Nee omdat dit de aloude discussie weer naar boven brengt, de "bloemboltheologie" en de "kortiaanse theologie".Paal schreef:Omdat je "ergens diep" ervaart dat dit de waarheid is...?Hendrikus schreef:
Waarom heb ik nou zomaar het gevoel dat dit weer leven in de brouwerij gaat brengen hier?Gedachten over de verkondiging van het Woord - Onder de prediking moet elke kerkganger horen hoe het met hem gesteld is op reis naar de eeuwigheid. Hij moet horen aan welke kant van de scheidslijn hij staat. Als dit separerende karakter van de prediking achterwege blijft, dreigt een verondersteld geloof het gevoel van de noodzaak van de wedergeboorte uit de harten weg te nemen.
Separerende prediking is geschreven uit zorg voor de prediking binnen de gereformeerde gezindte vandaag de dag. Eerst gaat ds. Moerkerken in op de methodiek van de preekvoorbereiding. Vervolgens behandelt hij het separerend karakter van de prediking.
87 pag. gebonden. Nieuw!
Verwachte boeken theologie
Re: Verwachte boeken theologie

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Twijfel je er aan dan?Klavart schreef: Wat is de waarheid? Dit boek?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wat men al niet doet om Huisman hier op het forum te houden.Hendrikus schreef:Waarom heb ik nou zomaar het gevoel dat dit weer leven in de brouwerij gaat brengen hier?

Volgens mij is er maar één waarheid, en dat is de Waarheid die te vinden is in het Boek der boeken.Mara schreef:Twijfel je er aan dan?Klavart schreef: Wat is de waarheid? Dit boek?
De 13 preken over Maria heeft ds. van Dieren het afgelopen kerkelijk jaar in de gemeente behandeld. Beginnend met Advent en eindigend met Pinksteren. Dat is toch wel iets anders als we van Rome horen... Zelf heb ik het boek niet, maar heb wel alle preken gehoord.RefoCalvinist schreef:![]()
![]()
![]()
Daarnaast is er een (of meerdere) boek(en) te verwachten van:
Ds. J. Roos over Psalm 23 (7 preken)
Ds. G. Hoogerland
Ds. A. Schultink
Ds. G. Bredeweg over Job
Ds. C.A. van Dieren over Maria (13 preken)
Ds. P. Blok
Ds. B.A. Ramsbottom
Ds. H. Ligtenberg
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jazeker, onder andere naast vele andere boeken. Het is namelijk gebaseerd op de Waarheid met een hoofdletter, Gods Woord.Klavart schreef:Wat is de waarheid? Dit boek?Paal schreef:Omdat je "ergens diep" ervaart dat dit de waarheid is...?Hendrikus schreef:
Waarom heb ik nou zomaar het gevoel dat dit weer leven in de brouwerij gaat brengen hier?Gedachten over de verkondiging van het Woord - Onder de prediking moet elke kerkganger horen hoe het met hem gesteld is op reis naar de eeuwigheid. Hij moet horen aan welke kant van de scheidslijn hij staat. Als dit separerende karakter van de prediking achterwege blijft, dreigt een verondersteld geloof het gevoel van de noodzaak van de wedergeboorte uit de harten weg te nemen.
Separerende prediking is geschreven uit zorg voor de prediking binnen de gereformeerde gezindte vandaag de dag. Eerst gaat ds. Moerkerken in op de methodiek van de preekvoorbereiding. Vervolgens behandelt hij het separerend karakter van de prediking.
87 pag. gebonden. Nieuw!
Dan heb je het boek nog niet gelezen. Daar gaat het totaal niet over namelijk.ejvl schreef:Nee omdat dit de aloude discussie weer naar boven brengt, de "bloemboltheologie" en de "kortiaanse theologie".Paal schreef:Omdat je "ergens diep" ervaart dat dit de waarheid is...?Hendrikus schreef:
87 pag. gebonden. Nieuw!
Hoe weet je dat? Is het al verkrijgbaar?Paal schreef:Dan heb je het boek nog niet gelezen. Daar gaat het totaal niet over namelijk.ejvl schreef:Nee omdat dit de aloude discussie weer naar boven brengt, de "bloemboltheologie" en de "kortiaanse theologie".
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik heb het ook niet gelezen, maar ik kan ook wel voorspellen dat het daar niet over zal gaan.
Ja, reeds gelezen.Luther schreef:Hoe weet je dat? Is het al verkrijgbaar?Paal schreef:Dan heb je het boek nog niet gelezen. Daar gaat het totaal niet over namelijk.ejvl schreef:Nee omdat dit de aloude discussie weer naar boven brengt, de "bloemboltheologie" en de "kortiaanse theologie".
Waar en hoe?Paal schreef:Ja, reeds gelezen.Luther schreef:Hoe weet je dat? Is het al verkrijgbaar?Paal schreef:Dan heb je het boek nog niet gelezen. Daar gaat het totaal niet over namelijk.ejvl schreef:Nee omdat dit de aloude discussie weer naar boven brengt, de "bloemboltheologie" en de "kortiaanse theologie".
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik zie ook (had ik nog over het hoofd gezien) dat het nieuwe boek van ds. Mijnders uit is.
Ik zet die op mijn verlanglijst.
Ik wist dat die kwam want er werd gewag van gemaakt tijdens de herdenkingsdienst van zijn 45-jarig
ambtsjubileum.
Ik zet die op mijn verlanglijst.
Ik wist dat die kwam want er werd gewag van gemaakt tijdens de herdenkingsdienst van zijn 45-jarig
ambtsjubileum.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Boekhandel Smit twitterde 'm woensdag al in 't rond.Luther schreef:Waar en hoe?Paal schreef: Ja, reeds gelezen.
~~Soli Deo Gloria~~
In elke up to date boekhandel zou het al moeten liggen.Luther schreef: Waar en hoe?
Het ligt bij zaken als Koster, de Roo, Smit, den Hertog enz vast wel.