Tja, zie dat je website ook vol van die liefde voor je medemens staat...DWW schreef:Beste mensen, ik kon het niet maken om me van deze discussie afzijdig te houden, daar ik dit topic zelf geopend heb. Maar ik had er misschien beter vanaf kunnen zien. Paulus schrijft in Rom. 7 vers 1, Weet gij niet, broeders! want ik spreek tot degenen, die de wet verstaan. Het is nu echt heel duidelijk gebleken dat slechts maar héél weinigen de geestelijkheid van Gods heilige wet verstaan. Vele hebben de mond vol met theologische wijsheden, zonder er ook maar iets van te verstaan. En waarmee men anderen veelal tot een last is. Ik heb vele malen, met name ook in andere topics, op allerlei wijzen de geestelijkheid van Gods heilige wet proberen te verklaren. Ik heb mensen, niet vanuit de hoogte, maar temeer vanuit de liefde, aan het nadenken willen zetten. Maar het schijnt me zo toe, dat dit mij niet is gelukt. Ik wil me daarom in deze discussie liever niet meer mengen. Het spijt me, maar ik ben er moe van geworden...
DWW
En dat je meent, iedereen, inclusief predikanten, publiekelijk de les te kunnen lezen...
vraag me af, of je nog plannen hebt om ook de antwoorden op je brieven te plaatsen...
Maar zal ik je eens iets vertellen, DWW?
Je kapt er hier mee, omdat je geen weerwoord hebt op Bijbelse tegenargumenten op je gebasel. Je staat met een mond vol tanden.
Is het zo, dat je over het geloof en de zondekennis sprak, en niet uit het geloof en uit de zondekennis?
Zo zegt Christus zelf ook, dat men zonder de wedergeboorte het Koninkrijk niet zien zal. Hij zegt niet, dat men zonder de zondekennis het Koninkrijk niet zien zal...
Je brengt de oude pelagiaanse dwaling weer door de achterdeur de kerk binnen, door onze eigen bevinding als voorwaarde voor de zaligmaking te stellen...
Wat blijft er op die manier van vrije genade over? Zo komen we weer in de Babylonische gevangenschap van Rome terecht...
Maar lees ik verder in je website,
Dat je blijkbaar de 3FvE, en in particulier, de NGB niet serieus neemt, daar je geen lid bent van de plaatselijke gemeente. Maar jezelf wel het recht toeeist, om het Heilig Avondmaal te eten, en als men niet naar jouw pijpen danst, om je dan als een scheurmaker te gedragen?
Zie ik dat je ook het gebod van Christus, en Zijn Lichaam veracht. Wij lezen in Hebreeen, dat we de onderlinge samenkomsten niet moeten verzaken. Maar jij meent alles zoveer beter te weten, dat er geen kerk goed genoeg is voor je, daar we allen te slechte zondaren zijn, dan dat je met ons te doen wilt hebben, of met ons samen God te dienen...
Wel, meneer DWW....