COVID-19

Hendrien

Re: COVID-19

Bericht door Hendrien »

DDD schreef:
Hendrien schreef:
DDD schreef:Dat is allemaal goed en best, maar ondertussen liggen de ziekenhuizen vol met mensen die zo dachten. En die lijken te vergeten dat het nog nooit zo is geweest dat de bijwerkingen van de ziekte minder erg waren dan de bijwerkingen van een vaccin.
Dat geldt inderdaad voor de "klassieke" vaccins, maar nu hebben we een nieuw soort vaccin waarvan niemand weet hoe we daar over pakweg 10 jaar naar kijken.
De deskundigen zeggen dat er al 30 jaar soortgelijke vaccins zijn. Daar vertrouw ik dan toch maar op.

Bovendien maak ik nu van nabij mee wat de consequenties zijn als iemand zich niet inent. Zonder lock-down had ik een naast familielid vermoedelijk verloren.
Interessant dat ze er al veel langer zijn! Heb je een link waar ik die informatie terug kan vinden?

Ik las pas nog wat terug over DES en Softenon en daar ben ik toch wel van geschrokken...

Maar verder blijf ik het ook een erg lastig dilemma vinden. Want inderdaad, tot nu toe zijn de vaccins wel een zegen. Dat is duidelijk te merken als je veel ongevaccineerden kent. Maar waarom mensen inenten onder ongeveer 50 die nauwelijks risico lopen? En waarom mensen die al eerder besmet zijn? Als de overheid daar genuanceerder over zou zijn, zou ik het gemakkelijker vinden. Ik vind het ook lastig dat ze niet eerlijk zijn over de bijwerkingen. Want die zijn er echt. Het zal je zoon of dochter maar zijn die nauwelijks risico loopt bij een besmetting!
huisman

Bericht door huisman »

@DDD haalt de zaken door elkaar. mRNA techniek bestaat al wat langer bij medicijnen( ook een soort vaccin) tegen kanker maar wordt nu voor het eerst gebruikt in preventieve vaccins. Daarmee zeg ik niet dat ze onveilig zijn maar benoem gewoon de feiten.

https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... het-veilig
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:@DDD haalt de zaken door elkaar. mRNA techniek bestaat al wat langer bij medicijnen( ook een soort vaccin) tegen kanker maar wordt nu voor het eerst gebruikt in preventieve vaccins. Daarmee zeg ik niet dat ze onveilig zijn maar benoem gewoon de feiten.

Alles leuk en aardig, maar als je kanker hebt begrijp ik dat ze heftigere methodes gebruiken. Echter, nu word het in gezonde mensen gespoten, zelfs kinderen…

Heeft iemand een overzicht hoeveel kinderen er zijn gestorven aan Covid? Heeft iemand dan ook een overzicht van het aantal kinderen dat zelfmoord heeft gepleegd meer t.o.v. 2020 of 2019?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Framboos

Bericht door Framboos »

HersteldHervormd schreef:
huisman schreef:@DDD haalt de zaken door elkaar. mRNA techniek bestaat al wat langer bij medicijnen( ook een soort vaccin) tegen kanker maar wordt nu voor het eerst gebruikt in preventieve vaccins. Daarmee zeg ik niet dat ze onveilig zijn maar benoem gewoon de feiten.

Alles leuk en aardig, maar als je kanker hebt begrijp ik dat ze heftigere methodes gebruiken. Echter, nu word het in gezonde mensen gespoten, zelfs kinderen…

Heeft iemand een overzicht hoeveel kinderen er zijn gestorven aan Covid? Heeft iemand dan ook een overzicht van het aantal kinderen dat zelfmoord heeft gepleegd meer t.o.v. 2020 of 2019?
In plaats van suggestieve opmerkingen te plaatsen, zou je de cijfers gewoon op kunnen zoeken. Volgens cbs is aantal suïcide onder jongeren hetzelfde gebleven in 2020 tov 2019
HersteldHervormd

Framboos schreef:

In plaats van suggestieve opmerkingen te plaatsen, zou je de cijfers gewoon op kunnen zoeken. Volgens cbs is aantal suïcide onder jongeren hetzelfde gebleven in 2020 tov 2019
Zie hier:

https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... n-geslacht

4 mensen gestorven aan Covid tot en met 24 jaar (in 2020). Waarom moeten die dan geprikt worden? De psychische nevenschade is toch vele malen hoger? Je hebt wel gelijk wat betreft de zelfdodingen in 2019 en 2020. Officieel weten we natuurlijk nog niet wat de cijfers zijn in 2021.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Framboos

Bericht door Framboos »

Ik heb ook mijn twijfels over vaccineren van mensen onder de 25, maar daar ging het mij even niet om. De vaccins zullen niet tot toename van suïcide leiden is mijn verwachting
HersteldHervormd

Framboos schreef:Ik heb ook mijn twijfels over vaccineren van mensen onder de 25, maar daar ging het mij even niet om. De vaccins zullen niet tot toename van suïcide leiden is mijn verwachting
Ik denk onder de 50 zelfs.
DDD

Bericht door DDD »

Hoewel het inderdaad de eerste keer is dat mRNA-vaccins op zo’n grote schaal worden toegepast, werden ze daarvoor ook al tientallen jaren getest en gebruikt bij mensen, voor aandoeningen als zika, griep, hondsdolheid, kanker en hiv. Een overzichtsstudie uit 2018 turfde 68 afgeronde en nog lopende proeven op mensen.
merel

Bericht door merel »

In dit topic heb ik vaker een link gedeeld naar de RIVM met onderzoekscijfers naar depressies onder jongeren. Voor 2019 speelde dit al.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Hoewel het inderdaad de eerste keer is dat mRNA-vaccins op zo’n grote schaal worden toegepast, werden ze daarvoor ook al tientallen jaren getest en gebruikt bij mensen, voor aandoeningen als zika, griep, hondsdolheid, kanker en hiv. Een overzichtsstudie uit 2018 turfde 68 afgeronde en nog lopende proeven op mensen.
Ik lees overal dat deze techniek tot nu toe alleen gebruikt werd als medicijn tegen kanker. Trouwens op beperkte schaal. Heb jij bronnen voor jouw bewering? Ik lees alleen experimenten op proefdieren en op zeer kleine aantallen vrijwilligers tegen bv hondsdolheid en griep. Allemaal nog in een zorgvuldige onderzoeksfase zoals het altijd gewoon was. Door de pandemie zijn de mRNA vaccins zeer snel op de markt gekomen . Daar mag je vragen bij hebben toch?
Voor de goede orde denk ik dat deze vaccins wel veilig zijn alleen valt vooral de duur van de bescherming erg tegen.
Als ik nog kleine kinderen zou hebben zou ik ze absoluut niet laten inenten met een mRNA vaccin. Zo groot is mijn vertrouwen in de veiligheid van deze techniek ook weer niet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef:
Ik vind dan ook dat je mensen die publiek iets roepen zoals Baudet, deze econoom, dominee die en die, niet zomaar mag verwijten dat hun mening doden tot gevolg heeft.
Ik vind dat juist van wel, omdat ze met hun uitspraken mensen beïnvloeden.
Je bent beduidend milder over Rutte en De Jonge, die met "dansen met Janssen" echt anti-wetenschappelijk bezig waren een gigantische groei van besmettingen hebben mogelijk gemaakt en er geen politieke consequenties aan verbonden.

Verder zie ik Baudet nog steeds als een gevaarlijke gek, die inderdaad een verantwoordelijkheid heeft. Wat betreft Fransman, zie ik meer in de toon van dit artikel:
https://fd.nl/economie/1425414/robin-fr ... t=20211229
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Je bent beduidend milder over Rutte en De Jonge, die met "dansen met Janssen" echt anti-wetenschappelijk bezig waren een gigantische groei van besmettingen hebben mogelijk gemaakt en er geen politieke consequenties aan verbonden.
Ik heb me daar niet zo over uitgelaten, maar ik heb me ook aan die uitspraak geërgerd. Iedereen weet dat een vaccin enige tijd nodig heeft om effectief te kunnen zijn, maar dat werd niet of onvoldoende gecommuniceerd.
parsifal schreef:Verder zie ik Baudet nog steeds als een gevaarlijke gek, die inderdaad een verantwoordelijkheid heeft. Wat betreft Fransman, zie ik meer in de toon van dit artikel: https://fd.nl/economie/1425414/robin-fr ... t=20211229
Fransman is helaas overleden omdat hij propageerde dat vaccinatie enkel voor de kwetsbaren nodig was. Helaas voor hem viel hij zelf ook in die categorie.
TSD

Bericht door TSD »

Ambtenaar schreef: Fransman is helaas overleden omdat hij propageerde dat(…)
::please
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

In het interview wat Marion Koopmans onlangs gaf zegt ze ook dit:
Wij weten zo veel over de diversiteit van dit virus, wij hebben meer genetische codes van dit virus dan van alle andere infecties bij elkaar. De informatie die we hebben over hiv, griep, mazelen, you name it, verbleekt bij wat we nu weten van covid.
Eigenlijk staat hier dat de afgelopen jaren / decennia maar wat werd aangerommeld, dat claims als zouden vaccins polio de wereld uit hebben geholpen en dat soort van borstklopperij meer bedoeld was om geld binnen te harken dan dat het kon buigen op enige kennis van zaken. Mooi inkijkje in de arrogantie van de wetenschap.

Ik heb het al eerder gezegd, als de wetenschap zich zou realiseren dat ze nog geen 0,00000001 weten van de werkelijkheid (en een factor 100 meer dan de leek) dan komen de beide beentjes weer op de grond.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

TSD schreef:
Ambtenaar schreef: Fransman is helaas overleden omdat hij propageerde dat(…)
::please
Hoezo please? Hij vond vaccinatie niet nodig.
Plaats reactie