Preken beluisteren op internet

Johann Gottfried Walther

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Dienst voor Stichting Gebed voor Israël.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Vagari

Bericht door Vagari »

eilander schreef:
Het is wel handig om even toe te lichten waar het over gaat, wie er voorgaat, en evt. waarom je juist deze link plaatst.
Nieuwsgierig maken is ook een vak. ;)

Maar goed hier komt het:
1. Ik zou willen dat er altijd zo gepreekt wordt.
2. In de discussie over kanselruil werd er een beetje meewarig over de reactie van ds. Kort gedaan. Zie hier zijn daden bij die reactie. PKN +OGGiN.
3. Ik hoop nog steeds dat kand. Jansen dominee wordt in de OGGiN. Is er hard nodig. Gelukkig zijn de preekstoelen niet het eigendom van de gemeenten of kerkenraden maar van de Heere. Het is dus mogelijk.
4. Er staan nog meer aanbevelenswaardige preken op die site. Zoals de preek over Openbaringen 20:2
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Vagari schreef:
eilander schreef:
Het is wel handig om even toe te lichten waar het over gaat, wie er voorgaat, en evt. waarom je juist deze link plaatst.
Nieuwsgierig maken is ook een vak. ;)

Maar goed hier komt het:
1. Ik zou willen dat er altijd zo gepreekt wordt.
2. In de discussie over kanselruil werd er een beetje meewarig over de reactie van ds. Kort gedaan. Zie hier zijn daden bij die reactie. PKN +OGGiN.
3. Ik hoop nog steeds dat kand. Jansen dominee wordt in de OGGiN. Is er hard nodig. Gelukkig zijn de preekstoelen niet het eigendom van de gemeenten of kerkenraden maar van de Heere. Het is dus mogelijk.
4. Er staan nog meer aanbevelenswaardige preken op die site. Zoals de preek over Openbaringen 20:2
Dank je. Ik hoop het zeker te luisteren. De prediking van kand. Jansen is in de PKN ook nodig, en gelukkig mogen we hem met enige regelmaat horen. Maar ik begrijp je wens helemaal, ik bid in elk geval of hij ergens een plaats mag krijgen.
mulder

Bericht door mulder »

Vagari schreef:.
3. Ik hoop nog steeds dat kand. Jansen dominee wordt in de OGGiN. Is er hard nodig.
Denk je dat dit zal gebeuren, ja? past hij binnen het kerkverband? meer predikanten in de ogg zou prachtig zijn, het begint een beetje een afstervend kerkverband te worden waar weinig meer gebeurt en weinig ondernomen wordt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

mulder schreef:
3. Ik hoop nog steeds dat kand. Jansen dominee wordt in de OGGiN. Is er hard nodig.
Denk je dat dit zal gebeuren, ja? past hij binnen het kerkverband? meer predikanten in de ogg zou prachtig zijn, het begint een beetje een afstervend kerkverband te worden waar weinig meer gebeurt en weinig ondernomen wordt.
Plaatselijk zouden gemeenten kunnen opgaan in een GG of GGiN, al denk ik wel dat je zoiets niet kunt forceren.
De OGGiN hebben in feite geen enkel punt waarin ze fundamenteel verschillen van genoemde kerkverbanden.
Het ambtsgewaad en de psalmberijming is ook geen struikelblok meer.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Nooit het boek van ds. Kort gelezen Dia?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Curatorium schreef:Nooit het boek van ds. Kort gelezen Dia?
Jawel, heb er genoeg over gelezen, maar wat als ds. Kort nu in een ander kerkverband stond? Dat zou toch niets veranderen? Zou het boek in de GG censurerabel zijn? Ik denk het niet.
Leerling
Verbannen

Bericht door Leerling »

Zouden de boeken van ds. Kort censurabel zijn in de GG? Blauwendraad, Van der Zwaag en ds. Harinck hebben het zwaar gehad in de GG om hun publicaties. Als je zag hoe Ds. De Heer op Ds. Kort reageerde, dan weet ik het nog niet zo. Ds. Kort heeft de theologie en de daaruit voortvloeiende prediking van GG wel weersproken in en met krachtige termen.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Vagari

Bericht door Vagari »

mulder schreef:

De rest van punt 3 is het antwoord.

