Ik ben het met je eens dat dit zeer belangrijke vragen zijn, waar ik iig niet 1-2-3 een antwoord op heb.huisman schreef: Het gaat niet alleen om de zes dagen maar ook over de historiciteit van Adam en Eva, over de historiciteit van het paradijs, over de historiciteit van de zondeval, over de historiciteit van de tweede Adam enz.
Van den Brink creëert meer vragen dan antwoorden . Bv wanneer deed de dood zijn intrede? Bij hem al ver voor de door hem zeer afgezwakte zondeval. Bijbel dus onjuist ? Welk aapmens was de eerste naar Gods beeld? Wanneer kreeg de mens zijn ziel? Heeft God nu ook nog een "rol" in het ontstaan van nieuw leven?
Waar zou het niet letterlijk lezen van Gods Woord ophouden bij van den Brink?
Het is zoals Dr Paul zegt. Van den Brink gaat uit van de waarheid van de evolutie en probeert daar Gods Woord op aan te passen.
Ben erg nieuwsgierig naar het boek van dr. Paul inderdaad.
Toch nog even mijn vraag herhalen: stel dat evolutie waar is, op welke wijze zou God dat dan hebben laten optekenen in Genesis? We zijn het er toch over eens dat de mensheid destijds niets met het concept evolutie had gekund?
Met andere woorden: hoe reëel is de optie dat God zich heeft aangepast in Zijn spreken tot de mens zodat die mens Hem kan begrijpen?