COVID-19

parsifal

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
TSD schreef: Kom op Ambtenaar, je reactie is onzinnig en ongepast. Doe het gewoon niet.

Ongepast omdat je een 1 op 1 relatie nooit kunt leggen.

Ongepast omdat je op die manier je gelijk wilt halen in een discussie, over de rug van een overleden mens. Blijkbaar is deze discussie zo verhard dat we over lijken moeten gaan. Baudet doet het ook overigens.

Ongepast omdat het feit dat een gezonde vijftiger aan COVID-19 overlijdt, zeldzaam is. Desalniettemin komt het voor en je zal het maar net zijn.
Ik wil niet mijn gelijk halen. Dat maak jij ervan. Ik constateer slechts dat hij tegen vaccinatie van gezonde mensen was en dat hij helaas zelf door het virus is geveld. Hij heeft simpelweg de risico's verkeerd ingeschat. En dat is vooral verdrietig voor zijn nabestaanden.
Je weet niet of met vaccinatie dit niet gebeurd zou zijn met deze man. Er is iets te zeggen over kansen, dat wel. Ik zie toch meer respect in zo'n stukje als in het FD.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Hoewel het inderdaad de eerste keer is dat mRNA-vaccins op zo’n grote schaal worden toegepast, werden ze daarvoor ook al tientallen jaren getest en gebruikt bij mensen, voor aandoeningen als zika, griep, hondsdolheid, kanker en hiv. Een overzichtsstudie uit 2018 turfde 68 afgeronde en nog lopende proeven op mensen.
Ik lees overal dat deze techniek tot nu toe alleen gebruikt werd als medicijn tegen kanker. Trouwens op beperkte schaal. Heb jij bronnen voor jouw bewering? Ik lees alleen experimenten op proefdieren en op zeer kleine aantallen vrijwilligers tegen bv hondsdolheid en griep. Allemaal nog in een zorgvuldige onderzoeksfase zoals het altijd gewoon was. Door de pandemie zijn de mRNA vaccins zeer snel op de markt gekomen . Daar mag je vragen bij hebben toch?
Voor de goede orde denk ik dat deze vaccins wel veilig zijn alleen valt vooral de duur van de bescherming erg tegen.
Als ik nog kleine kinderen zou hebben zou ik ze absoluut niet laten inenten met een mRNA vaccin. Zo groot is mijn vertrouwen in de veiligheid van deze techniek ook weer niet.
https://www.nature.com/articles/nrd.2017.243

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de ... ~b00d2033/
Laatst gewijzigd door DDD op 31 dec 2021, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

parsifal schreef:
Ambtenaar schreef:
TSD schreef: Kom op Ambtenaar, je reactie is onzinnig en ongepast. Doe het gewoon niet.

Ongepast omdat je een 1 op 1 relatie nooit kunt leggen.

Ongepast omdat je op die manier je gelijk wilt halen in een discussie, over de rug van een overleden mens. Blijkbaar is deze discussie zo verhard dat we over lijken moeten gaan. Baudet doet het ook overigens.

Ongepast omdat het feit dat een gezonde vijftiger aan COVID-19 overlijdt, zeldzaam is. Desalniettemin komt het voor en je zal het maar net zijn.
Ik wil niet mijn gelijk halen. Dat maak jij ervan. Ik constateer slechts dat hij tegen vaccinatie van gezonde mensen was en dat hij helaas zelf door het virus is geveld. Hij heeft simpelweg de risico's verkeerd ingeschat. En dat is vooral verdrietig voor zijn nabestaanden.
Je weet niet of met vaccinatie dit niet gebeurd zou zijn met deze man. Er is iets te zeggen over kansen, dat wel. Ik zie toch meer respect in zo'n stukje als in het FD.
Een in memoriam is ook niet de plaats om lessen te trekken uit iemands verleden. Maar gezien het grote belang, mag er wel aandacht zijn voor de consequenties van iemands keuzes.

Als een BN aan roken overlijdt, dan mag dat mijns inziens ook op gepaste manier aan de orde komen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Je weet niet of met vaccinatie dit niet gebeurd zou zijn met deze man. Er is iets te zeggen over kansen, dat wel. Ik zie toch meer respect in zo'n stukje als in het FD.
Dat was iemand die hem persoonlijk kende en zijn andere maatschappelijke bijdrage waardeerde.

