Preken beluisteren op internet

-DIA-

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

jvdg schreef:
-DIA- schreef:....... dat je het gewoon
heel vreemd zou vinden dergelijke predikanten op internet bezig te zien.
Ze zijn tegen elk onnodig gebruik van internet. Ik kan ze daar goed in volgen.
Eigenlijk sta ik ook aan die kant.
Maar hoe kwalificeer je onnodig gebruik?
Het beluisteren van preken, het nazoeken van, etc... is niet bepaald onnodig gebruik te noemen.
Maar goed, daar is in de diverse topics al genoeg over gezegd.

Het beluisteren van preken, waar dit uiteindelijk over gaat, acht ik zeker geoorloofd.
Op zich staat er een bron van kennis open door internet.
Dat is op zich niet verkeerd. Maar het overvoeren met kennis is niet goed.
Je kan van onnoemelijk veel dingen een studie maken op internet, en daar vergaat
je genadetijd mee. Snap je het? Dan heb ik het dus niet over echt zondige sites...
Soberheid, ook in de kennis van de dingen van deze wereld is een goed, dat met
mate genuttigd mag worden.
Ik heb zelf enkele hobby's waar ik enorm veel van internet haal. Soms denk ik voor mezelf
wel eens: Je zou je echt moeten beperken. Het is echt een kunst om goed met
internet om te kunnen gaan!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
henriët

Bericht door henriët »

caprice schreef:
henriët schreef:echt even helemaal off topic, maar ik zit me hier werkelijk helemaal te verbazen..
dan mag theologienet ook wel opgedoekt worden,
en den hertog mag dan ook niet meer op internet zn handel bedrijven.. al die prekenboeken enz enz enz enz

pfft..

"zijt dan nuchter....."
"...maar laten we ook vooral dan niet te vergeten om te waken!"
zeker, maar dat mag dan niet zo zijn dat het doorslaat
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Jongere

Bericht door Jongere »

Auto schreef:Mensen en nu weer on topic .....................
!
hans123

Bericht door hans123 »

Wie kan mij helpen aan preken van ds. A.H. Verhoef St. Catharines (Canada)???
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

hans123 schreef:Wie kan mij helpen aan preken van ds. A.H. Verhoef St. Catharines (Canada)???
Ik misschien, maar kun je ook uitleggen, waarom persé deze predikant?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Unionist

Bericht door Unionist »

Aanrader: preek van ds. J. Karels van afgelopen zondag op www.gergemapeldoorn.nl
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Unionist schreef:Aanrader: preek van ds. J. Karels van afgelopen zondag op http://www.gergemapeldoorn.nl
Die ga ik luisteren

Ooit was ds Karels onze herder en leraar, zij het dat hij in R.-Zuid stond, maar dat was toen nog 1 gemeente met R.-Noord!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

Unionist schreef:Aanrader: preek van ds. J. Karels van afgelopen zondag op http://www.gergemapeldoorn.nl
vanmorgen geluisterd. het verbaasde me eigenlijk dat de genezen Gardareen van Jezus de boodschap kreeg met 'zijn eigen bekering' op pad te gaan

Ga heen naar uw huis tot de uwen, en boodschap hun, wat grote dingen u de Heere gedaan heeft, en hoe Hij Zich uwer ontfermd heeft.

En hij ging heen, en begon te verkondigen in het land van Dekapolis, wat grote dingen hem Jezus gedaan had; en zij verwonderden zich allen.

Ik heb daar juist altijd wat moeite mee als werkers in Gods koninkrijk altijd hun eigen verhaal vertellen; maar het kan dus zelfs je opdracht zijn!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

helma schreef:
vanmorgen geluisterd. het verbaasde me eigenlijk dat de genezen Gardareen van Jezus de boodschap kreeg met 'zijn eigen bekering' op pad te gaan

Ga heen naar uw huis tot de uwen, en boodschap hun, wat grote dingen u de Heere gedaan heeft, en hoe Hij Zich uwer ontfermd heeft.

