Nee, dat denk ik niet. Eerbiedigheid is een groot goed, maar de trend (en traditie) is momenteel dat men zich op die manier kleedt. In het leven zelf is daar over het algemeen weinig van te zien, en daar ageer ik op. Hoeveel mensen ik in mijn omgeving wel niet spottend heb horen praten over kerkgangers die zondag opgedirkt naar de kerk gaan, maar ondertussen...... Eerbiedigheid en een christelijke levenswandel laten zich niet zien in kleding, maar in handelen.Mara schreef:@Solipsis: dat meen je toch niet ? Het is niet zo belangrijk hoe wij ter kerke gaan ?
Je hebt gelijk: dan kleed ik mij formeel en loop ik hoogstwaarschijnlijk in pak. Maar als ik dan met de koningin spreek, wissel ik daar hooguit een formeel woord mee, en trek ik een zuur gezicht om als het ware te voldoen aan de verwachtingen om zo een toneelspel te spelen. We benaderen elkaar niet 'echt'. Dus ik begrijp je vergelijking niet.Zelfs mijn ongelovige schoonouders hadden het ongevraagd begrepen, ze droegen heel andere kleding als waar ze normaliter in lopen.
Nogmaals, de kerk is de tempel, het Huis van God.
Ga jij dus ook naar koningin in een korte broek en mouwloos hemdje ? Pet op, birkenstockjes![]()
Welke kerk momenteel niet...Als jij de mening van de gemiddelde PKNer verkondigt, is het idd treurig gesteld.
Men is blijkbaar niet zo onder de indruk, het opmerkelijke is, ondanks alle frutsels en fratsels en losse kledingcodes e.d., lopen de PKN kerken schrikbarend snel leeg !
Dus dat helpt ook niet.