Refo's in het nieuws

opurker

Re: Refo's in het nieuws

Bericht door opurker »

Karel1 schreef:
MarthaMartha schreef:
-DIA- schreef:Een heel mooi stukje!
En ook een citaat van ds. van Belzen dat uit mijn hart is gegrepen:

Dominee Van Belzen is predikant binnen de Gereformeerde Gemeenten. ,,Maar ik voel ook een sterke verbondenheid met bijvoorbeeld de Oud Gereformeerde Gemeenten en de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. We hebben dezelfde oorsprong. Waar mogelijk zal ik graag samenwerken met andere predikanten.”
:?
Ik kan mij nog herinneren dat ds. van Belzen de Ger. Gem. vaarwel zei, omdat hij zich niet kon vinden in de prediking in Middelburg-Centrum (Ds. Th. van Stuijvenberg) . Hij ging toen naar de Ger. Gem in Ned.
Op gegeven moment is hij weer teruggekeerd naar de Ger. Gem in Middelburg-Zuid. Dit ter aanvulling op het interview.
Wat je zegt klopt niet.
1. De GG en de GGiNed komen plaatselijk voort uit de OGGiNed op Urk;
2. Ds. Van Belzen is voor zover ik weet nooit lid geweest van Middelburg-Centrum.

Dus of dit nou zo'n 'spannende' aanvulling is op het interview betwijfel ik ten zeerste!

Ga niet zomaar een dominee in een bepaalde hoek zetten. Wees blij met het streven. En die is er in principe altijd al geweest op Urk. De samenwerking is er bijvoorbeeld in het jeugdwerk (met alle kerken!!). Een goede zaak die we allen van harte zouden moeten toejuichen en met ons gebed ondersteunen!
jvdg

Re: Refo's in het nieuws

Bericht door jvdg »

Ik denk dat het "belangrijkste" in dit topic nu wel gezegd is.

Alle verdere toevoegingen worden "welles" en "nietes".

Voorlopig dus maar : :lock
Gesloten