SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door Bloempje28 »

Erasmiaan schreef:
Bloempje28 schreef:Maar goed, dit gaat over het feit of een vrouw bijna verplicht is om te werken als je man een modaal inkomen heeft. Ik vind van wel, anderen vinden van niet. Allemaal prima! Maar wat ik me afvraag is het feit of een vrouw kan stoppen met werken als de SGP het kindgebondenbudget zou verhogen, waardoor er dus maandelijks meer geld binnen komt. Of is deze verhoding nihil?? Wie weet daar iets van?
Ze hebben nog geen cijfers.
Kijk dat vind ik dan weer jammer. zo kun je vanalls roepen maar als er geen cijfers op tafel liggen maak je misschien mensen blij met een dode mug! Ik vind dit nogmaals erg jammer.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door Erasmiaan »

Bloempje28 schreef:
Erasmiaan schreef:
Bloempje28 schreef:Maar goed, dit gaat over het feit of een vrouw bijna verplicht is om te werken als je man een modaal inkomen heeft. Ik vind van wel, anderen vinden van niet. Allemaal prima! Maar wat ik me afvraag is het feit of een vrouw kan stoppen met werken als de SGP het kindgebondenbudget zou verhogen, waardoor er dus maandelijks meer geld binnen komt. Of is deze verhoding nihil?? Wie weet daar iets van?
Ze hebben nog geen cijfers.
Kijk dat vind ik dan weer jammer. zo kun je vanalls roepen maar als er geen cijfers op tafel liggen maak je misschien mensen blij met een dode mug! Ik vind dit nogmaals erg jammer.
De cijfers worden momenteel doorgerekend door het CPB.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17567
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door huisman »

Bloempje28 schreef:
huisman schreef:De weduwe van Zarfath.
We hebben ook onze eigen verantwoording! We kunnen er niet zomaar vanuit gaan dat onze vaten gevuld blijven! Alsof je alles aan komt waaien als je het van God verwacht. dat geloof ik gewoon niet. Hij verwacht van ons ook dat wij nadenken en met verstand bij onze man/vrouw/kinderen wonen!
Je hebt aan de ene kant best gelijk maar...Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede maar ook een levenshouding.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door memento »

Bloempje28 schreef:
huisman schreef:De weduwe van Zarfath.
We hebben ook onze eigen verantwoording! We kunnen er niet zomaar vanuit gaan dat onze vaten gevuld blijven! Alsof je alles aan komt waaien als je het van God verwacht. dat geloof ik gewoon niet. Hij verwacht van ons ook dat wij nadenken en met verstand bij onze man/vrouw/kinderen wonen!
Met een beetje zuinig leven kan prima van een modaal salaris rondkomen (er zijn mensen in NL die het met heel wat minder dan modaal moeten doen, en het ook redden). Als God je man een modaal salaris geeft, hééft Hij je vaten al gevuld. Dat we, omwille van luxe, of omdat we niet slim met ons geld omgaan, méér willen, en daarom zo nodig als vrouw moeten werken, is niet eigen verantwoording nemen, maar is niet tevreden zijn met wat God geeft.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door JolandaOudshoorn »

huisman schreef:
Bloempje28 schreef:
huisman schreef:De weduwe van Zarfath.
We hebben ook onze eigen verantwoording! We kunnen er niet zomaar vanuit gaan dat onze vaten gevuld blijven! Alsof je alles aan komt waaien als je het van God verwacht. dat geloof ik gewoon niet. Hij verwacht van ons ook dat wij nadenken en met verstand bij onze man/vrouw/kinderen wonen!
Je hebt aan de ene kant best gelijk maar...Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede maar ook een levenshouding.
Probleem is dat we niet tevreden zijn met brood alleen
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17567
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door huisman »

JolandaOudshoorn schreef:
huisman schreef:
Bloempje28 schreef:
huisman schreef:De weduwe van Zarfath.
We hebben ook onze eigen verantwoording! We kunnen er niet zomaar vanuit gaan dat onze vaten gevuld blijven! Alsof je alles aan komt waaien als je het van God verwacht. dat geloof ik gewoon niet. Hij verwacht van ons ook dat wij nadenken en met verstand bij onze man/vrouw/kinderen wonen!
Je hebt aan de ene kant best gelijk maar...Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede maar ook een levenshouding.
Probleem is dat we niet tevreden zijn met brood alleen
Wij krijgen ook veel meer dan brood alleen.....en dan zondags nog horen over Het Brood des Levens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door sela »

memento schreef:Als God je man een modaal salaris geeft, hééft Hij je vaten al gevuld. Dat we, omwille van luxe, of omdat we niet slim met ons geld omgaan, méér willen, en daarom zo nodig als vrouw moeten werken, is niet eigen verantwoording nemen, maar is niet tevreden zijn met wat God geeft.
of je gaat niet goed om met wat God den mens geeft. stel een vrouw wil meer, want God gaf ook haar een talent. jammer dat in dat geval de vaten reeds vol zijn en er geen plaats is voor een evt. verdubbeld talent.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door Erasmiaan »

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/cp ... e_1_673651

Maar de politieke partijen willen dit gewoon niet zien.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door Ditbenik »

sela schreef:
memento schreef:Als God je man een modaal salaris geeft, hééft Hij je vaten al gevuld. Dat we, omwille van luxe, of omdat we niet slim met ons geld omgaan, méér willen, en daarom zo nodig als vrouw moeten werken, is niet eigen verantwoording nemen, maar is niet tevreden zijn met wat God geeft.
of je gaat niet goed om met wat God den mens geeft. stel een vrouw wil meer, want God gaf ook haar een talent. jammer dat in dat geval de vaten reeds vol zijn en er geen plaats is voor een evt. verdubbeld talent.
In dat geval is het geen enkele probleem dat de subsidie op de kinderdump stopt want dan gaat het niet om het materialism maar om het dienstbaar maken van je talent. Goede zaak.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door jakobmarin »

Ditbenik schreef:
sela schreef:
memento schreef:Als God je man een modaal salaris geeft, hééft Hij je vaten al gevuld. Dat we, omwille van luxe, of omdat we niet slim met ons geld omgaan, méér willen, en daarom zo nodig als vrouw moeten werken, is niet eigen verantwoording nemen, maar is niet tevreden zijn met wat God geeft.
of je gaat niet goed om met wat God den mens geeft. stel een vrouw wil meer, want God gaf ook haar een talent. jammer dat in dat geval de vaten reeds vol zijn en er geen plaats is voor een evt. verdubbeld talent.
In dat geval is het geen enkele probleem dat de subsidie op de kinderdump stopt want dan gaat het niet om het materialism maar om het dienstbaar maken van je talent. Goede zaak.
Kinderdump :) :)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door helma »

dump uw ukkie bij Ukkiedumpie
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16775
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door Hendrikus »

helma schreef:
dump uw ukkie bij Ukkiedumpie
of anders bij de BabyDump http://www.baby-dump.nl/index.php?page=contact
~~Soli Deo Gloria~~
TSD
Berichten: 2166
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door TSD »

Ik kan het niet anders dan eens zijn met het SGP standpunt.

Ouders met kinderen worden in het geheel niet geraakt omdat e.e.a. terug wordt gegeven (grotendeels) via kinderbijslag en kindgebonden budget. Dus wil je alsnog naar de opvang, prima, daar heb je dan die extra kinderbijslag en kindgebonden budget voor.

Ik ben het trouwens niet eens met de ongenuanceerde wijze waarop in dit topic wordt omgegaan met gezinnen die niet rond kunnen komen van 1 modaal salaris. Ik denk dat heel veel jonge mensen als ze 20 zijn echt geen idee hebben wat op ze af komt als ze met 1 salaris moeten rondkomen én bijv. 4 kinderen hebben. En er zijn er die goed vooruit kunnen denken en/of wat meer dan gemiddelde financiele kennis hebben (en meekrijgen van hun ouders), maar er zijn er ook die dat niet hebben.

Bijvoorbeeld 650 euro netto hypotheeklasten kan aan het begin heel laag lijken en een bedrag waarmee je als tweeverdiener, zonder kinderen, makkelijk 1.000 euro per maand kan sparen, terwijl dat zelfde bedrag bij 1 kostwinner en 3 kinderen behoorlijk hoog kan zijn. Wie kan dat vooraf inschatten? Of wie bedenkt op zijn 18e om uit te gaan zoeken wat zijn maandlasten zijn, mocht hij/zij 3 kinderen hebben?

Natuurlijk zal je met 1 modaal salaris best kunnen rondkomen. Maar hier klinkt wel een beetje een veroordelend toontje tegen mensen die in de situatie zitten dat dit niet kan. Je kan nu eenmaal niet van iedereen een uitstekende vooruitziende blik in combinatie met goed inzicht in de financiën verlangen...
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door vlinder »

Wij hebben toen we gingen trouwen uitgerekend wat het per maand kost als je 4 kinderen (we hadden 10 ook leuk gevonden ;) )hebt op 1 salaris. Je kunt dan met je huis al rekening houden met wat je doet. Maar tegenwoordig moeten alle kinderen een eigen kamer en ja, die huizen kosten wat meer. Ik ben opgegroeid met 3 op een kamer en dat ging prima, er had er nog wel 1 bij gekund. Leren voor school deed ik in de woonkamer, want boven stonden in de winter de bloemen op de ramen van de vrieskou. Ik ben het eens met de eerdere post van Jolanda: we willen met z'n allen meer dan dagelijks brood. Eigen kamer, minimaal 1 keer per jaar (meestal 2) op vakantie, een kar vol boodschappen e.d. Natuurlijk mag je boodschappen doen en je gezin onderhouden, maar als je moet minderen merk je pas hoe luxe je in eerste instantie hebt geleefd. Maar we willen met z'n allen de status naar buiten toe ophouden en klagen als het wat krap wordt. Ik denk dat juist de gezinnen die wat groter zijn, of die moeten bezuinigen zullen zeggen dat je eigenlijk nooit te kort komt, al komt er zelfverloochening bij kijken als het gaat om leuke/lekkere/extra dingen.
Daarnaast houdt het je denk ik wel dichter bij de Heere, al kunnen er opstandige momenten zijn. Maar juist als je ziet hoe wonderlijk de Heere geeft dat er elke dag eten is, zie je hoe trouw Hij is en wat Hij uit genade geeft.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door helma »

als je denkt dat je (te)weinig hebt moet je gewoon weer even wat foto's kijken van Friendenstimme ofzo.....
Plaats reactie