Urk beroept een predikant.

refo

Bericht door refo »

Zita schreef:
freek schreef:
refo schreef: Is dit werkelijk de predikant zelf of slechts een 'fan'?
Dat kan ook nog :D
Als iemand zijn posting ondertekent, is er in eerste instantie niet heel veel reden om aan te nemen dat hij die persoon niet is, toch?
Ik neem toch aan dat een predikant wel weet dat het 'noch' moet zijn met 'ch'.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Oude-Waarheid schreef:
pierre27 schreef:
Pastorale schreef:
ada schreef:(jvdg schreef:hmmm, er wordt aan gewerkt. Ds. Oberink is ook lid van de GB)

Ds Oberink lid van de GB???,het is een beste man maar hij had leraar moeten blijven,ik hoor dat hij in urk anders preekt dan in zijn vorige gemeente (daar kon alles)hij is zeer zeker geen GB predikant.
Beste Ada,
Moet ik dit nu onzin noemen, roddel of leugens?
Voor mij stond en staat reformatorisch voor eerlijkheid en oprechtheid. Mede daarom zou willen ik weten wie je bent en waarop je je uitspraken baseert.
Vanaf de datum in 1999, toen ik in Bruinisse kwam, tot ik in 2005 vertrok is de kerkgang toegenomen, de betrokkenheid evenzo en vanaf mijn start als predikant heb ik op dezelfde wijze en met dezelfde inhoud het evangelie van vrije en eenzijdige genade verkondigd. Dat vorm en stijl misschien anders was...
Normaal reageer ik zelden op opmerkingen in fora, maar dit gaat me toch te ver. In mijn tijd op Bru kon beslist NIET alles. Maar de schijnheiligheid van OPENBARE tuchtuitoefening en demonstraties van groepscode wil er bij mij niet in.
Bij mijn weten is stijl nog inhoud in de 19 jaar predikantschap van niet veranderd en dat kan nog mag, want de inhoud is gestempeld door Gods Woord en de stijl... ja de stijl past bij m'n persoonlijkheid. Als iemand daar moeite mee zou hebben... daar kan ik inkomen. Maar dan wel graag eerlijk blijven
G. Oberink

Overigens ben ik lid van diverse modelaiteitsorganisaties omdat ik graag steun wat het goede bevorderd. Ik ben het lang niet altijd eens met die organisaties. Zeker bij de GB heb ik momenteel m'n vraagtekens als ik het enthousiasme voor de PKN bemerk en de vershuivingen in de standpunten rond bijbelkritiek, vrouw in het ambt, liedboek en homofilie bemerk; maar dit terzijde.

Ik blijf benieuwd waarom dit soort (ver)oorde(e)l(ing) voor sommige mensen aantrekkelijk is.

Zozo, beter laat dan nooit...
Goed dat er nu op de man(vrouw) af de vraag komt vanwaar deze kritiek.
Overigens is commentaar van allen tijde en kunnen we de historie als getuige nemen om op te merken dat een zuivere prediking nooit zonder kritiek is.
Ook daar lopen onze menigen over uiteen wat versta je onder een
zuivere prediking :?:
Ik denk dat jouw en mijn mening hierover niet zoveel verschillen OW.
Gods Woord ernaast leggend dat het dan overeenkomstig is.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Unionist

Bericht door Unionist »

refo schreef:
Zita schreef:
freek schreef:
Als iemand zijn posting ondertekent, is er in eerste instantie niet heel veel reden om aan te nemen dat hij die persoon niet is, toch?
og og

:mrgreen:

Misschien heeft hij Zuid Afrikaanse wortels?

Maar als hij het echt is, vind ik het top dat hij reageert. Beetje aan het egosurfen geweest, ziet hij ineens zijn naam genoemd in dit forum. Kan me voorstellen dat het dan gaat kriebelen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
albion

Kerk en cultuur nieuws

Bericht door albion »

Dat zal er denk ik niet gauw komen, op Urk, ik kerkte zelf altijd bij de ger gem, maar als ik vroeg of mn vriendin uit de oud ger gem vroeg of ze ook meeging, mocht ze niet van haar ouders.

Dat komt natuurlijk door de kerkscheuring. Dat is altijd al zo geweest. In de familie van mijn schoonzus is de ene helft meegegaan met ds. Steenblok en de andere helft is GG gebleven. In de vakantie ging er altijd een broer mee die zondags niet mocht kerken in het kerkverband waar hij bij aangesloten is. Hij moest mee naar de GG.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Unionist

Bericht door Unionist »

Dat vind ik wat anders. Als iemand bij mij logeert, verwacht ik ook dat hij 's zondags met ons meegaat. Dat is gewoon een kwestie van beleefdheid. Maar als mijn zoontje ergens logeert, dan mag hij van mij gewoon met die mensen mee naar de kerk. Of dat nou pinkster is of OGG. Ik vind het raar als je ergens logeert en dan 's zondags in je uppie naar je "eigen" kerkverband gaat.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
HHKtE

Bericht door HHKtE »

maar even on-topic erg veel zal er door Urk dit jaar worden beroepen denk ik alleen de Chr Geref Maranatakerk zal nog wel een poging doen om een 4e pred te beroepen,verder is er ook nog een vacature in de PKN (geref) dacht ik.
Ook de Geref Gem in Ned(Menorahkerk) zal eventueel nog een beroep uitbrengen op 1 van de predikanten of de aankomende kandidaat.
Ik las ook ergens dat Ds J Westerink van de Chr Geref Maranathakerk toch waarschijnlijk met emeritaat zal gaan maar dat weet ik niet zeker.
albion

