Nou.... laten we zeggen: hij houdt je bezig...Jongere schreef:Jan doet maar weinig goed, als ik zo eens wat over hem lees op het forum.albion schreef:En daarom ben ik blij dat we 3x naar de kerk kunnen. Tegenwoordig is het wel zo, dat 'Jan' 's morgens thuis blijft, maar 's middags gaat hij mee en uit de kerk naar mijn broer, dan weer naar de kerk. Uit de kerk komen er af en toe een paar vrienden/vriendinnen mee.
Door de week wil hij niet naar buiten want dan moet er gemsn't worden of spelletjes op de comp, maar zondag is de comp. uit en dan wil meneer wel een wandeling maken door het dorp. En dat is hier niet de gewoonte, dus doen we dat ook niet als het alleen maar om dat uitje gaat.
Zondagsdruk...eh...rust
Re: Zondagsdruk...eh...rust
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Je bent niet de enige. Mijn geweten laat het ook niet toe.zusterelly schreef:helma schreef:Het allerleukste van de zondag vinden de kleintjes hier de avond. standaard elke zondagavond onder het voorlezen zitten ze om beurten op papa's schouder om zijn haren in allerlei kapsels te bewerken. En ze zijn heel creatief!!caprice schreef: ....de zondag dient een dag voor het gezin te zijn.![]()
Bij ons net zo, alleen ben ik dan de klos, mijn man heeft een gemilimeterde haarlengte. Wel ondergaat hij een gezichtsbehandeling(nivea
)
Heb er geen foto van, doen we eigenlijk nooit op zondag, foto's maken. Gek, ik weet eigenlijk niet eens waarom we dat niet doen![]()
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Heerlijk helder antwoord.Afgewezen schreef:Helaas, verkeerde samenvatting.jvdg schreef: Samenvattend: Weten wij het niet te goed hoe het moet...?

Daar kan ik wat mee.

dat is hier op het dorp ook niet bepaald de gewoonte, de zondagmiddagse wandeling, maar ik laat Puck dan op de dijk uit, en daarvoor moet ik naar het andere einde van het dorp om de oprit naar boven te bereiken (met een scootmobiel trappen op rijden gaat niet zo handig vind ik).albion schreef: maar zondag is de comp. uit en dan wil meneer wel een wandeling maken door het dorp. En dat is hier niet de gewoonte, dus doen we dat ook niet als het alleen maar om dat uitje gaat.
maar het héle dorp is verder volkómen "desolaat" ofwel, je ziet écht geen mens op straat.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
't Lijkt de Veluwe wel.Rens schreef:dat is hier op het dorp ook niet bepaald de gewoonte, de zondagmiddagse wandeling, maar ik laat Puck dan op de dijk uit, en daarvoor moet ik naar het andere einde van het dorp om de oprit naar boven te bereiken (met een scootmobiel trappen op rijden gaat niet zo handig vind ik).albion schreef: maar zondag is de comp. uit en dan wil meneer wel een wandeling maken door het dorp. En dat is hier niet de gewoonte, dus doen we dat ook niet als het alleen maar om dat uitje gaat.
maar het héle dorp is verder volkómen "desolaat" ofwel, je ziet écht geen mens op straat.

Als ik het zo lees, dan wordt nog in een groot gedeelte van Nederland de zondag nog als rustdag beschouwd.jvdg schreef:'t Lijkt de Veluwe wel.Rens schreef:dat is hier op het dorp ook niet bepaald de gewoonte, de zondagmiddagse wandeling, maar ik laat Puck dan op de dijk uit, en daarvoor moet ik naar het andere einde van het dorp om de oprit naar boven te bereiken (met een scootmobiel trappen op rijden gaat niet zo handig vind ik).albion schreef: maar zondag is de comp. uit en dan wil meneer wel een wandeling maken door het dorp. En dat is hier niet de gewoonte, dus doen we dat ook niet als het alleen maar om dat uitje gaat.
Ik heb er zelf een heel ander idee over. In ieder geval is het in de grote steden anders.
- MarthaMartha
als ik het zo lees..... een groot deel van Nederland ?albion schreef:
Als ik het zo lees, dan wordt nog in een groot gedeelte van Nederland de zondag nog als rustdag beschouwd.
Ik heb er zelf een heel ander idee over. In ieder geval is het in de grote steden anders.
volgens mij gaat het hier over moddergat, veluwe (en daar zijn nogal wat verschillen....) en het dorp waar jij woont.........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
......en Sliedrecht.....MarthaMartha schreef:als ik het zo lees..... een groot deel van Nederland ?albion schreef:
Als ik het zo lees, dan wordt nog in een groot gedeelte van Nederland de zondag nog als rustdag beschouwd.
volgens mij gaat het hier over moddergat, veluwe (en daar zijn nogal wat verschillen....) en het dorp waar jij woont.........

Veluwe beslaat toch een groot oppervlakte, of niet???MarthaMartha schreef:als ik het zo lees..... een groot deel van Nederland ?albion schreef:
In 't Veen merk je het dus ook niet?
niet alléén in Moddergat, maar in het overgrote deel van al die dorpjes "tussen hier en gunder" bieden de kerkdopjes een desolate indruk.....de zondagsrust wordt streng bewaakt......uitzonderingen worden alleen gemaakt voor mensen die hun hond uit moeten laten.MarthaMartha schreef:als ik het zo lees..... een groot deel van Nederland ?albion schreef:
zelfs het OV rijdt hier op zondag niet.
Moderatorbericht:
- MarthaMartha
de winkels zijn dicht, maar verder is het hier gewoon druk.albion schreef:Veluwe beslaat toch een groot oppervlakte, of niet???MarthaMartha schreef:als ik het zo lees..... een groot deel van Nederland ?albion schreef:
In 't Veen merk je het dus ook niet?
(nu woon ik ook wel aan één van de meest drukke wegen hier, maar toch...)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
..... en ons dorp(ssst) ............jvdg schreef:......en Sliedrecht.....MarthaMartha schreef:als ik het zo lees..... een groot deel van Nederland ?albion schreef:
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ja, maar jullie vallen onder de bible belt, dus spreekt het vanzelf dat..........henriët schreef:..... en ons dorp(ssst) ............jvdg schreef:
......en Sliedrecht.....

mh... is dat zoo...jvdg schreef:Ja, maar jullie vallen onder de bible belt, dus spreekt het vanzelf dat..........henriët schreef:..... en ons dorp(ssst) ............jvdg schreef:
......en Sliedrecht.....
bible belt vind ik meer de veluwe hoor....
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....