Ik weet dat als het aan de meeste leden zou liggen of aan de kerkenraden, dat dit niet zal gebeuren. In mijn omgeving krijg ik ook alleen maar sceptische opmerkingen hierover.

Hanna en later ook Maria en Zacharias zeggen echter:
1Samuël 2:6-10 / STV
6 ‭‭De HEERE doodt‭¹⁹‭ en maakt levend;‭²⁰‭ Hij doet‭²¹‭ ter helle nederdalen,‭²²‭ en Hij doet ‭weder‭ opkomen.‭ 7 ‭‭De HEERE maakt arm en maakt rijk; Hij vernedert, ook verhoogt Hij.‭ 8 ‭‭Hij verheft den geringe uit het stof, ‭en‭ den nooddruftige verhoogt Hij uit den drek,‭²³‭ om te doen zitten bij de vorsten, dat Hij hen den stoel der ere doe beërven; want de grondvesten des aardrijks zijn des HEEREN, en Hij heeft de wereld daarop gezet.‭ 9 ‭‭Hij zal de voeten Zijner gunstgenoten bewaren; maar de goddelozen zullen zwijgen in duisternis;‭²⁴‭ want een man vermag niet door kracht.‭ 10 ‭‭Die met den HEERE twisten, zullen verpletterd worden; Hij zal in den hemel over hen donderen; de HEERE zal de einden der aarde richten,‭²⁵‭ en zal Zijn Koning sterkte geven,‭²⁶‭ en den hoorn Zijns Gezalfden verhogen.‭²⁷‭‭
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Leerling schreef:Zouden de boeken van ds. Kort censurabel zijn in de GG? Blauwendraad, Van der Zwaag en ds. Harinck hebben het zwaar gehad in de GG om hun publicaties. Als je zag hoe Ds. De Heer op Ds. Kort reageerde, dan weet ik het nog niet zo. Ds. Kort heeft de theologie en de daaruit voortvloeiende prediking van GG wel weersproken in en met krachtige termen.
Ik weet het... Ook de artikelen in DWS lagen in dezelfde lijn....
Vagari

Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Vagari »

-DIA- schreef:
Leerling schreef:Zouden de boeken van ds. Kort censurabel zijn in de GG? Blauwendraad, Van der Zwaag en ds. Harinck hebben het zwaar gehad in de GG om hun publicaties. Als je zag hoe Ds. De Heer op Ds. Kort reageerde, dan weet ik het nog niet zo. Ds. Kort heeft de theologie en de daaruit voortvloeiende prediking van GG wel weersproken in en met krachtige termen.
Ik weet het... Ook de artikelen in DWS lagen in dezelfde lijn....
.

Zie pb
CvdW

Bericht door CvdW »

Ik heb gekeken in mijn pb, maar nog niets ontvangen.
Vagari

Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Vagari »

CvdW schreef:Ik heb gekeken in mijn pb, maar nog niets ontvangen.
Haha, nee ik bedoelde DIA. Ik had een vraag voor hem.
DDD

Bericht door DDD »

Afwijkingen ter rechterzijde worden over het algemeen in bevindelijke kringen eerder geaccepteerd.
Leerling
Verbannen

Bericht door Leerling »

DDD schreef:
Afwijkingen ter rechterzijde worden over het algemeen in bevindelijke kringen eerder geaccepteerd.
Over het algemeen gezien lijkt mij juist dat je aan de rechterzijde eerder een etiket opgeplakt krijgt, dan daarbuiten. Als je qua mening afwijkt van de gangbare norm in de behoudende kringen, dan sta je er dus gewoon buiten en wordt je, als het om een theologisch standpunt gaat, als verdacht gezien.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Plaats reactie