Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]

refo

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]

Bericht door refo »

Dat heeft te maken met de uitleg van 'dan zult gij geen werk, gij, noch uw...' etc
De Joodse sabbathswetten worden op de zondag gelegd.

Overigens is dit ook een regel:
....Discussieer inhoudelijk....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
madelief1983

Bericht door madelief1983 »

snap niet dat het daaronder valt. is kado geven werk dan?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Je mag toch wel 'weldoen' op de zondag?
Dat je geen verjaardagscadeautjes op zondag geeft, oké (dan komt de jarige zo in het middelpunt, de aandacht wordt afgeleid, etc.), maar een moederdagcadeautje... En iets extra's doen voor je moeder omdat het moederdag is (ontbijt op bed of zo), mag dat dan ook niet?
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:Dat heeft te maken met de uitleg van 'dan zult gij geen werk, gij, noch uw...' etc
De Joodse sabbathswetten worden op de zondag gelegd.

Overigens is dit ook een regel:
....Discussieer inhoudelijk....
Dat is inhoudelijk ! Als mensen dergelijke "strenge" wetten voor zichzelf hebben, prima. Alle respect ! Maar ik verwacht dan geen mail. Of zie ik dat verkeerd ? :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

Ander schreef:Wij doen het de zaterdagavond ervoor. Dat kan ook. Bij verjaardagen ook, trouwens.
Dat mocht bij ons dan weer niet , je verjaardag vieren voor de datum. Mooi al die regeltjes maar zijn ze ook op de Schrift gestoeld?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Ander schreef:Wij doen het de zaterdagavond ervoor. Dat kan ook. Bij verjaardagen ook, trouwens.
Dat mocht bij ons dan weer niet , je verjaardag vieren voor de datum. Mooi al die regeltjes maar zijn ze ook op de Schrift gestoeld?
Deze regel in ieder geval wel: Jakobus 4 : 13-17
henriët

Bericht door henriët »

Echt, met alle respect, maar ik vind het zo'n bla bla gehalte.
Wie geen cadeautjes geeft op zondag, omdat hij/zij dat niet kan verantwoorden. Prima.
Maar laat een ander vrij daarin die het wel kan.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

1 rabarberplantje
3 aardbeienplantjes
2 slaplantjes
2 broccoliplantjes
2 bloemkoolplantjes
2 savooiekoolplantjes
pak organische tuinmest

vanavond ben ik niet op RF (dat gebeurt wel vaker ;) )
Ik weet, mijn Verlosser leeft
refo

Bericht door refo »

henriët schreef:Echt, met alle respect, maar ik vind het zo'n bla bla gehalte.
Wie geen cadeautjes geeft op zondag, omdat hij/zij dat niet kan verantwoorden. Prima.
Wie cadeautjes geeft op zondag, omdat hij/zij dat kan verantwoorden. Prima.
Maar laat een ander vrij daarin die het niet kan.

Je eerste zint vormt een contradictio in terminis. Wel respect, maar toch bla bla. Dat gaat niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
henriët

Bericht door henriët »

refo schreef:
henriët schreef:Echt, met alle respect, maar ik vind het zo'n bla bla gehalte.
Wie cadeautjes geeft op zondag, omdat hij/zij dat kan verantwoorden. Prima.
Maar laat een ander vrij daarin die het niet kan.

Je eerste zint vormt een contradictio in terminis. Wel respect, maar toch bla bla. Dat gaat niet.
Dat is mogelijk hoor, af en toe warrelt t..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Dat mocht bij ons ook niet, wel erna.
En ook niet: alvast gefeliciteerd met je verjaardag, als er iemand zit die over 2 dagen jarig is.
Maar in de ene familie zijn het heilige huizen, zelfs wolkenkrabbers, want o wee als je niet komt, en in de andere familie doet vrijwel niemand er wat aan.

Maar mijn nieuwste aanwinst is een beeldschone tas. :) ik zal maar zeggen, alvast voor moederdag, aan mezelf gegeven. Je moet jezelf wel eens kietelen :slurp
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

een of andere insectenbeet (?) waar ik allergisch op reageer
w.s. beestje klem gezeten tussen mijn benen; op allebei de benen is er een mega rode vlek aan 't groeien :bobo
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

JolandaOudshoorn schreef:1 rabarberplantje
3 aardbeienplantjes
2 slaplantjes
2 broccoliplantjes
2 bloemkoolplantjes
2 savooiekoolplantjes
pak organische tuinmest

vanavond ben ik niet op RF (dat gebeurt wel vaker ;) )
Hier 4 aardbeiplantjes
3 bloemkoolplantjes
1 rode paprikaplant
1 vleestomatenplant
1 aubergineplant
4 slaplantjes
4 andijvieplantjes
Gisteren eerste sla uit tuintje gegeten.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
vlinder

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
huisman schreef:
Dat mocht bij ons ook niet, wel erna.
En ook niet: alvast gefeliciteerd met je verjaardag, als er iemand zit die over 2 dagen jarig is.
Maar in de ene familie zijn het heilige huizen, zelfs wolkenkrabbers, want o wee als je niet komt, en in de andere familie doet vrijwel niemand er wat aan.

Maar mijn nieuwste aanwinst is een beeldschone tas. :) ik zal maar zeggen, alvast voor moederdag, aan mezelf gegeven. Je moet jezelf wel eens kietelen :slurp
Zelf ben ik sommige dingen ook anders gaan zien. Zo geven wij elkaar op zondag wel een cadeautje (je voelt je toch al niet jarig als je maar saampjes bent... :hum, daarom zijn we sinds 3 jaar weer begonnen met slingers.... :yahoo ). Ook tegen dat verjaardag vieren, eerder dan je jarig bent, ben ik anders aan gaan kijken. Juist dat argument van: stel dat je eerder sterft, heeft mij overtuigd. Dan is het toch fijn dat je nog bij elkaar bent geweest, elkaar nog hebt gesproken? Ook met het cadeautje: dan heeft diegene er nog eventjes plezier van gehad....Ik zeg niet dat je het standaard moet doen, maar eerder zou ik niet naar een verjaardag gegaan zijn die een dag eerder gevierd werd, nu doe ik dat wel. Zelf doe ik het niet omdat mijn familie dat niet waardeert. Een oom van ons pakte het handig aan. Hij hield zijn laatste dag als 40-er en dus een dag eerder. ;) Maar ik denk inderdaad dat je iedereen hierin vrij moet laten omdat er niets in de Bijbel over vermeld staat.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
refo

Bericht door refo »

Als je zondag jarig bent dan kun je het de zaterdag ervoor vieren. Dat is namelijk de dag dat je het getal vol maakt. Je verjaardag is de eerste dag van het volgende jaar.

Maar het maakt allemaal niet uit. Na je eerste levensjaar ben je iedere dag 'jaar'-ig.
--------------
Gesloten