Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Wim Anker

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door Wim Anker »

Job schreef: 31 mar 2025, 08:04
J.C. Philpot schreef: 31 mar 2025, 07:47 Waarom zou dat een 1 april grap zijn? Het is een feit dat wat deze personen doen, haaks staat op haar beleid.
Het is te leip voor woorden.

En echt hoor, ik ben rechts georiënteerd. Maar door dit soort maf geklap kunnen we alle hoop op een fatsoenlijk rechts kabinet in de toekomst wel opzij zetten. Maar zoals ik al van iemand las: de peilingen worden slechter, de PVV heeft geen antwoorden op actuele zorgen op wereldschaal dus moeten ze blijkbaar iets, hetzij als grap, hetzij serieus bedoeld.

De wereld staat in brand. Er sterven mensen in loopgraven, nu. Ik erger me eraan dat ik er aandacht aan besteed. Maar het moest er even uit. Ben benieuwd wat Wim Anker komt zeggen om dit grapje te verdedigen.
Ik ben vooral vereerd. Bij al de doden in de loopgraven en de brandende wereld is Wim Anker nog steeds de nr. 1 in de gedachten van Job.

Als persoon zeg ik: Dank daarvoor. Een lintje waard. (Al denkt Job dat een lintje vooral als lontje is bedoeld).
En tegelijk onnoemelijk triest.
Job

Bericht door Job »

Wim Anker schreef: 31 mar 2025, 08:17
Job schreef: 31 mar 2025, 08:04
J.C. Philpot schreef: 31 mar 2025, 07:47 Waarom zou dat een 1 april grap zijn? Het is een feit dat wat deze personen doen, haaks staat op haar beleid.
Het is te leip voor woorden.

En echt hoor, ik ben rechts georiënteerd. Maar door dit soort maf geklap kunnen we alle hoop op een fatsoenlijk rechts kabinet in de toekomst wel opzij zetten. Maar zoals ik al van iemand las: de peilingen worden slechter, de PVV heeft geen antwoorden op actuele zorgen op wereldschaal dus moeten ze blijkbaar iets, hetzij als grap, hetzij serieus bedoeld.

De wereld staat in brand. Er sterven mensen in loopgraven, nu. Ik erger me eraan dat ik er aandacht aan besteed. Maar het moest er even uit. Ben benieuwd wat Wim Anker komt zeggen om dit grapje te verdedigen.
Ik ben vooral vereerd. Bij al de doden in de loopgraven en de brandende wereld is Wim Anker nog steeds de nr. 1 in de gedachten van Job.

Als persoon zeg ik: Dank daarvoor. Een lintje waard. (Al denkt Job dat een lintje vooral als lontje is bedoeld).
Klopt wel, ik ben te erg met jouw lot bezet. Soms google ik naar de laatste stand van de politieke zaken; ik betrapte me er pas zelfs op dat ik typte: wat hebben Wim Wilders en Marjolein Anker vandaag ammaal weer gezegd? Dan merk je dat je wat oververmoeid begint te raken.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 31 mar 2025, 07:49
Correctie: zij ís beleid.

Verder ontbreekt bij deze bewindspersoon alleen nog een clownsneus. Wat een aanfluiting en wat schaam ik me dat ik in een land woon waar deze vrouw minister kon worden.
Dat kan je eenvoudig oplossen ;)
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Het is tamelijk logisch dat een minister iets mag weigeren, anders is haar handtekening louter een formaliteit. Nu dat opeens niets meer zo is, buitelt iedereen over elkaar heen om er wat van te vinden. Dat is raar. Ik heb zelfs gezien dat de beslissingsbevoegdheid zelfs zou liggen bij de voordragers van een lintje.
Maar dat klopt natuurlijk niet. Die ligt altijd nog bij de koning zelf. Die dat dan weer gedelegeerd heeft.
DDD

Bericht door DDD »

Maar ik betwijfel of ze hiermee in de geest van de koning of van het kabinet oordeelt. Zo logisch is het dus niet, mijns inziens.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef: 31 mar 2025, 08:17 Als persoon zeg ik: Dank daarvoor. Een lintje waard. (Al denkt Job dat een lintje vooral als lontje is bedoeld).
Ik vind het een domme en vervelende opmerking van Job. Je reageert er erg fideel op, netjes.
Wat vind je precies onnoemelijk triest? Die begrijp ik niet helemaal.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik snap niet wat het probleem is. Het gaat over iets onbelangrijks als een lintje. De minister zet daar geen handtekening onder, omdat de activiteiten van deze personen niet overeenkomen met wat het kabinet als het om immigratie gaat wil bereiken. Wat feitelijk gezien gewoon klopt.

Vanwaar de emoties? Misschien zouden we uberhaubt met die lintjes moeten stoppen, als allerlei zelfbenoemde weldoeners hier recht op menen te hebben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

J.C. Philpot schreef: 31 mar 2025, 09:30 Ik snap niet wat het probleem is. Het gaat over iets onbelangrijks als een lintje. De minister zet daar geen handtekening onder, omdat de activiteiten van deze personen niet overeenkomen met wat het kabinet als het om immigratie gaat wil bereiken. Wat feitelijk gezien gewoon klopt.

