Gekleed naar de kerk

Orchidee

Re: Gekleed naar de kerk

Bericht door Orchidee »

helma schreef:ik vraag me af wat Jacob en Albertine ervan vinden dat ze inmiddels als bewijsstuk dienen op Refoforum :hum
Ik heb het niet als "bewijsstuk" geplaatst, maar ter voorbeeld ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Marnix

Bericht door Marnix »

Desiree schreef:
tukkertje schreef:Wat een fantastische dicussie weer. Wat maakt het nou uit wat je aan hebt. Alsof het hem in de kleren zit. Hoe zwarter hoe beter lijkt het wel.

Maak je eens niet zo druk om anderen.
Ik kwam erachter dat ik er toch wel heel erg warm uitzag vergeleken bij de rest... Tja, dat kan ook gebeuren.. Ik dacht... laat ik maar netjes zijn.. panty's aan... niet zeuren gewoon doen.. Beetje warm, maar dat hou ik die paar uur ook wel vol. Was wel erg grappig hoor...
Ik zie trouwens bij ons niemand heel bloot ofzo hoor.. iedereen ziet er netjes uit of ik kijk niet zo... Als ze er zijn, vind ik belangrijker.
Pff, hoe hou je het vol. Ik kan prima tegen warmte maar ga wel snel "plakken", zeker in een kerk vol mensen. Ik moet er niet aan denken met warm weer bijv. lange mouwen aan te hebben of panty's, ook al draag ik die uberhaupt niet. Als het echt warm is kleed ik me toch bewust wel luchtig... en niet-lange broek (driekwart ofzo, stukje over de knieen) en een blouse. Dat is puur uit praktisch oogpunt. Naar het werk doe ik dat bijvoorbeeld ook gewoon.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Desiree

Bericht door Desiree »

Nou ja, ik dacht, dat hoort zo... Ging best hoor... beetje warm. :sweat
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Willem

Bericht door Willem »

Mara schreef:
Willem schreef:
Marnix schreef: Liepen ze in de bijbel ook niet op een soort sandalen ? :huhu
Dat bedoel ik nu!. Naar het bedehuis ga je met eerbied!. En daar past geen schoeisel bij die gelegitimeerd wordt door de humor: "Deden ze in de Bijbel toch ook?''
Zucht. Dat wordt wel heel lastig discussieren zo... Als iets in de tijd van de Bijbel gebeurde is het goed, tenzij het niet strookt met onze cultuur, dan wordt het feit dat ze het in de Bijbel ook deden opeens een tegenargument.
Hier staat niet dat sandalen niet mogen!. Goed lezen s.v.p. Hier staat dat het argument om sandalen naar de Gods bedehuis aan te doen niet quasi grappig mag zijn: " Liepen ze in de bijbel ook niet op een soort sandalen ? :"
Joannah

Bericht door Joannah »

Ik stel me zo voor dat de farizeen en schriftgeleerden destijds soortgelijke discussies voerden.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Joannah schreef:Ik stel me zo voor dat de farizeen en schriftgeleerden destijds soortgelijke discussies voerden.
Maar daarmee mag je niet elke discussie relativeren. Want de Heere Jezus heeft nooit gezegd dat wat de Farizeeën en Schriftgeleerden zeiden, niet gedaan behoefde te worden. Hij wees echter op hun tekort daarin.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
albion

Bericht door albion »

Orchidee schreef:Zullen de mensen hier, zich ook zo druk maken om kleding :hum
http://www.jacobenalbertine.nl/index.ph ... &Itemid=66

Nou, ik vind ze er best netjes bij lopen als ik dat zo zie.

Afbeelding
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Marnix

Bericht door Marnix »

Willem schreef:Hier staat niet dat sandalen niet mogen!. Goed lezen s.v.p. Hier staat dat het argument om sandalen naar de Gods bedehuis aan te doen niet quasi grappig mag zijn: " Liepen ze in de bijbel ook niet op een soort sandalen ? :"
Sorry. Maar zo grappig was het denk ik ook weer niet bedoeld. Het is gewoon een feit dat men toen vaak gewoon sandalen droegen. Lijkt me dus niet zoveel mis mee.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion

Bericht door albion »

Joannah schreef:Als ik naar de Schepping kijk, heeft alles een kleur, God is zeer uitbundig geweest.Ook Jozef had een veelkleurige rok, en was een soort afschaduwing van Jezus, diede blijde Boodschap kwam brengen.
Daar past geen zwarte rouwkkleding bij, iemand uit het buitenland die de GGiN naar de kerk ziet gaan, denkt dat er een mega begrafenis is.
Dan hebben ze toch een vreemd beeld van een begrafenis, want juist in de GGiN kan ik geen soberheid ontdekken toen ik er eens ter kerke ging. Ik heb mijn ogen uitgekeken op de hoeden, kapsels en kleding van de vrouwen.
Joannah