Bericht door albion »

Unionist schreef:Dat vind ik wat anders. Als iemand bij mij logeert, verwacht ik ook dat hij 's zondags met ons meegaat. Dat is gewoon een kwestie van beleefdheid. Maar als mijn zoontje ergens logeert, dan mag hij van mij gewoon met die mensen mee naar de kerk. Of dat nou pinkster is of OGG. Ik vind het raar als je ergens logeert en dan 's zondags in je uppie naar je "eigen" kerkverband gaat.
de beleefdheid vereist overigens ook als je met elkaar op vakantie gaat dat je dan ook met elkaar rekening houdt. (vind ik) :? het is inderdaad anders als je bij iemand logeert, dan ga je gewoon mee naar de kerk waar zij kerken.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

ada schreef:(jvdg schreef:hmmm, er wordt aan gewerkt. Ds. Oberink is ook lid van de GB)

Ds Oberink lid van de GB???,het is een beste man maar hij had leraar moeten blijven,ik hoor dat hij in urk anders preekt dan in zijn vorige gemeente (daar kon alles)hij is zeer zeker geen GB predikant.
Het was niet Jvdg, maar Wauwie die dat schreef (er wordt aan gewerkt). Maar dat terzijde.

Verder ben ik het met ds. Oberink (of zijn alter ego) eens, dat dergelijke uitspraken niet kunnen. Of het leugens zijn of onzin is kan ik niet beoordelen, wel dat het laster en achterklap is.
Het zou je sieren, Ada, om er op het forum op terug te komen en je bezwaren per PB aan betrokkene door te geven.
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:

Het was niet Jvdg, maar Wauwie die dat schreef (er wordt aan gewerkt). Maar dat terzijde.

Verder ben ik het met ds. Oberink (of zijn alter ego) eens, dat dergelijke uitspraken niet kunnen. Of het leugens zijn of onzin is kan ik niet beoordelen, wel dat het laster en achterklap is.
Het zou je sieren, Ada, om er op het forum op terug te komen en je bezwaren per PB aan betrokkene door te geven.
Geheel mee eens.
En ik ben blij momenteel niet in Ada's schoenen te staan...
Gian

Bericht door Gian »

Wat een dramatiek hier. Ada post gemm. 3 keer p jaar.
Het is een forum, geen krant....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Marco

Bericht door Marco »

freek schreef:
Tiberius schreef:

Geheel mee eens.
En ik ben blij momenteel niet in Ada's schoenen te staan...
Alsof iemand meteen gelyncht moet worden als een posting eens wat minder lekker geformuleerd of doordacht is. Kom op..
Wat dat betreft vind ik de reactie van Ada, maar ook die van Pastorale - hoe begrijpelijk ook - niet de allerzuiverste. Gewoon reageren op wat er gezegd is, vragen om aanvulling op of om intrekken van een reactie en verder niet. Dit is een internetforum, geen discussie in een krant of blad.

Overigens beschouw ik dit als een missertje van de mods, die nu eens (te beginnen bij de reply van Ada) te weinig gemod hebben. Maar dit geheel terzijde en heel erg off-topic.
jan03

Bericht door jan03 »

refo schreef:
Zita schreef:
freek schreef:
Zeker als diezelfde predikant daarvoor docent Nederlands was...
Barueth

Re: Urk beroept een predikant.

Bericht door Barueth »

Ds. J. van Belzen, die onlangs het beroep heeft aangenomen wat Urk op hem uit heeft gebracht, zal 28 juni om 16.00 uur in zijn eigen gemeente afscheid preken.
Wanneer hij bevestigd zal worden en intrede zal doen op Urk, is thans nog niet bekendgemaakt, maar zelf vermoed ik dat het op 11 juli zijn zal.
Wij staren hem na met droefheid, vanwege zijn eerlijke prediking, maar hopen tevens dat hij in Urk tot een rijke zegen gesteld zal mogen worden.
Het verlorene zal Ik zoeken, en het weggedrevene zal Ik wederbrengen, en het gebrokene zal Ik verbinden, en het kranke zal Ik sterken; maar het vette en het sterke zal Ik verdelgen, Ik zal hen weiden met oordeel. (Ez. 34:16)
robert2

Bericht door robert2 »

Barueth schreef:Ds. J. van Belzen, die onlangs het beroep heeft aangenomen wat Urk op hem uit heeft gebracht, zal 28 juni om 16.00 uur in zijn eigen gemeente afscheid preken.
Wanneer hij bevestigd zal worden en intrede zal doen op Urk, is thans nog niet bekendgemaakt, maar zelf vermoed ik dat het op 11 juli zijn zal.
Wij staren hem na met droefheid, vanwege zijn eerlijke prediking, maar hopen tevens dat hij in Urk tot een rijke zegen gesteld zal mogen worden.
Oke,

meestal niet op een zondag toch maar goed.
Maar wij staren hem na met droefheid.............dat zal niet door iedereen gedaan worden neem ik aan toch?
Als er al zo'n 70 gezinnen vertrokken zijn en er op de ledenvergadering opentlijk gezegd wordt dat de ds. er niet hoort en te 'zwaar' is voor Veenendaal, dan zijn er ook heel wat opgelucht denk ik zo.
Urk zal inderdaad wel blij mogen zijn dat ze na ds. Bakker toch weer een wat andere ds. krijgen met ds. van Belzen. Die ongeveer te vergelijken is met ds. van Krimpen die daar eerder stond.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

ON-TOPIC, anders gaat het hier ook niet goed...Laten we het op feiten houden.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gesloten