnlijk tegen de 4%. En meestal verloopt het milder.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Ambtenaar schreef:
Hendrien schreef: Dus jij laat je kinderen inenten?
Dat overweeg ik wel, maar enkel als ze het zelf ook willen.
Hoe kan een kind die beslissing nemen???
huisman

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:Ik hoopte op het minder/niet meer dragen van het mondkapjeAfbeeldingAfbeelding

Mondkap van stof lijkt passé: OMT adviseert medische mondmaskers binnen én buiten

https://www.ad.nl/binnenland/mondkap-va ... ~a4d89ad0/
In drukke winkelstraten geeft dan wel weer wat hoop want nu zijn ze uitgestorven. Denk dat ik maar een mondkapje tattoo laat zetten. Zit ik altijd safe.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

Hendrien schreef:
Ambtenaar schreef:
Natuurlijk kan dat wel. Onze kinderen mogen ook zelf beslissen. Een paar twijfelen en hun twijfels bespreken we en indien nodig met iemand die daar verstand van heeft. Daarna zelf keuze maken.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef:
Hendrien schreef:
Ambtenaar schreef:
Natuurlijk kan dat wel. Onze kinderen mogen ook zelf beslissen. Een paar twijfelen en hun twijfels bespreken we en indien nodig met iemand die daar verstand van heeft. Daarna zelf keuze maken.
Kind van 5 :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

merel schreef:
Hendrien schreef:
Ambtenaar schreef:
Echt waar? Waar zelfs kinderartsen het niet met elkaar eens zijn?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Hendrien schreef: Hoe kan een kind die beslissing nemen???
Kinderen zijn niet achterlijk. Ze nemen zelf informatie tot zich, o.a. via school en jeugdjournaal en als ouders informeren wij hen ook.
parsifal

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
Orchidee schreef:Ik hoopte op het minder/niet meer dragen van het mondkapjeAfbeeldingAfbeelding

Mondkap van stof lijkt passé: OMT adviseert medische mondmaskers binnen én buiten

In drukke winkelstraten geeft dan wel weer wat hoop want nu zijn ze uitgestorven. Denk dat ik maar een mondkapje tattoo laat zetten. Zit ik altijd safe.
Nee hoor, dan kom je in de problemen als de pandemie echt over is en we weer terug gaan naar verbod op gezichtsbedekking in OV (is dat eigenlijk ooit officieel echt opgeheven, of handhaaft men er gewoon niet op nu?).

Verder zijn de mondmaskers echt de minst ingrijpende maatregelen. Om ze binnen te gebruiken in situaties waar het zien van elkaars gezicht niet heel belangrijk is (in het lager en middelbaar onderwijs lijkt het me wel heel belangrijk) lijkt me echt een kleine aanpassing om mogelijk zwaardere maatregelen te voorkomen. Ondertussen zou men ook wat beter moeten zijn in het gebruik, zodat er wel wat effectiviteit is (mogelijk vergelijkbaar met de effectiviteit in Oost-Azie).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

huisman schreef: Kind van 5 :bobo
@ ambtenaar en vrouw en wij hebben oudere kinderen. Daarnaast volgen kinderen ook het nieuws.
DDD

Bericht door DDD »

Vanaf een jaar of acht, negen zijn veel kinderen prima in staat om hierover een verstandig besluit te nemen. Er zijn ook mensen van 40 die dat niet kunnen. Misschien zijn kinderen nog wel beter dan de gemiddelde volwassene in staat om qua informatie het kaf van het koren te scheiden. Want er zijn ook volwassenen die op grond van de De Speld of van Facebookberichten van willekeurige derden beslissingen nemen.

Volgens mij zegt dat niet zoveel over leeftijd maar meer over gezond verstand.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Gaat prima hoor. Als ik buiten de lockdown over de grens ga winkelen, heb ik die ook op. In Duitsland zijn deze al lange tijd verplicht. Ik vind ze absoluut niet vervelender dan een stoffen mondkapje.
Quercus

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Quercus »

DDD schreef:Vanaf een jaar of acht, negen zijn veel kinderen prima in staat om hierover een verstandig besluit te nemen. Er zijn ook mensen van 40 die dat niet kunnen. Misschien zijn kinderen nog wel beter dan de gemiddelde volwassene in staat om qua informatie het kaf van het koren te scheiden. Want er zijn ook volwassenen die op grond van de De Speld of van Facebookberichten van willekeurige derden beslissingen nemen.

Volgens mij zegt dat niet zoveel over leeftijd maar meer over gezond verstand.
Een kind zei laatst tegen mij (heel serieus en zonder aanleiding): Als ik twaalf ben ga ik meteen een prik halen, dan kan ik weer naar de Mac Donalds.

Dus ze zijn inderdaad prima in staat...
DDD

Bericht door DDD »

Ik weet niet wat de achtergrond van deze opmerking was, maar soms zeggen kinderen iets opzettelijk wat twijfelachtig, om een discussie uit te lokken.

Maar ik vind dan nog steeds dat er heel wat zelfbenoemde deskundigen zijn die heel wat dommere redenen aanvoeren om zich niet in te enten.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Ambtenaar schreef:In tegenstelling tot veel mensen hier, heb ik vertrouwen in instituties. Als de Gezondheidsraad en wetenschappers zeggen dat vaccinatie veilig is en bijdraagt, heb ik daar vertrouwen in.
Zoiets dacht ik al. :) Op die manier houd je het wel eenvoudig voor jezelf. Helaas zit de echte wereld wat minder eenvoudig in elkaar.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef:Zoiets dacht ik al. :) Op die manier houd je het wel eenvoudig voor jezelf. Helaas zit de echte wereld wat minder eenvoudig in elkaar.
Ik heb weinig behoefte aan onnodige ballast. Ik hecht daarom waarde aan o.a. de wetenschap en kwaliteitsmedia. Bij het bedrijven van wetenschap en journalistiek is integriteit van belang en is evaluatie onderdeel van het proces.
Plaats reactie