Bericht door Joannah »

Luther schreef:
Joannah schreef:Ik stel me zo voor dat de farizeen en schriftgeleerden destijds soortgelijke discussies voerden.
Maar daarmee mag je niet elke discussie relativeren. Want de Heere Jezus heeft nooit gezegd dat wat de Farizeeën en Schriftgeleerden zeiden, niet gedaan behoefde te worden. Hij wees echter op hun tekort daarin.
Volgens mij was de hele frequentie anders, postitiever kan ik het niet maken, gemuggezift over uiterlijkheden en regels en wetjes, ipv waar het echt om gaat, zoiets.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:
Desiree schreef:
tukkertje schreef:Wat een fantastische dicussie weer. Wat maakt het nou uit wat je aan hebt. Alsof het hem in de kleren zit. Hoe zwarter hoe beter lijkt het wel.

Ik kwam erachter dat ik er toch wel heel erg warm uitzag vergeleken bij de rest... Tja, dat kan ook gebeuren.. Ik dacht... laat ik maar netjes zijn.. panty's aan... niet zeuren gewoon doen.. Beetje warm, maar dat hou ik die paar uur ook wel vol. Was wel erg grappig hoor...
Ik zie trouwens bij ons niemand heel bloot ofzo hoor.. iedereen ziet er netjes uit of ik kijk niet zo... Als ze er zijn, vind ik belangrijker.
Pff, hoe hou je het vol. Ik kan prima tegen warmte maar ga wel snel "plakken", zeker in een kerk vol mensen. Ik moet er niet aan denken met warm weer bijv. lange mouwen aan te hebben of panty's, ook al draag ik die uberhaupt niet. Als het echt warm is kleed ik me toch bewust wel luchtig... en niet-lange broek (driekwart ofzo, stukje over de knieen) en een blouse. Dat is puur uit praktisch oogpunt. Naar het werk doe ik dat bijvoorbeeld ook gewoon.
Kwestie van wennen. :)
Joannah

Bericht door Joannah »

albion schreef:
Joannah schreef:Als ik naar de Schepping kijk, heeft alles een kleur, God is zeer uitbundig geweest.Ook Jozef had een veelkleurige rok, en was een soort afschaduwing van Jezus, diede blijde Boodschap kwam brengen.
Daar past geen zwarte rouwkkleding bij, iemand uit het buitenland die de GGiN naar de kerk ziet gaan, denkt dat er een mega begrafenis is.
Dan hebben ze toch een vreemd beeld van een begrafenis, want juist in de GGiN kan ik geen soberheid ontdekken toen ik er eens ter kerke ging. Ik heb mijn ogen uitgekeken op de hoeden, kapsels en kleding van de vrouwen.
Jij zal er meer van weten dan ik, ben nog nooit in een GGiN gemeente geweest.Maar als ze nog een tandje rechtser zijn dan gewoon GG, stelde ik me voor dat ze er allemaal ongeveer als de dominee uitzagen.
albion

Bericht door albion »

Joannah schreef:
albion schreef:
Jij zal er meer van weten dan ik, ben nog nooit in een GGiN gemeente geweest.Maar als ze nog een tandje rechtser zijn dan gewoon GG, stelde ik me voor dat ze er allemaal ongeveer als de dominee uitzagen.
Dat mag je dan wel gaan bijstellen en ik denk dat je dat ook van de GG en andere kerken kan doen. Ik denk dat het ook uitmaakt in welk gedeelte van Nederland de GG of GGiN of OGG staat.
jvdg

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:
albion schreef:
Deze manier van zwart/wit redeneren bespeur ik steeds in jouw postings.
GGiN is rechtser dan GG, dus.......
Vreemde denkwijze.

Overigens ben ik HHK-er.
Hoe zal ik er dan wel niet uitzien volgens jou redenaties?
Korte broek en slippers, met een hemdachtig shirt?
Joannah

Bericht door Joannah »

Marnix schreef:
Desiree schreef:

Pff, hoe hou je het vol. Ik kan prima tegen warmte maar ga wel snel "plakken", zeker in een kerk vol mensen. Ik moet er niet aan denken met warm weer bijv. lange mouwen aan te hebben of panty's, ook al draag ik die uberhaupt niet. Als het echt warm is kleed ik me toch bewust wel luchtig... en niet-lange broek (driekwart ofzo, stukje over de knieen) en een blouse.
je bedoelt een overhemd ;)
Gesloten