?Orchidee schreef:unbelievable
Ja, het is zeer ernstig. Ik ben van Paulus, ik van Apollos enzovoorts.RefoCalvinist schreef:Is die verdeeldheid echt zo jammerlijk?
De vraag is, of er wel verdeeldheid is.ejvl schreef:Ja, het is zeer ernstig. Ik ben van Paulus, ik van Apollos enzovoorts.RefoCalvinist schreef:Is die verdeeldheid echt zo jammerlijk?
Broeders van hetzelfde huis....
Wie zal het zeggen, als ik sommigen (vol trots) hoor vertellen dat bepaalde predikanten niet mogen voorgaan of niet worden beroepen omdat ze te zwaar of te licht zijn, en dat ook nog binnen een kerkverband, dat ze liever een preek lezen dan die bepaalde predikant uit te nodigen, vind ik dit een verschrikkelijke verdeeldheid. Dat zijn broeders, en ook nog eens van hetzelfde huis.Luther schreef:De vraag is, of er wel verdeeldheid is.
De tweede vraag is, of elke verdeeldheid (als die er is) wel verdeeldheid is.
Oh nee dat bedoelde ik niet. Vraag mij af of dat wel gezond is.-DIA- schreef:Er zijn ook alleseters toch?RefoCalvinist schreef:Is die verdeeldheid echt zo jammerlijk?
Beetje relativeren de verdeeldheid. De ene predikant past niet bij een gemeente, waar een ander juist weer wel past. En andersom.ejvl schreef:Wie zal het zeggen, als ik sommigen (vol trots) hoor vertellen dat bepaalde predikanten niet mogen voorgaan of niet worden beroepen omdat ze te zwaar of te licht zijn, en dat ook nog binnen een kerkverband, dat ze liever een preek lezen dan die bepaalde predikant uit te nodigen, vind ik dit een verschrikkelijke verdeeldheid. Dat zijn broeders, en ook nog eens van hetzelfde huis.Luther schreef:De vraag is, of er wel verdeeldheid is.
De tweede vraag is, of elke verdeeldheid (als die er is) wel verdeeldheid is.
Ik heb het over zowel links als rechts overigens om deze "verdelende" termen te gebruiken.
We kunnen natuurlijk volop uitbreiden over verdeeldheid binnen Nederland breed of nog breder, dan zijn we voorlopig nog lang niet uitgepraat denk ik.
Ik vind het diep triest.
Precies.RefoCalvinist schreef:Beetje relativeren de verdeeldheid. De ene predikant past niet bij een gemeente, waar een ander juist weer wel past. En andersom.
Klopt, maar wanneer is het Christusprediking?Orchidee schreef:Het is niet van belang of wij er "goed kunnen kerken" of wat ons aanstaat.
Word de Christus uitgetekend en uitgeschilderd?
Op de kansel? Zo wilde Paulus Hem al afschilderen. De Heilige Geest brandschildert Hem in de ramen van je hart.
Welke ds dat doet of uit welk kerkverband doet er niet toe!
Ik neem aan dat dit [wij er "goed kunnen kerken" of wat ons aanstaat] hetzelfde is als [de Christus uitgetekend en uitgeschilderd]?Orchidee schreef:Het is niet van belang of wij er "goed kunnen kerken" of wat ons aanstaat.
Word de Christus uitgetekend en uitgeschilderd?
Op de kansel? Zo wilde Paulus Hem al afschilderen. De Heilige Geest brandschildert Hem in de ramen van je hart.
Welke ds dat doet of uit welk kerkverband doet er niet toe!
VINDMartijn schreef:Verdeeldheid komt voort uit: wat IK vindt.