Dus je stelt je hier op één lijn met Noach en de Heere Jezus?DWW schreef:Buitenstaanders kunnen aan deze zijde van het graf nog binnenstaanders worden. Noach heeft 120 gepreekt, maar wie heeft zijn prediking geloofd? Alleen de beesten, zijn de ark binnengegaan! De profeten hebben getrouw telkens hun waarschuwende geluid laten horen, maar wie heeft ze geloofd? Christus, de Profeet aller profeet, de Leraar der leraren, heeft drie jaar gepreekt, maar wie heeft Zijn woorden geloofd? Het waren slechts de enkele buitenstaanders voor wie het niet meer kon, die wankelden ten dode, heeft Hij opgevangen in Zijn liefdesarmen. Hij is gekomen tot de zijnen, maar de zijnen wilden Hem niet hebben. Hij kwam om te zoeken en zaligen dat veloren. Maar weet je wat diegenen zeiden die niet verloren wensten te gaan, in Johannes 6....? Deze rede is hard, wie kan dezelve horen.....!! De rede van Christus was dus hard voor die mensen die zichzelf keer op keer zochten te handhaven, maar het was een liefelijke rede voor hen die verloren waren gegaan, en gestorven waren aan hun bestaan voor God. Dit is nu dat tweesnijdende scherpe zwaard, wat er binnen of buiten sluit. Zijn Woord is daarom immer een reuke des doods ten dode of een reuke des levens ten leve. Die zijn leven zoekt te behouden die zal het verliezen, maar die het verliezen zal om Mijnentwil, die zal hetzelve behouden...
Weet je wat het verschil is, DWW. Jij komt met een bepaalde Evangeliewet, terwijl de Heere Jezus zei: "... en wie tot Mij komt zal Ik geenszins uitwerpen." én: "Ik ben het Brood des levens." Daar wilden de Joden niet aan, en daarvan zeiden ze: Deze reden is hard.
Diegenen die de prediking van Noach en de Heere Jezus verwierpen, wilden niet tot Christus komen, hadden de ark van behoud niet nodig!
Maar het verschil is, dat wanneer mensen op RF zeggen dat gevlucht moet worden tot Christus, jij nog met een schematiek komt waaraan eerst voldaan dient te worden.
Enm juist daarvan zegt Mister:
Je zou je eens af moeten vragen of het wel zo 'in liefde overkomt'. Of dat er ook niet iets van (onbedoelde) hoogmoed in zit. Je schrijft met bovenstaande opmerkingen namelijk een deel van de forumlezers/schrijvers af. Velen hebben het fout, een enkeling zit goed.