En hij ging heen, en begon te verkondigen in het land van Dekapolis, wat grote dingen hem Jezus gedaan had; en zij verwonderden zich allen.

Ik heb daar juist altijd wat moeite mee als werkers in Gods koninkrijk altijd hun eigen verhaal vertellen; maar het kan dus zelfs je opdracht zijn!
Maar dat is in dit geval heel logisch. Die Gadarenen waren bang voor Jezus. En nu moest degene voor wie ze bij uitstek bang waren gaan vertellen: voor Hem hoef je absoluut niet bang te zijn. Jullie weten toch wel hoe ik eraan toe was? Jullie waren ook bang voor mij. Maar kijk nu eens, wat een wonder Jezus mij gedaan heeft.
We zingen dat ook wel in Psalm 51: En scheppen moed uit mijn behoudenis."
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
helma

Bericht door helma »

Luther schreef:
helma schreef:

Maar dat is in dit geval heel logisch. Die Gadarenen waren bang voor Jezus. En nu moest degene voor wie ze bij uitstek bang waren gaan vertellen: voor Hem hoef je absoluut niet bang te zijn. Jullie weten toch wel hoe ik eraan toe was? Jullie waren ook bang voor mij. Maar kijk nu eens, wat een wonder Jezus mij gedaan heeft.
We zingen dat ook wel in Psalm 51: En scheppen moed uit mijn behoudenis."

waren ze bang voor Jezus Zelf? of waren ze bang voor hun verlies aan inkomen....
Rens

Bericht door Rens »

zondagochtend en -avond vaste prik: ds. Verbaan van Kapelle Biezelinge.......soms, als er leesdiensten zijn, wijk ik uit naar een uitzending van de HHK......alles via http://www.audioserver.nl
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
helma

Bericht door helma »

Rens schreef:zondagochtend en -avond vaste prik: ds. Verbaan van Kapelle Biezelinge.......soms, als er leesdiensten zijn, wijk ik uit naar een uitzending van de HHK......alles via http://www.audioserver.nl

Volgens mij bedoel je Ds Baan?

Goede kost!
Rens

Bericht door Rens »

helma schreef:
Rens schreef:zondagochtend en -avond vaste prik: ds. Verbaan van Kapelle Biezelinge.......soms, als er leesdiensten zijn, wijk ik uit naar een uitzending van de HHK......alles via http://www.audioserver.nl

Volgens mij bedoel je Ds Baan?

Goede kost!
je hebt gelijk, ds Baan..............sorrryyyyyyyyyyyyyyyy
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
albion

Bericht door albion »

Luister ik naar een preek van André Wisse die naar Open Doors geweest is.
Hoe kom ik hier nu weer aan?????
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
freek

Bericht door freek »

-DIA- schreef:
Luther schreef:
jakobmarin schreef:
-DIA- schreef:Mensen als ds. van Boven zul je nimmer op refoforum tegenkomen.
Hun oprechtheid is zo duidelijk en dwingt zoveeel respect af, dat je het gewoon
heel vreemd zou vinden dergelijke predikanten op internet bezig te zien.
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken?
Niet op Internet zitten heeft meer met wereldvreemd zijn te maken dan met oprechtheid, m.i.
Inderdaad, een collega van ds. Van Boven, namelijk ds. W. Visscher van Amersfoort, heeft eens gezegd: Internet is net als de lucht die we inademen. Inderdaad, vervuilde lucht, maar zonder lucht kun je niet leven.

Maar wees eens eerlijk: Met alle respect, ds Visscher is wat dat betreft anders. Hoe moet je dat benoemen...
Bij ds. Visscher kan er meer bij door zou ik haast zeggen, zonder de persoon van ds. Visscher te benadelen...
Begrijp je? Dat voel je toch ook zelf wel aan?
:D
Gesloten