De wederkomst van Christus.

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Welke groeperingen geloven in deze opname? Heb het wel eens gehoord, maar ben het kwijt.
Sorry, voor mijn onwetendheid.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Nee, ik wil graag eerst nog dominee worden en jaren in God's koninkrijk werken, en het evangelie verkondigen
Zoals al eerder gezegd is, ik hoop dat velen tot bekering komen.
Dit is dus totaal ongereformeerd. Als Jezus wederkomt, zullen er dan nog mensen op aarde zijn die nog bekeert moeten worden? Nee, natuurlijk niet. Alle uitverkorenen komen thuis. Als ik het zo mag zeggen: Er blijft geen stoel in de hemel en in de hel onbezet.
Buiten dat, ik geloof dat eerst de antichrist nog moet komen, en de laatste jaarweek. Daarna pas zal Christus komen.

Ik ben nu vooral op de antichrist aan't wachten.
Vader Brakel meent dat de antichrist de Paus is. En ik geloof dat hij gelijk heeft. Maar ik zit ook sterk te denken aan de nieuwe kerk. Wat ik op grond van de Nederlands Geloofsbelijdenis niet eens een kerk kan noemen. Dus het is een onkerk. En ik geloof vast en zeker dat de kerk van Rome over enkele jaren gefuseerd is met de PKN. Als de huidige Paus gestorven is, dan moet je goed opletten wat de nieuwe Paus voor een man is. Vast en zeker een pluraal figuur, en dan is de fusie snel een feit.
Matthijs, Matthijs lees je woorden nog eens rustig over en reageer dan nog eens. Jouw eerste reactie is pas ongereformeerd en bovendien tegen de woorden van Christus [tegen Christus?? Matthijs pas op je woorden man!] Als we jouw woorden moeten opvolgen moeten we ogenblikkelijk stoppen met de verkondiging van het Evangelie, want zo zeg je alles komt wel op z'n plaats terecht. Nu is dat laatste wel waar maar toch is de reaktie niet waar. Robert heeft een verlangen waar iedereen naar zou moeten verlangen.

Verder denk ik inderdaad dat we de anti-christ niet moeten ophangen aan één persoon of religie. Zolang we niet wedergeboren zijn zit de anti-christ inons aller hart.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Robert

Bericht door Robert »

Verder denk ik inderdaad dat we de anti-christ niet moeten ophangen aan één persoon of religie. Zolang we niet wedergeboren zijn zit de anti-christ inons aller hart.
Die tekst in Johannes opende mijn ogen daarvoor,
daar staat dat de geest van de antichrist al in deze wereld is. Dat geeft het dus al aan, er is een geestelijke manifestatie van de antichrist (anti-heilige geest) maar er komt nog een lichamelijke manifestatie (zoals ook Christus, die al voor "0 A.D." er was) in deze wereld gekomen is.

Maar veel zaken, zoals fouten in de RKK, fouten in de PKN worden zeker geinspireerd door de antichrist.
Maar kijk uit de hele kerken daarmee te verketteren!
Ik zit ook in de PKN, en ik geloof toch echt een kind van God te zijn.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door EgbertMatthijs, Matthijs lees je woorden nog eens rustig over en reageer dan nog eens. Jouw eerste reactie is pas ongereformeerd en bovendien tegen de woorden van Christus [tegen Christus?? Matthijs pas op je woorden man!] Als we jouw woorden moeten opvolgen moeten we ogenblikkelijk stoppen met de verkondiging van het Evangelie, want zo zeg je alles komt wel op z'n plaats terecht. Nu is dat laatste wel waar maar toch is de reaktie niet waar. Robert heeft een verlangen waar iedereen naar zou moeten verlangen.
Je hebt helemaal gelijk. Dat verlangen van Robert keur ik ook zeker niet af. Als ik het beleven mag en de bergen zijn vlak en de zeeen droog, dan hoop ik volgend schooljaar zelf theologie te gaan studeren. En ik hoop ook van ganser harte dat ik als een dwaze nog veel vrucht mag voortbrengen.

Maar ik bedoel maar te zeggen.. Als de wederkomst er is, dan zijn alle uitverkorenen binnen. Er blijft er geen één achter.
Dat heb ik ook al vaker gezegd op het forum. Zodra we wedergeboren worden door de Geest Gods, dan zien we dat! Dat moet dus beleefd worden.

Groeten,
Matthijs
Liever Turks dan Paaps
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Als ik het beleven mag en de bergen zijn vlak en de zeeen droog, dan hoop ik volgend schooljaar zelf theologie te gaan studeren.
Een nobel streven. Het vraagt een opoffering als je vanuit je werkende situatie weer gaat studeren.
Maar ik adviseer je niet te wachten tot de bergen vlak zijn en de zeeen droog, want dan gebeurt het nooit ;)
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door LecramEen nobel streven. Het vraagt een opoffering als je vanuit je werkende situatie weer gaat studeren.
Daar ben ik mij terdege van bewust.
Liever Turks dan Paaps
Matthijs

Bericht door Matthijs »

paar mooie preken van Thomas Boston over dit onderwerp.

http://cbw.life.de/oudvaders/html/Bosto ... iding.html
Liever Turks dan Paaps
Robert

Bericht door Robert »

Matthijs: dan hoop ik volgend schooljaar zelf theologie te gaan studeren
Waar? Misschien komen we elkaar nog wel tegen ;)
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Matthijs: dan hoop ik volgend schooljaar zelf theologie te gaan studeren
Waar? Misschien komen we elkaar nog wel tegen ;)
Misschien wel ja. Ik zal eerst 4 jaar HBO theologie moeten studeren aan de Gereformeerde Hogeschool te Zwolle. Dan mag ik naar de universisteit van Utrecht, Kampen, Leiden, Amsterdam..... Maar zoals je weet ga ik NIET mee met Sow. Dus het is voor mij allemaal nog afwachten. Ik hoop dat na 1 Mei alles wat duidelijker wordt. Ik had begrepen dat het comité gesprekken heeft met de universiteit van Utrecht. Maar dit alles: zo de Heere wil en ik leef.

Groeten,
Matthijs
Liever Turks dan Paaps
Robert

Bericht door Robert »

ok, ik wil meteen naar Utrecht gaan.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

ok, ik wil meteen naar Utrecht gaan.
Ja, dat wil ik ook, maar dat kan dus niet. Helaas! Maar alles wat ik op de GH doe, dat hoef ik straks niet meer te doen op de U. Maar ik heb aanstaande woensdag een gesprek op de GH. Als je geïnteresseerd bent, dan zal ik je wel mailen hoe het allemaal precies in elkaar zit.

Groet!
MP
Liever Turks dan Paaps
Robert

Bericht door Robert »

Ik ben geinteresseerd, ik ben nog een beetje zoekend hoe ik het in ga vullen. Ik heb geen goede vooropleiding, en een huis, een vrouw etc.

Is het anti-pkn zijn niet een reden te meer om daar te willen preken? Een soort zendingsprediking!
Laten we eerlijk zijn, het is toch een groot goed als er in een dwalende kerk nog rechtzinnige mensen voorgaan...!? Al is het alleen maar om tussen alle ellende toch ook nog de waarheid te kunnen verkondigen!
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Laten we eerlijk zijn, het is toch een groot goed als er in een dwalende kerk nog rechtzinnige mensen voorgaan...!? Al is het alleen maar om tussen alle ellende toch ook nog de waarheid te kunnen verkondigen!
Jullie hebben toch zeker wel een roeping??
Ik hoor daarover niets.

En jezelf 'rechtzinnig' noemen?

Is dat niet een beetje erg hoogmoedig?
Robert

Bericht door Robert »

Jullie hebben toch zeker wel een roeping??
Ik hoor daarover niets.
je hoort zoveel dingen niet die wel in mij spelen.
Ik vind dit een bijzonder vreemde vraag.
Ik heb een roeping, jij hebt een roeping, elke christen heeft een roeping. Gaat dan heen verkondig het evangelie aan alle creaturen. Ik lees niets over 'een roeping' die je zou moeten hebben in de Bijbel.

Maar goed, om je vraag dan toch maar te beantwoorden, ja, ik voel me zeer getrokken om predikant te worden.
En jezelf 'rechtzinnig' noemen? Is dat niet een beetje erg hoogmoedig?
rechtzinnig betekent gewoon dat je de Bijbel serieus en letterlijk neemt. Vrijzinnig betekent dat je de Bijbel met een koreltje zout neemt. Elke vrijzinnige komt er voor uit dat die vrijzinnig is. Ze noemen zichzelf zelfs vrijzinnig.

Ik ben rechtzinnig, daar is niets hoogmoedigs aan. Ik geloof wat in de Bijbel staat. Ik heb de Bijbel niet geschreven, dat ik daar hoogmoedig van zou worden. Geen enkele reden om mezelf op de borst te slaan omdat ik rechtzinnig ben.

Sterker nog, de meeste middenorthodoxe / vrijzinnigen vinden me een beetje dom, dat ik de Bijbel van kaft tot kaft geloof, en serieus neem.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik ben geinteresseerd, ik ben nog een beetje zoekend hoe ik het in ga vullen. Ik heb geen goede vooropleiding, en een huis, een vrouw etc.
Ik hou je per u2u wel op de hoogte. Ik vind dat wat prettiger dan zo open op het forum.
Liever Turks dan Paaps
Plaats reactie