Gereformeerde Gemeenten

Piet Puk

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef:
Piet Puk schreef:Ik geef niet graag fouten toe, maar m'n berekening klopte niet! :banghead

Zou wat zijn dat GG 10 miljoen leden zou hebben. Dan zou het beroepingswerk bijhouden een dagtaak zijn :)
Dan zouden jullie met een heel team ergens in Nederland een kantoor moeten hebben.

Dan komt er een collecte met als speciaal doeleind: afdeling administratieve verwerking der beroepingswerk van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland en Canada.

Jantje vol donoreren natuurlijk, het word toch zijn eigen loon, oh sorry ik zeg het verkeerd, traktament

:haha
Toch jammer dit. Ik noem beroepingswerk en direct volgt een naam. Volgens mij wil SanderL of ikzelf daar ook wel werken
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Piet Puk schreef:
Piet Puk schreef:Ik geef niet graag fouten toe, maar m'n berekening klopte niet! :banghead

Zou wat zijn dat GG 10 miljoen leden zou hebben. Dan zou het beroepingswerk bijhouden een dagtaak zijn :)
Dan zouden jullie met een heel team ergens in Nederland een kantoor moeten hebben.

Dan komt er een collecte met als speciaal doeleind: afdeling administratieve verwerking der beroepingswerk van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland en Canada.

Jantje vol donoreren natuurlijk, het word toch zijn eigen loon, oh sorry ik zeg het verkeerd, traktament

Toch jammer dit. Ik noem beroepingswerk en direct volgt een naam. Volgens mij wil SanderL of ikzelf daar ook wel werken
Geen punt Jantje zou overspannen worden van alle werkzaamheden die op zijn schouders zouden moeten rusten, echter, ben je wel belijdend lid van de GG?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erskinees

Bericht door Erskinees »

De petitie voor fusie GG-GGiN had slechts +- 1100 ondertekenaars en daar werd wel serieus op gereageerd door de kerkleiding. Ook daar kon met neppe, valse of dubbele mailadressen getekend worden. Toch is daar eerlijk op gereageerd. :?
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:

Voor administratieve functies binnen een kerkverband behoor je altijd lid te zijn van.
Maar misschien dat er onderhand een vacature komt voor ggin-administrateur :huhu
crossmountain

Bericht door crossmountain »

Jantje schreef:
Hollander schreef:
Jantje schreef:Ik vind vooralsnog niet dat de petitie goed loopt hoor.

Een kleine 750 mensen is, mijns inziens, erg weinig.
De respons op en uitslag van deze petitie is ongeveer even serieus te nemen als een poll op refoforum. :hum
Precies. Ik had die studenten toch slimmer verwacht.
Deze melding krijg je als je ondertekent:
We verzoeken je deze petitie slechts eenmaal per persoon te ondertekenen. Dubbele ondertekeningen worden uit het totaalaantal gefilterd.
Dus misschien toch wel iets met IP adressen o.i.d.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Erskinees schreef:De petitie voor fusie GG-GGiN had slechts +- 1100 ondertekenaars en daar werd wel serieus op gereageerd door de kerkleiding. Ook daar kon met neppe, valse of dubbele mailadressen getekend worden. Toch is daar eerlijk op gereageerd. :?
GGiN heeft er volgens mij niet eens in synodaal verband echt over gesproken. Werd als niet ontvankelijk verklaard
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Hollander schreef:

De respons op en uitslag van deze petitie is ongeveer even serieus te nemen als een poll op refoforum. :hum
Ik niet. De Statenvertaling is te moeilijk :)
pierre27

Bericht door pierre27 »

crossmountain schreef:
Hendrikus schreef:
DDD schreef:Dat is prima. Maar Philpot zegt dat een petitie in zijn algemeenheid zich niet verhoudt tot respect voor het ambtelijk gezag en tot het gereformeerd kerkrecht. En ik zie vooralsnog niet in waarom dat zo zou zijn. Ik vind het haast een beetje Rooms, al zal het voornamelijk conservatief zijn.
Vraag het Klaas van der Zwaag eens. Die kwam met iets substantiëlers dan een petitie, maar kreeg de kous op de kop.
Was het maar een kous! Het was helaas ernstiger: "De Gereformeerde Gemeente van Barneveld weigerde Van der Zwaag toegang tot het Heilig Avondmaal en stelde hem onder censuur."
Volgens mij is dat een geheel andere discussie. Met zover ik weet ook een ander traject. In ruime mate ook hier op RF besproken, om dat nu vandaag een paar keer erbij te halen vind ik niet relevant.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 04 jan 2021, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

crossmountain schreef:
Jantje schreef:
Hollander schreef:

Deze melding krijg je als je ondertekent:
We verzoeken je deze petitie slechts eenmaal per persoon te ondertekenen. Dubbele ondertekeningen worden uit het totaalaantal gefilterd.
Dus misschien toch wel iets met IP adressen o.i.d.
Dank!

Tja, ik stem niet, dus ja, ik weet ook niet wat voor melding je krijgt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mistig

Bericht door Mistig »

Erskinees schreef:De petitie voor fusie GG-GGiN had slechts +- 1100 ondertekenaars en daar werd wel serieus op gereageerd door de kerkleiding. Ook daar kon met neppe, valse of dubbele mailadressen getekend worden. Toch is daar eerlijk op gereageerd. :?
Zowel die petitie toentertijd als de petitie van vandaag heb ik getekend. Eenmalig overigens.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD

Bericht door DDD »

crossmountain schreef:
Hendrikus schreef:
DDD schreef:Dat is prima. Maar Philpot zegt dat een petitie in zijn algemeenheid zich niet verhoudt tot respect voor het ambtelijk gezag en tot het gereformeerd kerkrecht. En ik zie vooralsnog niet in waarom dat zo zou zijn. Ik vind het haast een beetje Rooms, al zal het voornamelijk conservatief zijn.
Vraag het Klaas van der Zwaag eens. Die kwam met iets substantiëlers dan een petitie, maar kreeg de kous op de kop.
Was het maar een kous! Het was helaas ernstiger: "De Gereformeerde Gemeente van Barneveld weigerde Van der Zwaag toegang tot het Heilig Avondmaal en stelde hem onder censuur."

Misbruik van de sleutels van het hemelrijk is natuurlijk zondig en heel erg. Maar dat er wanbestuur is in sommige kerkenraden, en dat er dwalingen zijn bij sommige predikanten, en dat deze beslissing tot censuur zelfs is gesanctioneerd in een particuliere synode, is natuurlijk geen reden om het gehele kerkbestuur te diskwalificeren en nog minder om te beweren dat een petitie in strijd zou zijn met het gereformeerd kerkrecht.

Het laat alleen zien dat er veel onchristelijke invloeden zijn in het kerkbestuur van de Gereformeerde Gemeenten. Dat krijg je vanzelf als je mensen op de troon zet, dat hoeft verder niemand te verbazen. Daarmee is het gereformeerde kerkmodel nog niet verkeerd. Het is alleen niet juist toegepast en dat komt helaas vaker voor.
DDD

Bericht door DDD »

Hollander schreef:

In beide gevallen laad je met een valse stem de grote toorn van God op je. Maar met onverhoord oordelen evenzo.

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen daar hier zo lichtvaardig over durven te spreken. Wie denk je wel dat je bent, om andere mensen zonder reden van goddeloos gedrag te beschuldigen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Hollander schreef:

In beide gevallen laad je met een valse stem de grote toorn van God op je. Maar met onverhoord oordelen evenzo.

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen daar hier zo lichtvaardig over durven te spreken. Wie denk je wel dat je bent, om andere mensen zonder reden van goddeloos gedrag te beschuldigen.
Over onverhoord oordelen gesproken: waarom heb je nog steeds geen inhoudelijk antwoord gegeven op de vraag die ik je vanochtend stelde? Ik heb wel een reactie gelezen met wat algemene vage antwoorden. Maar echt een spade dieper steek je niet.

En de controle bij deze petitie is zo lek als een mandje. Je weet zelf ook heus wel dat er bij een poll op Refoforum trollen actief worden. Als je perse dit voor elkaar wil krijgen, wees dan ook een vent of vrouw en ga het gesprek openbaar in de krant aan.

Ik zou dat tenminste doen. Maar ja..., ik ben geen voorstander van de HSV.
Laatst gewijzigd door Jantje op 04 jan 2021, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Ik weet dat helemaal niet. Ik zou zeggen: word als een kind en laat de mensen die met de waarheid spotten hun ding doen. Daar kan niets goeds van komen.

Ik heb geen idee over welke vraag jij het hebt, trouwens.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik heb geen idee over welke vraag jij het hebt, trouwens.
Waarom je gisteren de diensten niet goed vond.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie