Interessant dat ze er al veel langer zijn! Heb je een link waar ik die informatie terug kan vinden?DDD schreef:De deskundigen zeggen dat er al 30 jaar soortgelijke vaccins zijn. Daar vertrouw ik dan toch maar op.Hendrien schreef:Dat geldt inderdaad voor de "klassieke" vaccins, maar nu hebben we een nieuw soort vaccin waarvan niemand weet hoe we daar over pakweg 10 jaar naar kijken.DDD schreef:Dat is allemaal goed en best, maar ondertussen liggen de ziekenhuizen vol met mensen die zo dachten. En die lijken te vergeten dat het nog nooit zo is geweest dat de bijwerkingen van de ziekte minder erg waren dan de bijwerkingen van een vaccin.
Bovendien maak ik nu van nabij mee wat de consequenties zijn als iemand zich niet inent. Zonder lock-down had ik een naast familielid vermoedelijk verloren.
Ik las pas nog wat terug over DES en Softenon en daar ben ik toch wel van geschrokken...
Maar verder blijf ik het ook een erg lastig dilemma vinden. Want inderdaad, tot nu toe zijn de vaccins wel een zegen. Dat is duidelijk te merken als je veel ongevaccineerden kent. Maar waarom mensen inenten onder ongeveer 50 die nauwelijks risico lopen? En waarom mensen die al eerder besmet zijn? Als de overheid daar genuanceerder over zou zijn, zou ik het gemakkelijker vinden. Ik vind het ook lastig dat ze niet eerlijk zijn over de bijwerkingen. Want die zijn er echt. Het zal je zoon of dochter maar zijn die nauwelijks risico loopt bij een besmetting!