Kijk dat je je hoort te gedragen in de kerk is waar. Maar ik kan niet een uur kaarsrecht op zitten hoor.... vooral niet als ik mijn benen niet kwijt kan in de bank....
Kan neit of wil neit?
Ik denk dat het ook wel een beetje ligt aan gewenning!
nou als je last heb van je rug kun je niet 1,5 uur lang stil zitten.
Bij ons in de kerk gaan we meestal staan als we gaan zingen (en daar ben ik blij mee, anders had ik nooit en ok nooit lang kunnen zitten ivm m'n rug).
JALP schreef:
Je hebt me nog nooit in de kerk zien zitten?????? Beetje kort door de bocht reactie om te zeggen niet kunnen of niet willen... als je opgevouwen in een bank zit dan wil je wel eens anders gaan zitten.
Kdenk dat dat wel een beetje overdreven is of neit??
Heb je nooit geleerd om netjes recht te zitten???
Ik ken iemand die is ook lang. maar als hij gewoon recht of naar voren zit heeft hij genoeg ruimte voor zijn benen.
het ligt eraan hoe je zit en hoe je wilt zitten!
Je mag best wel moeite doen om netjes in de kerk te zitten.
Maar we denken alleen maar onze eigen. hoe vinden wij het fijn. Maar neit zo gauw van: Wat is eerbiedig, wat is respectvol!!
Op die vraag zal iedereen wat anders beantwoorden, en ja, dat zal ook wel eens niet jouw antwoord/mening zijn! Als we het maar oprecht naar God toe weten te verantwoorden! En zit maar je hart rechtop, en niet met uw leden/lichaam!
Laatst gewijzigd door Marnix op 05 feb 2008, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JALP schreef:
Je hebt me nog nooit in de kerk zien zitten?????? Beetje kort door de bocht reactie om te zeggen niet kunnen of niet willen... als je opgevouwen in een bank zit dan wil je wel eens anders gaan zitten.
Kdenk dat dat wel een beetje overdreven is of neit??
Heb je nooit geleerd om netjes recht te zitten???
Ik ken iemand die is ook lang. maar als hij gewoon recht of naar voren zit heeft hij genoeg ruimte voor zijn benen.
het ligt eraan hoe je zit en hoe je wilt zitten!
Je mag best wel moeite doen om netjes in de kerk te zitten.
Maar we denken alleen maar onze eigen. hoe vinden wij het fijn. Maar niet zo gauw van: Wat is eerbiedig, wat is respectvol!!
Zo lang stil en recht zitten is best moeilijk ja. Helemaal als je op zaterdag nog uitgebreid bent wezen sporten enzo maar goed is lekker zitten en eerbied dan zo'n tegenstelling? Ik luister beter als ik wat comfortabel zit. Daarnaast geloof ik dat God liever heeft dat we goed luisteren dan dat we keurig als schooljongetjes in de banken zitten, ook al kost dat veel pijn. God is niet zoals mensen die naar dat soort uiterlijkheden kijken. Hij kijkt naar het hart en als je dan met je knie tegen een bank aan zit omdat je anders vreselijk zit zegt dat niets over een gebrek aan eerbied voor Hem.
Oh en daarnaast is de ene kerk / kerkbank de andere niet. Dat het bij jou in de kerk prima zit voor lange mensen wil niet zeggen dat dat overal zo is
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mister schreef:Een vraag die hier mee samenhangt is: mag je in de Bijbel schrijven/onderstrepen?
een oude vraag, een nieuw bericht
RD schreef:
Jongbloed komt met quote-editie van Het Boek
24-04-2008 11:15 | Kerkredactie
HEERENVEEN - Uitgeverij Jongbloed heeft donderdagmiddag in Heerenveen de zogenaamde ”quote-editie” van Het Boek gepresenteerd. In de editie, een wereldprimeur volgens de uitgever, zijn alle uitspraken van God in een blauwe kleur weergegeven.
Jongbloed sluit met deze uitgave van Het Boek, een parafrase van de Bijbel, aan bij uitgaven in de Verenigde Staten waarin alle woorden van Jezus in het rood zijn weergegeven. In de quote-editie worden ook de uitspraken van God de Vader en de Heilige Geest er uitgelicht.
Ook de Britse Bible Society kwam onlangs met een speciale editie van de Bijbel. In ”The poverty and justice Bible” zijn alle teksten in de Schrift waaruit Gods aandacht voor armoede en gerechtigheid blijkt, onderstreept.
Opzich vind ik het altijd wel mooi staan in die engelse uitgave. Maar de meerwaarde zie ik niet zo. Vooral niet als het gaat om inkleuren van teksten over sociale gerechtigheid. Dan wordt het een soort thema-bijbel. De kale letters zijn genoeg en heel rijk.
Jongere schreef:Opzich vind ik het altijd wel mooi staan in die engelse uitgave. Maar de meerwaarde zie ik niet zo. Vooral niet als het gaat om inkleuren van teksten over sociale gerechtigheid. Dan wordt het een soort thema-bijbel. De kale letters zijn genoeg en heel rijk.
De letters zijn vast rood gemaakt en er staat vast een vuist in de vorm van een roos op de voorkant
Neem je een kussen mee naar de kerk?
Het is maar ook wat je gewend ben.
Oke als je rug klachten hebt dan is het anders...
Maar vroeger durfde ze ook niet onderuitgezakt in de kerk te zitten.
Toen zaten ze met eerbied onder het gehoor.
Het lijkt me niet dat je dat als je als een zoutzak onderuit gezakt zitten met je benen tegen de bank of nog erger je bijbeltje dat doet.
ach het is maar hoe je het brengt.... je zou het ook: Ontspannen optimaal luistercomfort kunnen noemen.
Ik luister aandachtig, heb eerbied voor het Woord... en toch zit ik vaak wel een beetje onderuit. Zit prettig, luistert prettig.