Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Zo is God - D.A. Carson.
De laatste winter, Femke Roobol.
Het gaat over de hongerwinter, beschreven vanaf september 1944.
Een jonge vrouw gaat met haar broer naar familie in Putten om voedsel te halen en die dag is de grote razzia.
Haar broer wordt ook gearresteerd.
De verhaallijnen zijn om en om, vanuit de vrouw en de gebeurtenissen in het kamp Neuengamme.
Heel knap gedaan, het wordt nergens langdradig, het blijft goed te volgen.
Het gaat over de hongerwinter, beschreven vanaf september 1944.
Een jonge vrouw gaat met haar broer naar familie in Putten om voedsel te halen en die dag is de grote razzia.
Haar broer wordt ook gearresteerd.
De verhaallijnen zijn om en om, vanuit de vrouw en de gebeurtenissen in het kamp Neuengamme.
Heel knap gedaan, het wordt nergens langdradig, het blijft goed te volgen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Thomas Watson: de waarachtige bekering.
Diep.
Diep.
Ik heb het driedelige werk van Th. Watson: "De hoofdsom van de geloofsleer", "De tien geboden" en "Het gebed des Heeren". Zondermeer aanbevolen.dennis schreef:Thomas Watson: de waarachtige bekering.
Diep.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik heb de margansaga van Jack Cavanaugh voor een van de vele keren uitgelezen, heb pas het laatste deel op de kop getikt en ja dan moet je de hele serie weer eens doornemen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Van alle boeken die ik heb gelezen heeft "De hoofdsom van de geloofsleer" van Thomas Watson misschien wel de meeste indruk gemaakt.-DIA- schreef:Ik heb het driedelige werk van Th. Watson: "De hoofdsom van de geloofsleer", "De tien geboden" en "Het gebed des Heeren". Zondermeer aanbevolen.dennis schreef:Thomas Watson: de waarachtige bekering.
Diep.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gisteravond het boek 'Barabbas' van Par Lagerkvist gelezen.
Dat klinkt 'groter' dan het is. Het telt slechts iets van 140 pagina's.
Maar ik denk er wel nog steeds over na.
Dat klinkt 'groter' dan het is. Het telt slechts iets van 140 pagina's.
Maar ik denk er wel nog steeds over na.
- Dodo
Vandaag dit boek gelezen, achter elkaar.Posthoorn schreef:Ja.Dodo schreef:Dwarsliggers hoor je in bed te lezen, dan gaat het best. Wel vaak omslaan, dat is een minpuntje.Mara schreef:Een dwarsligger. Een weeffout in onze sterren van John Green.
Lastig lezen zo, maar ik ben al blij dat ik hem kon reserveren in de bieb.
Aanrader, dit boek?
Heel boeiend, heel ontroerend ook. Gaf mij ook een goed beeld van hoe het is om kanker te hebben als je jong bent.
Overigens kreeg ik van die praatgroep de kriebels.
En van een heleboel filosofische overwegingen begreep ik de helft niet.
Maar het is een prachtig boek. Leuk om te lezen hoe ze tegen Amsterdam aankeken.
Lastig lezen? Vind ik niet.Dodo schreef:Dwarsliggers hoor je in bed te lezen, dan gaat het best. Wel vaak omslaan, dat is een minpuntje.Mara schreef:Een dwarsligger. Een weeffout in onze sterren van John Green.
Lastig lezen zo, maar ik ben al blij dat ik hem kon reserveren in de bieb.
Ideaal op reis, boek in je binnenzak, op elk wachtmoment -zelfs in de wachtrij voordat je het vliegtuig in mag- heb je je boek bij de hand. Ik vind het een geniale uitvinding, die dwarsliggers, en op reis heb ik er altijd een of twee bij me.
~~Soli Deo Gloria~~
Boek al gelezen? Heb er in de winkel mee in mn handen gestaan maar ik ben doorgaans niet zo van de brieven.Sheba schreef: Het was de predikant bij wie Mary Jones een Bijbel wilde kopen nadat ze daarvoor jaren had gespaard en er mijlenver voor had gelopen. Hij is voor Wales van grote betekenis geweest. en dr. D.M. Lloyd-Jones noemt hem de meest veronachtzaamde geestelijke leidsman.
Recent het boek ook gelezen (vertaling van Gerard Wijdeveld). Er is overigens een wat recentere Katholieke vertaling die erg toegankelijk is. Goed om de Belijdenissen een keer gelezen te hebben maar zelf vind ik het geen boek waarvan ik tegen anderen zeg dat ze het ook gelezen moeten hebben.Posthoorn schreef:Hé, heb ik ook pas weer gelezen. Vertaling Sizoo, dus erg droog...huisman schreef:Belijdenissen -Augustinus

Prachtig verhaal, heel mooi geschreven, door poëtisch taalgebruik.
Het is wel een moeilijk boek, vanwege de wisselende perspectieven en terugblikken.
Dus je leest het zeker niet in één avondje vlot weg, maar het is zeker de moeite waard.
Ik ben nu op 3kwart.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Levende Getuigenissen
Door William Huntington SS
36 Brieven geschreven aan en beantwoord door W. Huntington.
Verassend makkelijk te lezen. Ook lees ik dat er in zo'n 200 jaar nog niets wezenlijks veranderd is.
We denken wel eens dat het hard veranderd in de kerk (DIA e.a.
) maar als je deze brieven leest was het toen net zo gesteld als nu. Ik denk dat een bepaalde periode, in de kerkgeschiedenis, iets te veel geromantiseerd wordt.
Verassend makkelijk te lezen. Ook lees ik dat er in zo'n 200 jaar nog niets wezenlijks veranderd is.
We denken wel eens dat het hard veranderd in de kerk (DIA e.a.

Wellicht. Het Woord der Waarheid is altijd een steen des aanstoots geweest. De Jood (of christen) een ergernisVagari schreef:Levende Getuigenissen
We denken wel eens dat het hard veranderd in de kerk (DIA e.a.) maar als je deze brieven leest was het toen net zo gesteld als nu. Ik denk dat een bepaalde periode, in de kerkgeschiedenis, iets te veel geromantiseerd wordt.
en de Grieken (de wetenschap) een dwaasheid.
Lees ook eens de Biddagpredicaties van o.a. ds. Th. van der Groe. Ook die preken zijn nog hoogst actueel.
Eind 18e eeuw viel er ook een donkere nacht over de kerken in Nederland. De algehele toestand van de kerk
in Nederland was zeer ernstig. Weinig werd nog de levende bevindelijke leer gehoord. De kerk was beïnvloed
de opkomst van de Verlichting, dat denken drong de kerken binnen. Dat ging door, tot er in Ulrum een predikant
alle kerkelijke wegen bewandeld had, maar niet werd begrepen. Hij moest geschorst worden. Dat was het begin
van de Afscheiding. Niet gezocht, maar we mogen toch (op de vrucht ziende) erkennen dat dit geen mensenwerk
is geweest. Bovendien had de Afscheiding ook plaatselijk een zegenrijke invloed op de Nederlandse Hervormde
Kerken.
Maar we kunnen moeilijk zeggen dat er geen opklimming in het algemeen verval is. Denk ook aan de samenhang
van alles om ons heen. Waar de liefde verkoeld, waar de mensen kittelachtig van gehoor worden, waar de kritiek
meer wordt, waar de tekenen zijn in de natuur, aardbevingen, klimaatsverandering, ongehoorzaamheid jegens de
ouderen, vloeken, ziekten, een openlijk tarten van de dood, ja een verheerlijking van de dood, enz.
Dit zegt naar mijn gevoel en gegrond op het Woord (zie tekenen) toch meer dan in eerdere eeuwen. Ik meen, als
we goed zien, iets waar te nemen van wat men wel 'de grote afval' noemt, kort voorafgaande aan de volle openbaring
van de antichrist.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Johann Gottfried Walther
Preken van Jonathan Ranken Anderson (1803-1859) ontdekkend en ontmaskerd, maar waar ook Christus borgwerk, Hij voor mij, treffend wordt getekend.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Zojuist gelezen: Gods genade verheerlijkt, aan een allesverbeurd hebbend zondaar. Reindert Baars 'de parlevinker'
Geen aanrader. Psychische belasting wordt aangezien voor ontdekking. Een bekering met visioenen volledig buiten (de bediening van) het Woord om met aansluitend een opname in een krankzinnigengesticht voor diverse maanden. Zorgelijk dat zoiets de jaren 80 in DWS positief werd gerecenseerd ('prachtige boekje') en in delen volledig verscheen in het kerkblad. Nu is het boekje opnieuw verschenen, 'onder een verbasterd nageslacht'.
Geen aanrader. Psychische belasting wordt aangezien voor ontdekking. Een bekering met visioenen volledig buiten (de bediening van) het Woord om met aansluitend een opname in een krankzinnigengesticht voor diverse maanden. Zorgelijk dat zoiets de jaren 80 in DWS positief werd gerecenseerd ('prachtige boekje') en in delen volledig verscheen in het kerkblad. Nu is het boekje opnieuw verschenen, 'onder een verbasterd nageslacht'.