COVID-19
Re: COVID-19
https://twitter.com/LeviHoste/status/14 ... ELpeQ&s=19
Blijkbaar lopen kinderen het risico op een ernstige ziekte na doormaken van covid. Zie het draadje op Twitter voor meer informatie.
Blijkbaar lopen kinderen het risico op een ernstige ziekte na doormaken van covid. Zie het draadje op Twitter voor meer informatie.
- J.C. Philpot
En hoe groot is dat risico? Dat lijkt me een relevant gegeven.Ambtenaar schreef:https://twitter.com/LeviHoste/status/14 ... ELpeQ&s=19
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
1 op de 3000.J.C. Philpot schreef: En hoe groot is dat risico? Dat lijkt me een relevant gegeven.
- J.C. Philpot
Als dat werkelijk een betrouwbaar cijfer is, dan is dat 0.033%. Dan zal dit risico afgewogen moeten worden tegen het risico van de inenting zelf voor kinderen, die er als het goed is nog een heel leven voor zich hebben.Ambtenaar schreef:1 op de 3000.J.C. Philpot schreef: En hoe groot is dat risico? Dat lijkt me een relevant gegeven.
En dan ben ik uitermate tegen het vaccineren van jonge kinderen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Dus jij laat je kinderen inenten?Ambtenaar schreef:https://twitter.com/LeviHoste/status/14 ... ELpeQ&s=19
Die 1 op 3000 zal wel over kinderen gaan waar besmetting is vastgesteld. Dus in werkelijkheid zal de kans wel minder zijn (maar in jonge kinderen die sowieso niet in aanmerking voor vaccinatie komen mogelijk weer wat hoger, omdat die sowieso kwetsbaarder zijn).J.C. Philpot schreef:Als dat werkelijk een betrouwbaar cijfer is, dan is dat 0.033%. Dan zal dit risico afgewogen moeten worden tegen het risico van de inenting zelf voor kinderen, die er als het goed is nog een heel leven voor zich hebben.Ambtenaar schreef:1 op de 3000.J.C. Philpot schreef: En hoe groot is dat risico? Dat lijkt me een relevant gegeven.
En dan ben ik uitermate tegen het vaccineren van jonge kinderen.
Ik zag recent wel een studie dat de risicos voor myocarditis als bijwerking van het vaccin verrassend laag waren voor jongere kinderen. Daar lijkt de groep van oudere tieners en jongvolwassenen het meest gevoelig te zijn voor de aandoening.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat overweeg ik wel, maar enkel als ze het zelf ook willen.Hendrien schreef: Dus jij laat je kinderen inenten?
Ik zou eerst toch eens wat meer info over Omicron afwachten voordat je je kinderen laat prikken met een inmiddels verouderd vaccin.
In tegenstelling tot veel mensen hier, heb ik vertrouwen in instituties. Als de Gezondheidsraad en wetenschappers zeggen dat vaccinatie veilig is en bijdraagt, heb ik daar vertrouwen in.Bezorgd schreef:Ik zou eerst toch eens wat meer info over Omicron afwachten voordat je je kinderen laat prikken met een inmiddels verouderd vaccin.
Prima. Maar er wordt toch gezegd dat vaccinaties aangepast worden?Ambtenaar schreef:In tegenstelling tot veel mensen hier, heb ik vertrouwen in instituties. Als de Gezondheidsraad en wetenschappers zeggen dat vaccinatie veilig is en bijdraagt, heb ik daar vertrouwen in.Bezorgd schreef:Ik zou eerst toch eens wat meer info over Omicron afwachten voordat je je kinderen laat prikken met een inmiddels verouderd vaccin.
Voldoende reden om even te wachten lijkt me.
Prima maar neem dan alle informatie mee. Als ik zou overwegen om mijn kinderen te laten vaccineren dan zou ik een klassiek vaccin kiezen. Die techniek is bewezen betrouwbaar op lange termijn. De betrouwbaarheid van mNRA vaccins zijn in theorie betrouwbaar op lange termijn maar de tijd moet uitwijzen of de praktijk de theorie volgt.Ambtenaar schreef:In tegenstelling tot veel mensen hier, heb ik vertrouwen in instituties. Als de Gezondheidsraad en wetenschappers zeggen dat vaccinatie veilig is en bijdraagt, heb ik daar vertrouwen in.Bezorgd schreef:Ik zou eerst toch eens wat meer info over Omicron afwachten voordat je je kinderen laat prikken met een inmiddels verouderd vaccin.
Plus dat de mNRA vaccins inmiddels bewezen hebben maar zeer kort effectief te zijn.
GGD houdt rekening met vierde prik in maart en vijfde in mei. Bizar!
https://nos.nl/l/2412421#UPDATE-container-58498324
Het gaat er trouwens steeds meer op lijken dat omicron zoveel milder is dat vaccins alleen nog nodig zullen zijn voor de ‘griepvaccinatie’ populatie.
In Zuid Afrika noemen de christenen omicron een kerstgeschenk!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De andere vaccins doen het niet veel beter op lange termijn. Het lijkt meer iets te zijn van coronavirussen en het immuunsysteem waardoor de bescherming tegen besmetting afneemt.huisman schreef:Prima maar neem dan alle informatie mee. Als ik zou overwegen om mijn kinderen te laten vaccineren dan zou ik een klassiek vaccin kiezen. Die techniek is bewezen betrouwbaar op lange termijn. De betrouwbaarheid van mNRA vaccins zijn in theorie betrouwbaar op lange termijn maar de tijd moet uitwijzen of de praktijk de theorie volgt.Ambtenaar schreef:In tegenstelling tot veel mensen hier, heb ik vertrouwen in instituties. Als de Gezondheidsraad en wetenschappers zeggen dat vaccinatie veilig is en bijdraagt, heb ik daar vertrouwen in.Bezorgd schreef:Ik zou eerst toch eens wat meer info over Omicron afwachten voordat je je kinderen laat prikken met een inmiddels verouderd vaccin.
Plus dat de mNRA vaccins inmiddels bewezen hebben maar zeer kort effectief te zijn.
Het gaat er trouwens steeds meer op lijken dat omicron zoveel milder is dat vaccins alleen nog nodig zullen zijn voor de ‘griepvaccinatie’ populatie.
Ook is het niet heel duidelijk of Omicron echt zoveel milder is, of dat de mensen met een Omicron besmet, vaak al eerder besmet zijn geweest of gevaccineerd zijn.
Bij andere coronavirussen zie je vaak dat besmettingen (en vaccinaties) steeds meer bescherming opbouwen. Ik denk dat je dat ook bij dit coronavirus gaat zien.
Het plaatje in deze tweet wel goed denk ik: https://twitter.com/BallouxFrancois/sta ... 45603?s=20
Vooruit lopen op steeds meer vaccinaties lijkt me niet goed nu. Al zou ik ook zelf graag mijn booster wel krijgen. Hier in Zweden kun je die als zestigminner pas zes maanden na je tweede prik krijgen, wat mogelijk verstandig is, maar met een baby onder de twee maanden in huis, wil je toch wat voorzichtiger zijn (ook met andere virussen, zoals RS-virus).