Ik heb de dood van Fransman niet nodig om aan te tonen dat vaccinatie helpt. Dat doen de ziekenhuis cijfers. De dood van Fransman is vooral tragisch.
huisman

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Hoewel het inderdaad de eerste keer is dat mRNA-vaccins op zo’n grote schaal worden toegepast, werden ze daarvoor ook al tientallen jaren getest en gebruikt bij mensen, voor aandoeningen als zika, griep, hondsdolheid, kanker en hiv. Een overzichtsstudie uit 2018 turfde 68 afgeronde en nog lopende proeven op mensen.
Ik lees overal dat deze techniek tot nu toe alleen gebruikt werd als medicijn tegen kanker. Trouwens op beperkte schaal. Heb jij bronnen voor jouw bewering? Ik lees alleen experimenten op proefdieren en op zeer kleine aantallen vrijwilligers tegen bv hondsdolheid en griep. Allemaal nog in een zorgvuldige onderzoeksfase zoals het altijd gewoon was. Door de pandemie zijn de mRNA vaccins zeer snel op de markt gekomen . Daar mag je vragen bij hebben toch?
Voor de goede orde denk ik dat deze vaccins wel veilig zijn alleen valt vooral de duur van de bescherming erg tegen.
Als ik nog kleine kinderen zou hebben zou ik ze absoluut niet laten inenten met een mRNA vaccin. Zo groot is mijn vertrouwen in de veiligheid van deze techniek ook weer niet.
https://www.nature.com/articles/nrd.2017.243

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de ... ~b00d2033/
Bedankt dat je twee links plaatst die mijn bijdrage volkomen ondersteunen. :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Je vroeg om mijn standpunt te onderbouwen. Dat heb ik gedaan. Dat jij zelf verder niets onjuist zegt, doet daar toch niets aan af? Het is allebei waar.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Je vroeg om mijn standpunt te onderbouwen. Dat heb ik gedaan. Dat jij zelf verder niets onjuist zegt, doet daar toch niets aan af? Het is allebei waar.

Dat van jou was alleen minder waar. :langue Fijne jaarwisseling DDD en een gezegend 2022 gewenst.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Daar zou ik dan wel een onderbouwing van willen zien. Ik baseer mij op de data-analyse van de wetenschapsredactie van de Volkskrant. Ik zou wel eens willen weten wat er onjuist is aan mijn samenvatting. Het is prima dat je dat beweert, maar enige onderbouwing zou wel goed zijn.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

De mRNA techniek is inderdaad al ouder. Er werd al jaren onderzoek naar die techniek gedaan. Toen brak opeens de coronapandemie uit.
Als gevolg van de vele jaren van eerder onderzoek kon, met extra personeelsinzet, snel een vaccin in elkaar gezet worden.
En nee: die verandert je dna niet. Als je dat denkt moet je ook bang zijn voor een natuurlijke infectie met corona: een besmetting via natuurlijke wijze doet meer met je dna (lees: immuunsysteem) dan het vaccin. Dat vaccin is na hooguit twee weken door je lichaam afgebroken en dan is er niets meer.

Als je bang bent voor mRNA-vaccins kun je je vanaf vermoedelijk maart wel laten vaccineren met een "klassiek" vaccin.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Hoe komt het toch dat ineens overal ter wereld omikron dominant wordt? Lijkt mij dat het virus zich toch op verschillende plaatsen verschillend ontwikkelt? Dus dat bv in amerika een pi versie komt die de delta verdringt en in zuid afrika de omikron versie? Ik weet wel dat niet alle mutaties levensvatbaar zijn maar dan nog..
parsifal

Bericht door parsifal »

Chrisje72 schreef:Hoe komt het toch dat ineens overal ter wereld omikron dominant wordt? Lijkt mij dat het virus zich toch op verschillende plaatsen verschillend ontwikkelt? Dus dat bv in amerika een pi versie komt die de delta verdringt en in zuid afrika de omikron versie? Ik weet wel dat niet alle mutaties levensvatbaar zijn maar dan nog..
De wereld is nu een vrij groot dorp, waardoor alle varianten met elkaar concureren. Het is niet perse zo dat in alle omstandigheden de zelfde variant voordeel heeft, maar een variant die zoveel mensen kan besmetten die gevaccineerd of eerder besmet zijn geweest met andere varianten als Omikron is moeilijk te verslaan, door een variant die niet ook gebruik maakt van de mutaties van Omikron.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke

Bericht door Valcke »

Mooi interview met Mona Keijzer.

https://www.youtube.com/watch?v=anWcBNODo-s

Een van haar uitspraken: 'Reden 2G is impliciete vaccinatiedwang, naar mijn overtuiging...'.
(Dus niet omdat dit helpt tegen besmettingen of ziekenhuisopnames.)

Idem: 'Straks is het verhaal dat we alleen dingen mogen onder voorwaarde van 2G. Dat is bijna chantage...'.
'Het splijt de samenleving.'
'En als het ook nog eens effectief was...'

Verder zegt ze ook zeer zinnige dingen over de lockdowns.
Helaas wordt haar geluid binnen het CDA niet meer gehoord...
Valcke

Bericht door Valcke »

Ziekenhuis- en IC-opnames zijn ook vandaag weer gedaald.
We gaan voor de IC richting de 400.
Des te meer bizar dat we in zo'n strikte lockdown zitten.
NOS schreef:Dat Nederland in lockdown is gegaan, is een terechte beslissing geweest. Maar in vergelijking met andere landen lijkt de maatregel niet zo effectief, zegt Marcel Levi, voormalig ziekenhuisdirecteur in Londen en hoogleraar geneeskunde. Hij verwijst daarbij naar de besmettingscijfers, die hier net zo hard oplopen als in bijvoorbeeld België en Frankrijk, waar geen lockdown is ingesteld.

