Ik heb het niet als "bewijsstuk" geplaatst, maar ter voorbeeldhelma schreef:ik vraag me af wat Jacob en Albertine ervan vinden dat ze inmiddels als bewijsstuk dienen op Refoforum

Ik heb het niet als "bewijsstuk" geplaatst, maar ter voorbeeldhelma schreef:ik vraag me af wat Jacob en Albertine ervan vinden dat ze inmiddels als bewijsstuk dienen op Refoforum
Pff, hoe hou je het vol. Ik kan prima tegen warmte maar ga wel snel "plakken", zeker in een kerk vol mensen. Ik moet er niet aan denken met warm weer bijv. lange mouwen aan te hebben of panty's, ook al draag ik die uberhaupt niet. Als het echt warm is kleed ik me toch bewust wel luchtig... en niet-lange broek (driekwart ofzo, stukje over de knieen) en een blouse. Dat is puur uit praktisch oogpunt. Naar het werk doe ik dat bijvoorbeeld ook gewoon.Desiree schreef:Ik kwam erachter dat ik er toch wel heel erg warm uitzag vergeleken bij de rest... Tja, dat kan ook gebeuren.. Ik dacht... laat ik maar netjes zijn.. panty's aan... niet zeuren gewoon doen.. Beetje warm, maar dat hou ik die paar uur ook wel vol. Was wel erg grappig hoor...tukkertje schreef:Wat een fantastische dicussie weer. Wat maakt het nou uit wat je aan hebt. Alsof het hem in de kleren zit. Hoe zwarter hoe beter lijkt het wel.
Maak je eens niet zo druk om anderen.
Ik zie trouwens bij ons niemand heel bloot ofzo hoor.. iedereen ziet er netjes uit of ik kijk niet zo... Als ze er zijn, vind ik belangrijker.
Hier staat niet dat sandalen niet mogen!. Goed lezen s.v.p. Hier staat dat het argument om sandalen naar de Gods bedehuis aan te doen niet quasi grappig mag zijn: " Liepen ze in de bijbel ook niet op een soort sandalen ? :"Mara schreef:Zucht. Dat wordt wel heel lastig discussieren zo... Als iets in de tijd van de Bijbel gebeurde is het goed, tenzij het niet strookt met onze cultuur, dan wordt het feit dat ze het in de Bijbel ook deden opeens een tegenargument.Willem schreef:Dat bedoel ik nu!. Naar het bedehuis ga je met eerbied!. En daar past geen schoeisel bij die gelegitimeerd wordt door de humor: "Deden ze in de Bijbel toch ook?''Marnix schreef: Liepen ze in de bijbel ook niet op een soort sandalen ?
Maar daarmee mag je niet elke discussie relativeren. Want de Heere Jezus heeft nooit gezegd dat wat de Farizeeën en Schriftgeleerden zeiden, niet gedaan behoefde te worden. Hij wees echter op hun tekort daarin.Joannah schreef:Ik stel me zo voor dat de farizeen en schriftgeleerden destijds soortgelijke discussies voerden.
Orchidee schreef:Zullen de mensen hier, zich ook zo druk maken om kleding![]()
http://www.jacobenalbertine.nl/index.ph ... &Itemid=66
Sorry. Maar zo grappig was het denk ik ook weer niet bedoeld. Het is gewoon een feit dat men toen vaak gewoon sandalen droegen. Lijkt me dus niet zoveel mis mee.Willem schreef:Hier staat niet dat sandalen niet mogen!. Goed lezen s.v.p. Hier staat dat het argument om sandalen naar de Gods bedehuis aan te doen niet quasi grappig mag zijn: " Liepen ze in de bijbel ook niet op een soort sandalen ? :"
Dan hebben ze toch een vreemd beeld van een begrafenis, want juist in de GGiN kan ik geen soberheid ontdekken toen ik er eens ter kerke ging. Ik heb mijn ogen uitgekeken op de hoeden, kapsels en kleding van de vrouwen.Joannah schreef:Als ik naar de Schepping kijk, heeft alles een kleur, God is zeer uitbundig geweest.Ook Jozef had een veelkleurige rok, en was een soort afschaduwing van Jezus, diede blijde Boodschap kwam brengen.
Daar past geen zwarte rouwkkleding bij, iemand uit het buitenland die de GGiN naar de kerk ziet gaan, denkt dat er een mega begrafenis is.
Volgens mij was de hele frequentie anders, postitiever kan ik het niet maken, gemuggezift over uiterlijkheden en regels en wetjes, ipv waar het echt om gaat, zoiets.Luther schreef:Maar daarmee mag je niet elke discussie relativeren. Want de Heere Jezus heeft nooit gezegd dat wat de Farizeeën en Schriftgeleerden zeiden, niet gedaan behoefde te worden. Hij wees echter op hun tekort daarin.Joannah schreef:Ik stel me zo voor dat de farizeen en schriftgeleerden destijds soortgelijke discussies voerden.
Kwestie van wennen.Marnix schreef:Pff, hoe hou je het vol. Ik kan prima tegen warmte maar ga wel snel "plakken", zeker in een kerk vol mensen. Ik moet er niet aan denken met warm weer bijv. lange mouwen aan te hebben of panty's, ook al draag ik die uberhaupt niet. Als het echt warm is kleed ik me toch bewust wel luchtig... en niet-lange broek (driekwart ofzo, stukje over de knieen) en een blouse. Dat is puur uit praktisch oogpunt. Naar het werk doe ik dat bijvoorbeeld ook gewoon.Desiree schreef:Ik kwam erachter dat ik er toch wel heel erg warm uitzag vergeleken bij de rest... Tja, dat kan ook gebeuren.. Ik dacht... laat ik maar netjes zijn.. panty's aan... niet zeuren gewoon doen.. Beetje warm, maar dat hou ik die paar uur ook wel vol. Was wel erg grappig hoor...tukkertje schreef:Wat een fantastische dicussie weer. Wat maakt het nou uit wat je aan hebt. Alsof het hem in de kleren zit. Hoe zwarter hoe beter lijkt het wel.
Ik zie trouwens bij ons niemand heel bloot ofzo hoor.. iedereen ziet er netjes uit of ik kijk niet zo... Als ze er zijn, vind ik belangrijker.
Jij zal er meer van weten dan ik, ben nog nooit in een GGiN gemeente geweest.Maar als ze nog een tandje rechtser zijn dan gewoon GG, stelde ik me voor dat ze er allemaal ongeveer als de dominee uitzagen.albion schreef:Dan hebben ze toch een vreemd beeld van een begrafenis, want juist in de GGiN kan ik geen soberheid ontdekken toen ik er eens ter kerke ging. Ik heb mijn ogen uitgekeken op de hoeden, kapsels en kleding van de vrouwen.Joannah schreef:Als ik naar de Schepping kijk, heeft alles een kleur, God is zeer uitbundig geweest.Ook Jozef had een veelkleurige rok, en was een soort afschaduwing van Jezus, diede blijde Boodschap kwam brengen.
Daar past geen zwarte rouwkkleding bij, iemand uit het buitenland die de GGiN naar de kerk ziet gaan, denkt dat er een mega begrafenis is.
Dat mag je dan wel gaan bijstellen en ik denk dat je dat ook van de GG en andere kerken kan doen. Ik denk dat het ook uitmaakt in welk gedeelte van Nederland de GG of GGiN of OGG staat.Joannah schreef:Jij zal er meer van weten dan ik, ben nog nooit in een GGiN gemeente geweest.Maar als ze nog een tandje rechtser zijn dan gewoon GG, stelde ik me voor dat ze er allemaal ongeveer als de dominee uitzagen.albion schreef:Dan hebben ze toch een vreemd beeld van een begrafenis, want juist in de GGiN kan ik geen soberheid ontdekken toen ik er eens ter kerke ging. Ik heb mijn ogen uitgekeken op de hoeden, kapsels en kleding van de vrouwen.Joannah schreef:Als ik naar de Schepping kijk, heeft alles een kleur, God is zeer uitbundig geweest.Ook Jozef had een veelkleurige rok, en was een soort afschaduwing van Jezus, diede blijde Boodschap kwam brengen.
Deze manier van zwart/wit redeneren bespeur ik steeds in jouw postings.Joannah schreef:Jij zal er meer van weten dan ik, ben nog nooit in een GGiN gemeente geweest.Maar als ze nog een tandje rechtser zijn dan gewoon GG, stelde ik me voor dat ze er allemaal ongeveer als de dominee uitzagen.albion schreef:Dan hebben ze toch een vreemd beeld van een begrafenis, want juist in de GGiN kan ik geen soberheid ontdekken toen ik er eens ter kerke ging. Ik heb mijn ogen uitgekeken op de hoeden, kapsels en kleding van de vrouwen.Joannah schreef:Als ik naar de Schepping kijk, heeft alles een kleur, God is zeer uitbundig geweest.Ook Jozef had een veelkleurige rok, en was een soort afschaduwing van Jezus, diede blijde Boodschap kwam brengen.
je bedoelt een overhemdMarnix schreef:Pff, hoe hou je het vol. Ik kan prima tegen warmte maar ga wel snel "plakken", zeker in een kerk vol mensen. Ik moet er niet aan denken met warm weer bijv. lange mouwen aan te hebben of panty's, ook al draag ik die uberhaupt niet. Als het echt warm is kleed ik me toch bewust wel luchtig... en niet-lange broek (driekwart ofzo, stukje over de knieen) en een blouse.Desiree schreef:Ik kwam erachter dat ik er toch wel heel erg warm uitzag vergeleken bij de rest... Tja, dat kan ook gebeuren.. Ik dacht... laat ik maar netjes zijn.. panty's aan... niet zeuren gewoon doen.. Beetje warm, maar dat hou ik die paar uur ook wel vol. Was wel erg grappig hoor...tukkertje schreef:Wat een fantastische dicussie weer. Wat maakt het nou uit wat je aan hebt. Alsof het hem in de kleren zit. Hoe zwarter hoe beter lijkt het wel.