Zoals onderzoeken (o.a in Hongkong) hebben laten zien vermeerderd de omicron zich bijna uitsluitend in de bovenste luchtwegen en (bijna) niet in de longen. Dat is waarschijnlijk ook de oorzaak dat in het VK en Denemarken de IC opnames sterk achterblijven t.o.v. de ziekenhuisopnames.parsifal schreef:De andere vaccins doen het niet veel beter op lange termijn. Het lijkt meer iets te zijn van coronavirussen en het immuunsysteem waardoor de bescherming tegen besmetting afneemt.huisman schreef:Prima maar neem dan alle informatie mee. Als ik zou overwegen om mijn kinderen te laten vaccineren dan zou ik een klassiek vaccin kiezen. Die techniek is bewezen betrouwbaar op lange termijn. De betrouwbaarheid van mNRA vaccins zijn in theorie betrouwbaar op lange termijn maar de tijd moet uitwijzen of de praktijk de theorie volgt.Ambtenaar schreef:In tegenstelling tot veel mensen hier, heb ik vertrouwen in instituties. Als de Gezondheidsraad en wetenschappers zeggen dat vaccinatie veilig is en bijdraagt, heb ik daar vertrouwen in.Bezorgd schreef:Ik zou eerst toch eens wat meer info over Omicron afwachten voordat je je kinderen laat prikken met een inmiddels verouderd vaccin.
Ook is het niet heel duidelijk of Omicron echt zoveel milder is, of dat de mensen met een Omicron besmet, vaak al eerder besmet zijn geweest of gevaccineerd zijn.
Bij andere coronavirussen zie je vaak dat besmettingen (en vaccinaties) steeds meer bescherming opbouwen. Ik denk dat je dat ook bij dit coronavirus gaat zien.
Het plaatje in deze tweet wel goed denk ik: https://twitter.com/BallouxFrancois/sta ... 45603?s=20
Vooruit lopen op steeds meer vaccinaties lijkt me niet goed nu. Al zou ik ook zelf graag mijn booster wel krijgen. Hier in Zweden kun je die als zestigminner pas zes maanden na je tweede prik krijgen, wat mogelijk verstandig is, maar met een baby onder de twee maanden in huis, wil je toch wat voorzichtiger zijn (ook met andere virussen, zoals RS-virus).
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1168355 ... rom-milder
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik ken die onderzoeken. De Hongkong studie was trouwens niet in mensen zelf gedaan (met goede reden natuurlijk). In de VS lijken er wel zorgen over de ziekenhuisopnames (en IC opnames). VK, Dk en Zuid-Afrika hebben wel behoorlijke vaccinatiegraden en/of eerdere golven gehad. (NL ook trouwens). Ik denk ook dat Omicron milder is, maar ik durf het nog niet heel stellig te zeggen voor de ongevaccineerde/niet-eerder-besmette persoon of voor jonge kinderen.huisman schreef:Zoals onderzoeken (o.a in Hongkong) hebben laten zien vermeerderd de omicron zich bijna uitsluitend in de bovenste luchtwegen en (bijna) niet in de longen. Dat is waarschijnlijk ook de oorzaak dat in het VK en Denemarken de IC opnames sterk achterblijven t.o.v. de ziekenhuisopnames.parsifal schreef:De andere vaccins doen het niet veel beter op lange termijn. Het lijkt meer iets te zijn van coronavirussen en het immuunsysteem waardoor de bescherming tegen besmetting afneemt.huisman schreef:Prima maar neem dan alle informatie mee. Als ik zou overwegen om mijn kinderen te laten vaccineren dan zou ik een klassiek vaccin kiezen. Die techniek is bewezen betrouwbaar op lange termijn. De betrouwbaarheid van mNRA vaccins zijn in theorie betrouwbaar op lange termijn maar de tijd moet uitwijzen of de praktijk de theorie volgt.Ambtenaar schreef: In tegenstelling tot veel mensen hier, heb ik vertrouwen in instituties. Als de Gezondheidsraad en wetenschappers zeggen dat vaccinatie veilig is en bijdraagt, heb ik daar vertrouwen in.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1168355 ... rom-milder
Ik hoopte op het minder/niet meer dragen van het mondkapje

Mondkap van stof lijkt passé: OMT adviseert medische mondmaskers binnen én buiten
https://www.ad.nl/binnenland/mondkap-va ... ~a4d89ad0/

Mondkap van stof lijkt passé: OMT adviseert medische mondmaskers binnen én buiten
https://www.ad.nl/binnenland/mondkap-va ... ~a4d89ad0/
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!