Ook Engeland zit ondanks het oplopend aantal besmettingen niet in lockdown en heeft zelfs geen extra maatregelen ingevoerd. "De meningen zijn in Engeland net zo verdeeld als hier, maar veel mensen zeggen daar dat ze niet meer willen leven van lockdown naar lockdown. Er zijn ook mensen die zeggen dat je daarmee het risico loopt dat de zorg overlopen wordt."

Maar volgens Levi lijkt met de omikronvariant vooral de druk op de IC-bezetting in Engeland mee te vallen. "De omikronvariant is al vier weken enorm aan het pieken in Engeland en je ziet op dit moment nog helemaal niet de overbelasting van de zorg. De IC-opnames zijn eigenlijk alleen maar gedaald."
Ik zou tegen de regering willen zeggen: Volg België en het UK na. We komen in een besmettingspiek, dat is zeker. Maar neem nu eens iets meer risico. Ziekenhuisopnames die misschien weer wat gaan oplopen, kunnen toch nooit bepalend zijn voor alle sectoren in een heel land??
parsifal

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:Ziekenhuis- en IC-opnames zijn ook vandaag weer gedaald.
We gaan voor de IC richting de 400.
Des te meer bizar dat we in zo'n strikte lockdown zitten.
NOS schreef:Dat Nederland in lockdown is gegaan, is een terechte beslissing geweest. Maar in vergelijking met andere landen lijkt de maatregel niet zo effectief, zegt Marcel Levi, voormalig ziekenhuisdirecteur in Londen en hoogleraar geneeskunde. Hij verwijst daarbij naar de besmettingscijfers, die hier net zo hard oplopen als in bijvoorbeeld België en Frankrijk, waar geen lockdown is ingesteld.

Ook Engeland zit ondanks het oplopend aantal besmettingen niet in lockdown en heeft zelfs geen extra maatregelen ingevoerd. "De meningen zijn in Engeland net zo verdeeld als hier, maar veel mensen zeggen daar dat ze niet meer willen leven van lockdown naar lockdown. Er zijn ook mensen die zeggen dat je daarmee het risico loopt dat de zorg overlopen wordt."

Maar volgens Levi lijkt met de omikronvariant vooral de druk op de IC-bezetting in Engeland mee te vallen. "De omikronvariant is al vier weken enorm aan het pieken in Engeland en je ziet op dit moment nog helemaal niet de overbelasting van de zorg. De IC-opnames zijn eigenlijk alleen maar gedaald."
Ik zou tegen de regering willen zeggen: Volg België en het UK na. We komen in een besmettingspiek, dat is zeker. Maar neem nu eens iets meer risico. Ziekenhuisopnames die misschien weer wat gaan oplopen, kunnen toch nooit bepalend zijn voor alle sectoren in een heel land??
Het is moeilijk om te zeggen. Het probleem is in Engeland nu niet zozeer het aantal plaatsen in het ziekenhuis, maar ziekenhuispersoneel dat massaal niet aan het werk kan zijn vanwege besmettingen. Nu test Nederland wat minder dan Engeland dus zal minder personeel thuis moeten blijven, maar dat is ook niet echt wat je wil. Juist omdat het ziekenhuispersoneel wel met behoorlijk kwetsbare mensen omgaat.

Ik denk dat ik ook liever zou zien dat Nederland iets verder open gaat nu, maar ik begrijp de voorzichtigheid nu wel. Het had wel wat beter geweest als men eerder wat voorzichtiger geweest was. Een of twee weken eerder ingrijpen toen duidelijk werd dat het in het najaar uit de hand zou zijn gelopen en je had nu veel minder ziekenhuisbezetting gehad en wat losser kunnen zijn.
Valcke

Bericht door Valcke »

Parsifal, er is sowieso meer dan covid en dan gezondheid. Het zou nu een keer moeten stoppen qua strikte maatregelen.
In UK spreekt men over een lockdown als laatste redmiddel. M.i. is dat heel wat gezonder qua aanpak.
Omikron gaat pieken, maar de piek zou best wel eens kort kunnen zijn. Laten uitwoeden is denk ik het beste voor iedereen, zelfs voor de ziekenhuizen, want dan is de piek krachtig, maar kort, en kan daarna de uitgestelde zorg ook weer eerder opgepakt worden.
Lockdown is al helemaal niet effectief meer: de mensen die zich aan de regels houden, doen dat ook zonder lockdown, en voor de anderen maakt het weinig uit. Het België toerisme viert hoogtij.

Mijn pleidooi is dus: haal het land nu meteen van slot.
Plaats reactie