Preken beluisteren op internet
- Johann Gottfried Walther
Re: Preken beluisteren op internet [2]
Dienst voor Stichting Gebed voor Israël.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Nieuwsgierig maken is ook een vak.eilander schreef:Het is wel handig om even toe te lichten waar het over gaat, wie er voorgaat, en evt. waarom je juist deze link plaatst.Vagari schreef:http://www.oggkrimpen.nl/wp-content/upl ... 4-1930.mp3

Maar goed hier komt het:
1. Ik zou willen dat er altijd zo gepreekt wordt.
2. In de discussie over kanselruil werd er een beetje meewarig over de reactie van ds. Kort gedaan. Zie hier zijn daden bij die reactie. PKN +OGGiN.
3. Ik hoop nog steeds dat kand. Jansen dominee wordt in de OGGiN. Is er hard nodig. Gelukkig zijn de preekstoelen niet het eigendom van de gemeenten of kerkenraden maar van de Heere. Het is dus mogelijk.
4. Er staan nog meer aanbevelenswaardige preken op die site. Zoals de preek over Openbaringen 20:2
Dank je. Ik hoop het zeker te luisteren. De prediking van kand. Jansen is in de PKN ook nodig, en gelukkig mogen we hem met enige regelmaat horen. Maar ik begrijp je wens helemaal, ik bid in elk geval of hij ergens een plaats mag krijgen.Vagari schreef:Nieuwsgierig maken is ook een vak.eilander schreef:Het is wel handig om even toe te lichten waar het over gaat, wie er voorgaat, en evt. waarom je juist deze link plaatst.Vagari schreef:http://www.oggkrimpen.nl/wp-content/upl ... 4-1930.mp3
Maar goed hier komt het:
1. Ik zou willen dat er altijd zo gepreekt wordt.
2. In de discussie over kanselruil werd er een beetje meewarig over de reactie van ds. Kort gedaan. Zie hier zijn daden bij die reactie. PKN +OGGiN.
3. Ik hoop nog steeds dat kand. Jansen dominee wordt in de OGGiN. Is er hard nodig. Gelukkig zijn de preekstoelen niet het eigendom van de gemeenten of kerkenraden maar van de Heere. Het is dus mogelijk.
4. Er staan nog meer aanbevelenswaardige preken op die site. Zoals de preek over Openbaringen 20:2
Denk je dat dit zal gebeuren, ja? past hij binnen het kerkverband? meer predikanten in de ogg zou prachtig zijn, het begint een beetje een afstervend kerkverband te worden waar weinig meer gebeurt en weinig ondernomen wordt.Vagari schreef:.
3. Ik hoop nog steeds dat kand. Jansen dominee wordt in de OGGiN. Is er hard nodig.
Plaatselijk zouden gemeenten kunnen opgaan in een GG of GGiN, al denk ik wel dat je zoiets niet kunt forceren.mulder schreef:Denk je dat dit zal gebeuren, ja? past hij binnen het kerkverband? meer predikanten in de ogg zou prachtig zijn, het begint een beetje een afstervend kerkverband te worden waar weinig meer gebeurt en weinig ondernomen wordt.Vagari schreef:.
3. Ik hoop nog steeds dat kand. Jansen dominee wordt in de OGGiN. Is er hard nodig.
De OGGiN hebben in feite geen enkel punt waarin ze fundamenteel verschillen van genoemde kerkverbanden.
Het ambtsgewaad en de psalmberijming is ook geen struikelblok meer.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Nooit het boek van ds. Kort gelezen Dia?
Jawel, heb er genoeg over gelezen, maar wat als ds. Kort nu in een ander kerkverband stond? Dat zou toch niets veranderen? Zou het boek in de GG censurerabel zijn? Ik denk het niet.Curatorium schreef:Nooit het boek van ds. Kort gelezen Dia?
Zouden de boeken van ds. Kort censurabel zijn in de GG? Blauwendraad, Van der Zwaag en ds. Harinck hebben het zwaar gehad in de GG om hun publicaties. Als je zag hoe Ds. De Heer op Ds. Kort reageerde, dan weet ik het nog niet zo. Ds. Kort heeft de theologie en de daaruit voortvloeiende prediking van GG wel weersproken in en met krachtige termen.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
mulder schreef:Denk je dat dit zal gebeuren, ja? past hij binnen het kerkverband? meer predikanten in de ogg zou prachtig zijn, het begint een beetje een afstervend kerkverband te worden waar weinig meer gebeurt en weinig ondernomen wordt.Vagari schreef:.
De rest van punt 3 is het antwoord.
Ik weet dat als het aan de meeste leden zou liggen of aan de kerkenraden, dat dit niet zal gebeuren. In mijn omgeving krijg ik ook alleen maar sceptische opmerkingen hierover.
Hanna en later ook Maria en Zacharias zeggen echter:
1Samuël 2:6-10 / STV
6 De HEERE doodt¹⁹ en maakt levend;²⁰ Hij doet²¹ ter helle nederdalen,²² en Hij doet weder opkomen. 7 De HEERE maakt arm en maakt rijk; Hij vernedert, ook verhoogt Hij. 8 Hij verheft den geringe uit het stof, en den nooddruftige verhoogt Hij uit den drek,²³ om te doen zitten bij de vorsten, dat Hij hen den stoel der ere doe beërven; want de grondvesten des aardrijks zijn des HEEREN, en Hij heeft de wereld daarop gezet. 9 Hij zal de voeten Zijner gunstgenoten bewaren; maar de goddelozen zullen zwijgen in duisternis;²⁴ want een man vermag niet door kracht. 10 Die met den HEERE twisten, zullen verpletterd worden; Hij zal in den hemel over hen donderen; de HEERE zal de einden der aarde richten,²⁵ en zal Zijn Koning sterkte geven,²⁶ en den hoorn Zijns Gezalfden verhogen.²⁷
Ik weet het... Ook de artikelen in DWS lagen in dezelfde lijn....Leerling schreef:Zouden de boeken van ds. Kort censurabel zijn in de GG? Blauwendraad, Van der Zwaag en ds. Harinck hebben het zwaar gehad in de GG om hun publicaties. Als je zag hoe Ds. De Heer op Ds. Kort reageerde, dan weet ik het nog niet zo. Ds. Kort heeft de theologie en de daaruit voortvloeiende prediking van GG wel weersproken in en met krachtige termen.
Preken beluisteren op internet [2]
.-DIA- schreef:Ik weet het... Ook de artikelen in DWS lagen in dezelfde lijn....Leerling schreef:Zouden de boeken van ds. Kort censurabel zijn in de GG? Blauwendraad, Van der Zwaag en ds. Harinck hebben het zwaar gehad in de GG om hun publicaties. Als je zag hoe Ds. De Heer op Ds. Kort reageerde, dan weet ik het nog niet zo. Ds. Kort heeft de theologie en de daaruit voortvloeiende prediking van GG wel weersproken in en met krachtige termen.
Zie pb
Ik heb gekeken in mijn pb, maar nog niets ontvangen.
Preken beluisteren op internet [2]
Haha, nee ik bedoelde DIA. Ik had een vraag voor hem.CvdW schreef:Ik heb gekeken in mijn pb, maar nog niets ontvangen.
Afwijkingen ter rechterzijde worden over het algemeen in bevindelijke kringen eerder geaccepteerd.Leerling schreef:Zouden de boeken van ds. Kort censurabel zijn in de GG? Blauwendraad, Van der Zwaag en ds. Harinck hebben het zwaar gehad in de GG om hun publicaties. Als je zag hoe Ds. De Heer op Ds. Kort reageerde, dan weet ik het nog niet zo. Ds. Kort heeft de theologie en de daaruit voortvloeiende prediking van GG wel weersproken in en met krachtige termen.
Over het algemeen gezien lijkt mij juist dat je aan de rechterzijde eerder een etiket opgeplakt krijgt, dan daarbuiten. Als je qua mening afwijkt van de gangbare norm in de behoudende kringen, dan sta je er dus gewoon buiten en wordt je, als het om een theologisch standpunt gaat, als verdacht gezien.DDD schreef:Afwijkingen ter rechterzijde worden over het algemeen in bevindelijke kringen eerder geaccepteerd.Leerling schreef:Zouden de boeken van ds. Kort censurabel zijn in de GG? Blauwendraad, Van der Zwaag en ds. Harinck hebben het zwaar gehad in de GG om hun publicaties. Als je zag hoe Ds. De Heer op Ds. Kort reageerde, dan weet ik het nog niet zo. Ds. Kort heeft de theologie en de daaruit voortvloeiende prediking van GG wel weersproken in en met krachtige termen.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU