Toch , beste Bert, moet je beter leren lezen.Bert Mulder schreef:Lekker comfortablel voor de mens, inderdaad. Geeft de mens wat hij wil... Waarom dan niet helemaal naar Rome terug?Wilhelm schreef:
Jawel, want we zijn er in '53 achtergekomen dat zij liever een dwaling voorstaan. Mochten ze die herroepen zijn ze natuurlijk van harte welkom.
Iig is dit de gedachte van het overgrote deel van het grondvlak, ik spreek even voor de GG. Of de GS daar ook zo overdenkt,dat waag ik te betwijfelen.
Het lijkt me wel heel mooi : Eén kerkverband, met een heldere prediking van wet en evangelie, zonde en genade, met een welmenend onvoorwaardelijk aanbod van genade, niet te veel gesteggel over de hoeveelheid verbonden , een bevindelijke inslag en ruimte voor verschillende flanken.
Of de oudere generatie hier al aan toe is betwijfel ik , maar ik heb goede hoop als het gaat om de jeugd.
Maar hoe komt God in zo'n kerk tot Zijn eer? Want het is ZIJN KERK.
Wat ik hier schrijf is niet anders dan een beschrijving van de vroegere kerk van onze vaderen , die wij zo hogelijk roemen met onze woorden, maar waar we, als het op de praktijk aankomt vaak zo ver vanaf leren en leven.
En dat is nu juist de kerk geweest , waar de Heere in het verleden zo rijk heeft willen werken, en Zijn Kerk in heeft willen bouwen.
Naar zon Schriftuurlijk kerkelijke praktijk, zou jij toch ook terugverlangen , of niet ?