COVID-19

Job

Re: COVID-19

Bericht door Job »

Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend :bobo Is het nu zo moeilijk om, ondanks verschillende standpunten, aardig tegen elkaar te blijven doen? Haal adem, tel tot tien en blijf je mening loskoppelen van wie je wilt zijn als persoon en als christen. En zie (begrijpen hoeft niet eens) dat voor de ander zijn mening net zo principieel en diepgeworteld is als dat jouw mening voor jou is.
Het past me niet de moraalridder uit te hangen, heb genoeg aan eigen oprispingen, emoties, ongecontroleerdheden, zonden etc. en zeg dus net zo goed tegen mezelf: laten we christelijk doen. Christus' zachtmoedigheid en nederigheid van hart navolgen.

Iets anders als het om informatie en desinformatie gaat: zijn fora afgesloten platformen? Ongeveer overal op internet duiken pop-ups en disclaimers op wanneer je het woordeken corona ook maar intypt. Waardoor gebeurt dat bijvoorbeeld hier niet? - > overigens blij toe hoor. Daar niet van.
Forummer

Bericht door Forummer »

Wim Anker schreef:…en dat heel veel wordt gemist omdat de zelftest niet aanslaat.
parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
Valcke schreef:
Wim Anker schreef: Waar haal je dit vandaan mbt de zelftest? Of is dit gewoon een oprisping zonder enige onderbouwing?
Is gewoon vragen zonder kwalificatie te ingewikkeld geworden?
Waar haal je dit vandaan mbt de zelftest?
Ervaring. 2 gezinsleden zijn al 4 dagen "grieperig, verkouden". Omicron symptomen. 3x zelftest negatief, laatste vandaag beide positief.
Dat kan kloppen. Ik had ook pas 4 dagen na besmetting een positieve zelftest, en 3 dagen daartussen een negatieve zelftest. Blijkbaar duurt het even voordat je genoeg virus in je neus hebt dat een zelftest dat kan oppikken.

Is dat trouwens ook niet de reden dat je na een nauw contact na 5 dagen pas bij de GGD moet gaan testen?
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Forummer schreef:
Is dat trouwens ook niet de reden dat je na een nauw contact na 5 dagen pas bij de GGD moet gaan testen?
Nee want je word (mogelijk) ziek pas na 4 á 5 dagen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Wim Anker schreef:
DDD schreef:Dat ben ik niet met je eens. Wim Anker vertelt hier herhaaldelijk dingen die niet waar zijn, alsof ze dat wel zijn.
Dit tendeert wel richting laster. Als de pro vaccinatie adepten censuur nodig hebben om hun eenzijdige verhaal overeind te houden prima. Het virus zal er geen gevaccineerde minder om besmetten.

En voorts ben ik benieuwd naar de onwaarheden. Kom maar op zou ik zeggen! De oversterfte heeft in ieder geval de voorpagina van de Telegraaf gehaald vandaag.
Ik ben het wel eens met Wim in deze.

Pro vaccinatie kan sproeien en sproeien wat ze willen, als je maar iets kritisch bent word je met de grond gelijk gemaakt.
Het gaat mij niet zo zeer om corona als ziekte, of vaccinatie op zich, ik kan dat namelijk als leek niet beoordelen. Het gaat mij om de rol van de media, het QR/CTB systeem, het falen van de regeringen etc.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Forummer

Bericht door Forummer »

HersteldHervormd schreef:
Forummer schreef:
Ik bedoel dat het virus na besmetting pas na een dag of 4 'detecteerbaar' is. Anders zou de GGD toch gelijk na besmetting willen testen, om zoveel mogelijk verspreiding tegen te gaan. Juist daarom is er nu quarantaine en op de 5e dag testen, lijkt mij.

Maar goed, dit is slechts mijn idee en het gevolg van logisch nadenken. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis. Waarschijnlijk weet iemand als @Framboos het wel.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
merel

Bericht door merel »

Wim Anker schreef:
DDD schreef:Dat ben ik niet met je eens. Wim Anker vertelt hier herhaaldelijk dingen die niet waar zijn, alsof ze dat wel zijn.
Dit tendeert wel richting laster. Als de pro vaccinatie adepten censuur nodig hebben om hun eenzijdige verhaal overeind te houden prima. Het virus zal er geen gevaccineerde minder om besmetten.

En voorts ben ik benieuwd naar de onwaarheden. Kom maar op zou ik zeggen! De oversterfte heeft in ieder geval de voorpagina van de Telegraaf gehaald vandaag.
Ik ben het wel eens met Wim in deze.

Pro vaccinatie kan sproeien en sproeien wat ze willen, als je maar iets kritisch bent word je met de grond gelijk gemaakt.
Het gaat mij niet zo zeer om corona als ziekte, of vaccinatie op zich, ik kan dat namelijk als leek niet beoordelen. Het gaat mij om de rol van de media, het QR/CTB systeem, het falen van de regeringen etc.
Dat is absoluut niet waar. In dit topic zijn meerdere mensen met veel kennis van zaken op bepaalde punten kritisch ten aanzien van vaccinatie en beleid. Alleen is die visie wel gestoeld op feiten en cijfers.
TSD

Bericht door TSD »

Forummer schreef:
Forummer schreef:
Ik bedoel dat het virus na besmetting pas na een dag of 4 'detecteerbaar' is. Anders zou de GGD toch gelijk na besmetting willen testen, om zoveel mogelijk verspreiding tegen te gaan. Juist daarom is er nu quarantaine en op de 5e dag testen, lijkt mij.

Maar goed, dit is slechts mijn idee en het gevolg van logisch nadenken. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis. Waarschijnlijk weet iemand als @Framboos het wel.
Het gaat om de incubatietijd, het duurt even voordat je na besmetting ziek wordt en het virus zich dusdanig heeft vermeerderd dat het detecteerbaar is. Het klopt dus wat je schrijft, al is die 4 a 5 dagen geen vast gegeven, het is het gemiddelde (range loopt ongeveer van 2-14 dagen).

Daarbij heb je dan (in die incubatietijd) dus ook nog geen klachten, dus op het moment dat je klachten ontwikkeld van het virus, is de incubatietijd natuurlijk voorbij ;) het virus is meestal iets eerder detecteerbaar (en je bent dus ook al iets eerder besmettelijk) dan de start van de klachten.

Dat laatste is dan weer de reden dat je tot 48 uur voor start klachten je contacten moet informeren zodat zij alert zijn en maatregelen treffen om verspreiding te voorkomen.
Laatst gewijzigd door TSD op 22 dec 2021, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Forummer schreef:
Forummer schreef:

Dit is echt aperte onzin! Bij klachten testen is altijd het devies geweest. Direct. Onmiddellijk. Gelijk. Bij klachten zou de test idd direct aan moeten slaan.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wat een onfatsoenlijke taal weer, voor iets wat niet belangrijk is.
Forummer

Bericht door Forummer »

Wim Anker schreef:
Forummer schreef:
Forummer schreef:

Dit is echt aperte onzin! Bij klachten testen is altijd het devies geweest. Direct. Onmiddellijk. Gelijk. Bij klachten zou de test idd direct aan moeten slaan.
Wim, je leest niet goed. Ik schrijf: na besmetting. Jij maakt er van: na klachten.

Als ik in nauw contact ben geweest met iemand, die achteraf gezien besmettelijk was, moet ik me na 5 dagen laten testen.

Als ik klachten heb, moet ik me gelijk laten testen.

We hebben dus allebei gelijk ;)

Verder weet ik niet zeker of een GGD test nauwkeuriger is qua detectie van het virus dan een zelftest, maar ik vermoed van wel.
TSD

Bericht door TSD »

Forummer schreef: Wim, je leest niet goed. Ik schrijf: na besmetting. Jij maakt er van: na klachten.

Als ik in nauw contact ben geweest met iemand, die achteraf gezien besmettelijk was, moet ik me na 5 dagen laten testen.

Als ik klachten heb, moet ik me gelijk laten testen.

We hebben dus allebei gelijk ;)

Verder weet ik niet zeker of een GGD test nauwkeuriger is qua detectie van het virus dan een zelftest, maar ik vermoed van wel.
Wim leest wel goed, want de casus was nu eenmaal dat die personen al enkele dagen klachten hadden en toen pas een positieve test, en daar reageerde je op. Dus als jij dat niet bedoelde, dan sloeg jouw reactie destijds niet op de casus ;)
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:Wat een onfatsoenlijke taal weer, voor iets wat niet belangrijk is.
Niet belangrijk? t'is mij overigens verder om het even maar na miljarden investeringen blijken hele simpele dingen niet begrepen te worden die toch cruciaal zijn bij het indammen van COVID19.

Nu blijkt @Forummer - gelukkig - gewoon slecht gelezen te hebben. Sorry dat ik daar niet altijd vanuit ga en weleens denk dat het lezen correct is gedaan.
Forummer

Bericht door Forummer »

Dan heb ik mij waarschijnlijk wat onduidelijk uitgedrukt.
HersteldHervormd

Herman schreef:Wat een onfatsoenlijke taal weer, voor iets wat niet belangrijk is.
Ik overweeg sterk een kerstvakantie RF lockdown, na de quarantaine laat ik me eerst testen, zou jij die test af willen nemen Herman?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:Niet belangrijk? t'is mij overigens verder om het even maar na miljarden investeringen blijken hele simpele dingen niet begrepen te worden die toch cruciaal zijn bij het indammen van COVID19.

Nu blijkt @Forummer - gelukkig - gewoon slecht gelezen te hebben. Sorry dat ik daar niet altijd vanuit ga en weleens denk dat het lezen correct is gedaan.
Zoveel miljard is er dan ook weer niet in voorlichting gestoken. Als ik me via de Rijksvoorlichtingsdienst inlees wat bijvoorbeeld het precieze nut is van de tweede vaccinatie, dan krijg ik daar geen bevredigend antwoord op.

En ja, bij klachten thuisblijven is een hoofdadvies die iedereen weet, maar in mijn gezin hebben we sinds de tweede week na de grote vakantie wel voortdurend gezinsleden die koorts hebben of lopen te snotteren. Na ongeveer 30 negatieve zelftests ga je de grenzen wat verleggen ten opzichte van de gewenste houding.

Overigens zijn de zelftests pas een week of vier actief in het beleid ingepast.
Plaats reactie