Vanwaar de emoties? Misschien zouden we uberhaubt met die lintjes moeten stoppen, als allerlei zelfbenoemde weldoeners hier recht op menen te hebben.
Het gaat niet om "zelfbenoemde weldoeners", maar om medewerkers van haar eigen dienst, het COA. Daarmee zegt de minister tegen haar eigen medewerkers: wat u doet, verdient geen lintje. Dat terwijl deze mensen naar eer en geweten zich van hun taak hebben gekweten.
Het is te vergelijken met mensen die zich voor landbouw en boeren hebben ingezet en dan de minister zegt: "u verdient geen lintje omdat we de boerenstand willen halveren i.v.m. stikstof". Zelfs al zou je dat vinden, dan nog zou je als minister je eigen medewerkers de waardering kunnen gunnen die ze verdienen.
Een lintje krijg je pas nadat een voordracht is goedgekeurd door een burgemeester, de commissaris van de Koning en het Kapittel voor de Civiele Orden. Dat een minister op het laatste moment weigert een handtekening te zetten, is heel ongebruikelijk.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik denk dan: er zijn in Nederland miljoenen mensen die zich ingezien "naar eer en geweten zich van hun taak hebben gekweten", en die ook geen lintje krijgen.

Dat wil niet zeggen dat al die mensen niet gewaardeerd worden. Dat is gelukkig niet afhankelijk van het toegekend krijgen van een lapje stof :D

Maar goed, ik begrijp wel dat als je op een lintje gehoopt had, dit een teleurstelling is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel

Bericht door Bertiel »

pfftt, niemand die een lintje krijgt hoopt daarop, de meeste worden verrast.
wat een zure opmerkingen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Profesto

Bericht door Profesto »

Het gaat dan ook helemaal niet om de personen die het lintje al dan niet krijgen, het gaat om de weigering van de minister om mee te werken aan de waardering van 'haar' personeel. Hetzelfde personeel wat ze opzadelt met haar plannen, waarvan elke expert zegt dat het onuitvoerbaar en onverstandig is.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Profesto schreef: 31 mar 2025, 10:36 Het gaat dan ook helemaal niet om de personen die het lintje al dan niet krijgen, het gaat om de weigering van de minister om mee te werken aan de waardering van 'haar' personeel. Hetzelfde personeel wat ze opzadelt met haar plannen, waarvan elke expert zegt dat het onuitvoerbaar en onverstandig is.
Vrijwilligers zijn geen personeel. Personeel, dat betaalt wordt, verdiend m.i. nooit een lintje. Dat vind ik echt voorbehouden aan vrijwilligers. Ik vind het standaard lintje na 12 jaar politiek bv ook vreemd.
parsifal

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef: 31 mar 2025, 10:50
Profesto schreef: 31 mar 2025, 10:36 Het gaat dan ook helemaal niet om de personen die het lintje al dan niet krijgen, het gaat om de weigering van de minister om mee te werken aan de waardering van 'haar' personeel. Hetzelfde personeel wat ze opzadelt met haar plannen, waarvan elke expert zegt dat het onuitvoerbaar en onverstandig is.
Vrijwilligers zijn geen personeel. Personeel, dat betaalt wordt, verdiend m.i. nooit een lintje. Dat vind ik echt voorbehouden aan vrijwilligers. Ik vind het standaard lintje na 12 jaar politiek bv ook vreemd.
Niet mee eens, als het gaat om bijvoorbeeld militairen, maar ook sommige diplomaten, artiesten, auteurs of wetenschappers (en vast meer). Soms doen mensen hun werk zo goed dat daar wel extra waardering tegenover mag staan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef: 31 mar 2025, 10:55
Niet mee eens, als het gaat om bijvoorbeeld militairen, maar ook sommige diplomaten, artiesten, auteurs of wetenschappers (en vast meer). Soms doen mensen hun werk zo goed dat daar wel extra waardering tegenover mag staan.
Zeker, in de vorm van een waardering vanuit hun werkgever wat mij betreft. Of wanneer ze zich belangeloos naast hun werk inzetten. Niet wanneer mensen gewoon doen wat er van hen mag worden verwacht voor de arbeidsvoorwaarden die er tegenover staan.
parsifal

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef: 31 mar 2025, 10:59
parsifal schreef: 31 mar 2025, 10:55
Zeker, in de vorm van een waardering vanuit hun werkgever wat mij betreft. Of wanneer ze zich belangeloos naast hun werk inzetten. Niet wanneer mensen gewoon doen wat er van hen mag worden verwacht voor de arbeidsvoorwaarden die er tegenover staan.
Maar in het geval van militairen en diplomaten is de werkgever het land. En om wat mensen van buiten het land te noemen (ook mensen die ik niet altijd als geheel waardeer), maar denk aan een Raoul Wallenberg uit Zweden, denk aan een Bruce Springsteen die gewoon zijn werk als entertainer deed, maar wel Oost-Berlijn bereikte, denk aan Arvo Pärt, die veel gedaan heeft voor Estse identiteit, denk aan J.K. Rowling die een generatie in Engeland weer aan het lezen kreeg, denk aan sommige van de mensen bij RIVM die in begin Covid-pandemie 70urige werkweken maakten. Natuurlijk staat daar ook een salaris tegenover en iemand als Rowling is zelfs miljardair geworden met Harry Potter, maar het kan goed zijn om de waardering ook breder te laten zien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie