Gebeden voor EO?!

Afgewezen

Re: Gebeden voor EO?!

Bericht door Afgewezen »

blijmoedig schreef:
Tiberius schreef: Dat hoeft toch geen vraag te zijn als je de Bijbel een beetje kent?
Ik verwijs bijvoorbeeld naar Mat 7:22-23; Mat 25; Lukas 13:26; etc.
---knip--- Niet op de persoon aub.
Wie stelt er dan dat het niet om geloof gaat?? De vraag is alleen maar 'wat versta je onder geloof'?
Wat er in die Samaritanen, zelfs in de Samaritaanse vrouw, is omgegaan, weten we niet. Niemand kan daar conclusies aan ontlenen, ook jij niet. Hooguit dat het stuk der ellende bij hen niet zo lang geduurd heeft. :)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Erasmiaan schreef:
blijmoedig schreef:
Tiberius schreef:In alle ernst wil ik hem weer terugleggen bij jezelf. Niet als discussietrucje, maar om je in alle liefde te waarschuwen tegen dit soort lichtzinnig spreken over die grote Godsonmoeting. Mogelijk, dat de intentie van Blijmoedig goed is, maar laten we ook in het spreken hierover Bijbels blijven.
Lichtzinnig spreken over die grote Godsontmoeting? Mogelijk is de intentie van Blijmoedig goed? Bijbels blijven spreken?

Sla s.v.p. niet zo'n aanmatigende toon aan. En ga s.v.p. ook niet bepalen wat bijbels is en wat niet. Dat jij wellicht alle oudvaders hebt gelezen en alle boeken van alle degelijke dominees van de wereld, maar dat geeft je nog niet het recht het standpunt van anderen als onbijbels van de hand te doen. Een dergelijke toonzetting doet de discussie geen goed. En maakt ook niet dat ik je hierdoor serieuzer ga nemen.
Tiberius hoeft zich hier niet meer te bewijzen. Dat heeft hij zich wel na tig duizend posts. Jij hebt echter met zulke opmerkingen niet zo'n goede binnenkomer op refoforum.

Daarom wil ik een opmerking van een geachte moderator terughalen, die hier weer van toepassing is:
helma schreef:Waarom probeer je niet eerst de forummers beter te leren kennen voordat je gelijk zo aanvallend reageert?
Kijk eens, goed dat je het zegt. Al druk bezig om 'blijmoedig' beter te leren kennen?
memento

Bericht door memento »

Moderator opmerking

Ik herinner u aan de forumregels: Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.

Persoonlijke aanvallen maken nu kans op een geheel verzorgde ban van 3 dagen...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

memento schreef:Moderator opmerking

Ik herinner u aan de forumregels: Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.

Krijg je dan bijscholing in forumregels :)
Fjodor

Bericht door Fjodor »

blijmoedig schreef:
Erasmiaan schreef:Tiberius hoeft zich hier niet meer te bewijzen. Dat heeft hij zich wel na tig duizend posts. Jij hebt echter met zulke opmerkingen niet zo'n goede binnenkomer op refoforum.
---knip--- Niet op de persoon aub
Erg blijmoedig kom je niet over..
En over die voorgekauwde stokpaardjes. Jij staat blijkbaar niet in de lijn die dit forum voorstaat, namelijk die van de (nadere) reformatie. Die mensen worden hier gedoogd. Maar ga er dan niet zo lomp tegenaan schoppen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef:
memento schreef:Moderator opmerking

Krijg je dan bijscholing in forumregels :)
Vast wel. Als het All Inclusive is, dan zitten de drankjes, overnachting en Wiener Schnitzel er ook bij in ;)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Marnix schreef:
Gijs83 schreef:Maar er is toch maar 1 weg ter zaligheid? Ik vraag me te zeerste af of de evangelischen eenzelfde bekering hebben ondergaan als de bekeerden in de zwaarste reformatorische kerken? Lijkt me dat dat heel anders. Als er geen herkenning is, dan moet haast 1 van beiden niet echt zijn, toch!?
Het feit dat jij die weg tot een menselijk iets maakt (hoe hebben we onze bekering beleefd) is al erg zorgelijk. Er is maar 1 weg ter zaligheid... waar jij op wijst, dat is heel wat anders... beleving, manier van uiten etc. centraal... en dat zijn menselijke dingen... en dat heeft niets met de weg te maken. Gelukkig maar. Anders was de ware bekering gelijk beperkt geworden tot een paar landen op deze wereld...

Blijmoedig, ik ben het helemaal met je eens. Daarnaast denk ik dat men er ook wel erg makkelijk over denkt... de EO zou alles moeten kunnen maken wat ze willen... en kunnen uitzenden. Men vergeet dat de omroepwereld erg aan het veranderen is en het een hele klus is om iets van wat je wil uitgezonden te krijgen. Om dat ook even te relativeren, als al die ruimte er wel was zou de EO ook niet full-time oud-nederlandse preken van rechtse dominees uitzenden. Sommigen schijnen dat te willen... maar dat is niet de missie van de EO.

Zeggen dat er voor bidden onmogelijk is en de EO op 1 lijn trekken met carnavalsverenigingen en voetbalclubs is erg hooghartig... Mensen moesten eens weten hoe God, ondanks al hun kritiek, de EO gebruikt voor zijn plan, en mensen bereikt worden met het evangelie in een tijd waarop een hoop kerken dat überhaupt niet meer doen...
....knip-knap.....je mag niet oordelen Gijs. Als je hier bezorgd over bent breng je dat maar in het gebed bij de Heere. vr. gr. Helma
Fjodor

Bericht door Fjodor »

blijmoedig schreef:
Tiberius schreef:
blijmoedig schreef:Ik denk dat later in de hemel alleen aan ons gevraagd of wij in de Heere Jezus hebben geloofd, of meer specifiek, of wij de Heere God hebben liefgehad boven alles, en onze naaste als onzelf.
Ik denk op grond van Woord en belijdenisgeschriften, dat je je hier wel heel erg schromelijk in vergist.
Dat denk ik niet :)
1. Leg mij eens uit hoe het liefhebben van God en de naaste het geloof in de Heere Jezus specifieker maakt.
2. En kan het zijn dat er mensen bij de hemelpoort wordt gevraagd of ze geloofd hebben en of ze God en de naaste liefgehad hebben, waarna deze mensen 'ja' antwoorden, en die toch buiten geworpen worden?

(Als je op vraag 2 met ja antwoordt dan heeft Tiberius gelijk in deze discussie. Zeg je nee dan ben je onbijbels, dat wil ik wel aantonen als je het niet gelooft.)
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

blijmoedig schreef:
Tiberius schreef:In alle ernst wil ik hem weer terugleggen bij jezelf. Niet als discussietrucje, maar om je in alle liefde te waarschuwen tegen dit soort lichtzinnig spreken over die grote Godsonmoeting. Mogelijk, dat de intentie van Blijmoedig goed is, maar laten we ook in het spreken hierover Bijbels blijven.
Lichtzinnig spreken over die grote Godsontmoeting? Mogelijk is de intentie van Blijmoedig goed? Bijbels blijven spreken?

Als er een Bijbel is(en die is er) en die is van God ge-inspireerd, dan staan er toch dingen die God zo gewild heeft en dat zijn toch 'Bijbelse' zaken en dan mag je een mens toch op aanspreken?
blijmoedig

Bericht door blijmoedig »

Fjodor schreef:
blijmoedig schreef:
Erasmiaan schreef:Tiberius hoeft zich hier niet meer te bewijzen. Dat heeft hij zich wel na tig duizend posts. Jij hebt echter met zulke opmerkingen niet zo'n goede binnenkomer op refoforum.
Erg blijmoedig kom je niet over..
En over die voorgekauwde stokpaardjes. Jij staat blijkbaar niet in de lijn die dit forum voorstaat, namelijk die van de (nadere) reformatie. Die mensen worden hier gedoogd. Maar ga er dan niet zo lomp tegenaan schoppen.
Waar ik niet zo goed tegen kan, is dat er altijd met twee maten wordt gemeten. Er wordt zo makkelijk een oordeel uitgesproken over anderen, die niet in de lijn staan van de gereformeerde traditie. Alles wat maar enigszins niet in die lijn staat is verdacht, of dwalende, of zondig, of onbijbels, of nog buitenstaand. Dat komt op mij nou vaak hard en kil over. Dan ervaar ik ook weinig compassie. Maar zodra jullie maar enigszins het idee hebben, dat iemand iets kritisch zegt over jullie of waar jullie voor staan dan is de wereld te klein. En dan wordt het al snel schoppen en provoceren genoemd. Dat is niet eerlijk. Als je aan een discussie meedoet, moet je tegen een stootje kunnen. Ik sta overigens ook in de lijn van de reformatie, dus ik hoop dat ik nog wat langer wordt gedoogd.. ::please
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 03 mei 2010, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
helma

Bericht door helma »

Het is de toon die de muziek maakt.
Terri

Bericht door Terri »

helma schreef:Het is de toon die de muziek maakt.
Helemaal mee eens, maar dan naar twee kanten....
helma

Bericht door helma »

Terri schreef:
helma schreef:Het is de toon die de muziek maakt.
Helemaal mee eens, maar dan naar twee kanten....
ja, ik noemde toch ook niemand?
Fjodor

Bericht door Fjodor »

blijmoedig schreef: Waar ik niet zo goed tegen kan, is dat er altijd met twee maten wordt gemeten. Er wordt zo makkelijk een oordeel uitgesproken over anderen, die niet in de lijn staan van de gereformeerde traditie. Alles wat maar enigszins niet in die lijn staat is verdacht, of dwalende, of zondig, of nog buitenstaand. Dat komt op mij nou vaak hard en kil over. Dan ervaar ik ook weinig compassie. Maar zodra jullie maar enigszins het idee hebben, dat iemand iets kritisch zegt over jullie of waar jullie voor staan dan is de wereld te klein. En dan wordt het al snel schoppen en provoceren genoemd. Dat is niet eerlijk. Als je aan een discussie meedoet, moet je tegen een stootje kunnen. Ik sta overigens ook in de lijn van de reformatie, dus ik hoop dat ik nog wat langer wordt gedoogd.. ::please
Als je in de lijn van de reformatie staat, dan is dat wat daar niet mee in lijn staat toch ook verdacht?
Volgens mij wordt er in een anders topic best normaal gediscussieerd over de eredienst. Dan gaat het tussen mensen die liever aan de lijn van de gereformeerde traditie blijven staan, of die daar toe neigen aan de ene kant en tussen mensen die het anders willen aan de andere kant. Lees dat eens en neem er een voorbeeld aan.
Je zet jezelf met dit 'jullie' taalgebruik wel erg buiten de de doelgroep van dit forum. Dat je daar staat, dat is niet erg, maar ga dan toch niet schoppen. (En ga je dan niet meteen aangevallen voelen omdat ik het woord 'schoppen' gebruik, want elders worden discussies wél normaal gevoerd).
huisman

Bericht door huisman »

Fjodor schreef:
blijmoedig schreef: Waar ik niet zo goed tegen kan, is dat er altijd met twee maten wordt gemeten. Er wordt zo makkelijk een oordeel uitgesproken over anderen, die niet in de lijn staan van de gereformeerde traditie. Alles wat maar enigszins niet in die lijn staat is verdacht, of dwalende, of zondig, of nog buitenstaand. Dat komt op mij nou vaak hard en kil over. Dan ervaar ik ook weinig compassie. Maar zodra jullie maar enigszins het idee hebben, dat iemand iets kritisch zegt over jullie of waar jullie voor staan dan is de wereld te klein. En dan wordt het al snel schoppen en provoceren genoemd. Dat is niet eerlijk. Als je aan een discussie meedoet, moet je tegen een stootje kunnen. Ik sta overigens ook in de lijn van de reformatie, dus ik hoop dat ik nog wat langer wordt gedoogd.. ::please
Als je in de lijn van de reformatie staat, dan is dat wat daar niet mee in lijn staat toch ook verdacht?
Volgens mij wordt er in een anders topic best normaal gediscussieerd over de eredienst. Dan gaat het tussen mensen die liever aan de lijn van de gereformeerde traditie blijven staan, of die daar toe neigen aan de ene kant en tussen mensen die het anders willen aan de andere kant. Lees dat eens en neem er een voorbeeld aan.
Je zet jezelf met dit 'jullie' taalgebruik wel erg buiten de de doelgroep van dit forum. Dat je daar staat, dat is niet erg, maar ga dan toch niet schoppen. (En ga je dan niet meteen aangevallen voelen omdat ik het woord 'schoppen' gebruik, want elders worden discussies wél normaal gevoerd).
Kijk nog maar eens naar de doelgroep uit de forumregels.
Doelgroep
Refoforum is bedoeld voor de gereformeerde gezindte.

Nadrukkelijk willen wij wijzen op het volgende. Degenen die de grondslag onderschrijven en staan in de lijn van de (Nadere) Reformatie zijn van harte welkom op het forum. Degenen die niet in de lijn van de (Nadere) Reformatie staan of van de grondslag zijn weggegroeid verzoeken wij zich niet als lid te registreren.
Er wordt al genoeg gedoogd op dit forum en dat heeft op zich mijn instemming als de gedoogden zich wel wat bescheiden opstellen . ( Niet al te hoge tonen dus :) )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie