CU Limburg zet roomsen op kieslijst

jvdg

Bericht door jvdg »

Unionist schreef:Kan een roker tegen abortus zijn?
Ik ben een (verslaafd dat wel) roker en toch tegen abortus.

Dus het kan! (?)
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:
Tiberius schreef:
Marnix schreef:Maar ja, je kan SGP'ers als jij ook moeilijk verwijten dat ze niet zo goed zijn in het scheiden van kerk en staat :)
Verwijt ik dat SGP'ers als jou dan wel?
;)

Je scheidt die twee niet echt. Dogma's enzo... als je samenwerking niet mogelijk vindt met christenen die anders tegen bepaalde zaken aankijken.
Samenwerken? Ok, zoveel als mogelijk is.

Maar hoe kan iemand (bijvoorbeeld) het 6e gebod verdedigen (in een abortus/euthanasie debat), terwijl hijzelf het 2e gebod onbijbels belijdt?
Dan kan je toch moeilijk met gezag Gods Woord laten spreken. Of wel?
Dat vraag ik me af. Mensen die de wet preken in de kerk, zijn zelf ook overtreders der wet. Dan kan je wel zeggen: ja dat zijn we allemaal maar die mensen doen dat bewust... dat is dus maar de vraag. Jij zou allicht hetzelfde doen als die leer er bij jou van jongs af aan in was gestampt? Was je daarmee een heiden geworden die in christelijke organisaties niet actief zou mogen zijn, als je wel Hem probeert van harte te dienen, maar toch op bepaalde punten er dan naast zit?

Ik denk dan maar aan 1 Joh 2:1 en 2:

Kinderen, ik schrijf u dit opdat u niet zondigt. Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus Christus, de rechtvaardige. 2 Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zeker.
Een roker kan zelfs tegen roken zijn. Hij kan zelfs lid zijn van CAN.
Maar ik vraag me af, hij een succesvol vertegenwoordiger van CAN zal zijn.
Petrus

Bericht door Petrus »

Marnix schreef:2 Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld.
"maar voor de zonden van de HELE wereld", dus niet alleen voor enkelen, zoals in sommige kerken geleerd wordt????

Dan blijft er van de uitverkiezing niks meer over..........(ok ok ok, het is ff héél erg off-topic, maar het moest me even van het hart................................................)
Adorote

Bericht door Adorote »

Er is niets mis met een goede sigaar van Java tabak en omblad uit Sumatra , daar bij een goed glas wijn, zo ook een goede discussie over de Liefde ,Kerk ,politiek en of je beurs wel goed gevuld is.

Ook dat is politiek bedrijven, maar wel in de warme salon waar de gordijnen dicht zijn de kaarsen branden en de bitterballen dampend op het bijzettafeltje staan.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Marnix schreef:
Tiberius schreef:
Marnix schreef:
Tiberius schreef: Verwijt ik dat SGP'ers als jou dan wel?
;)

Je scheidt die twee niet echt. Dogma's enzo... als je samenwerking niet mogelijk vindt met christenen die anders tegen bepaalde zaken aankijken.
Samenwerken? Ok, zoveel als mogelijk is.

Maar hoe kan iemand (bijvoorbeeld) het 6e gebod verdedigen (in een abortus/euthanasie debat), terwijl hijzelf het 2e gebod onbijbels belijdt?
Dan kan je toch moeilijk met gezag Gods Woord laten spreken. Of wel?
Dat vraag ik me af. Mensen die de wet preken in de kerk, zijn zelf ook overtreders der wet. Dan kan je wel zeggen: ja dat zijn we allemaal maar die mensen doen dat bewust... dat is dus maar de vraag. Jij zou allicht hetzelfde doen als die leer er bij jou van jongs af aan in was gestampt? Was je daarmee een heiden geworden die in christelijke organisaties niet actief zou mogen zijn, als je wel Hem probeert van harte te dienen, maar toch op bepaalde punten er dan naast zit?

Ik denk dan maar aan 1 Joh 2:1 en 2:

Kinderen, ik schrijf u dit opdat u niet zondigt. Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus Christus, de rechtvaardige. 2 Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld.
En dan vervolgens:

En hieraan kennen wij, dat wij Hem gekend hebben, zo wij Zijn geboden bewaren.
4 Die [2:4] 1 Joh 4:20.daar zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, die is een leugenaar, en in dien is de waarheid niet;
5 Maar zo wie Zijn Woord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan [2:5] Joh 13:35.kennen wij, dat wij in Hem zijn.
Unionist

Bericht door Unionist »

Tiberius schreef:
Zeker.
Iemand die zijn eigen leven en dat van een ander (inclusief het ongeboren leven) in gevaar brengt?

P.S. wat is CAN? Comité Anti-Nicotine? Christelijk Antirokers Netwerk? Caballero Anders Niets?
jvdg

Bericht door jvdg »

En zo lopen er dus twee draden door elkaar: Roken en de CU in Limburg.
Graag on topic.

Over roken kunnen we een apart topic openen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:
Tiberius schreef:
Zeker.
Iemand die zijn eigen leven en dat van een ander (inclusief het ongeboren leven) in gevaar brengt?

P.S. wat is CAN? Comité Anti-Nicotine? Christelijk Antirokers Netwerk? Caballero Anders Niets?
Sorry mod, als laatste:
CAN = Clean Air Nederland, een militant clubje voor rookvrije publieke ruimtes, zeg maar de militante vleugel van Stivoro.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Petrus schreef:
Marnix schreef:2 Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld.
"maar voor de zonden van de HELE wereld", dus niet alleen voor enkelen, zoals in sommige kerken geleerd wordt????

Dan blijft er van de uitverkiezing niks meer over..........(ok ok ok, het is ff héél erg off-topic, maar het moest me even van het hart................................................)
Denk dat dit ook de wortel is van de algemene verzoeningsleer
die zijn ............ heeft verslagen levensgevaarlijk.
Unionist

Bericht door Unionist »

Roken heb ik gebrukt als voorbeeld om Tiberius' bewering te nuanceren.

Als iemand tegen het 2e gebod zondigt, kan hij niet waarschuwen tegen het 6e, volgens Tiberius.

Daartegenover stel ik dat er zelfs mensen zijn die tegen het 6e zondigen (roken) toch tegen abortus waarschuwen. En iedereen vindt dat heel normaal.
Katie

Bericht door Katie »

Oude-Waarheid schreef:
Petrus schreef:

Denk dat dit ook de wortel is van de algemene verzoeningsleer
die zijn ............ heeft verslagen levensgevaarlijk.
't Is gewoon een Bijbeltekst hoor Oude Waarheid!!
Dat heeft Marnix nog vermeld!
1 Joh. 2:1

In de Statenvertaling staat daar:

En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.

Met voor Petrus het commentaar van de kanttekeningen:

der gehele wereld.
Dat is, van alle mensen, die in de ganse wereld uit alle volken, Joh. 11:52; Openb. 5:9, nog in Hem zullen geloven. Want dat Hij alle en een ieder mens in de gehele wereld met God niet verzoent, blijkt zo uit de ervaring, als ook daaruit, dat Hij niet voor alle en voor een ieder mens den Vader heeft gebeden, Joh. 17:9, maar alleen voor degenen, die in Hem zullen geloven; Joh. 17:20.
Petrus

Bericht door Petrus »

@ Katie...............nou "gewoon" een Bijbeltekst???

Het raakt toch aan ons aller hart om in Hem te geloven...........

Maar laten we het maar weer over de CU en de roomsen hebben............daar gaat deze topic tenslote over
Adorote

Bericht door Adorote »

Juist Petrus daar gaat deze draad uit eindelijk over; de partij heet de Christenunie de naam zegt het al een partij voor alle Christenen, de denominatie maakt in deze niet uit, de naam alleen nodigt uit tot aan sluiten mits men achter de standpunten staat van deze partij.

Kerk muren is mensen werk, er is maar een Kerk die van Jezus Christus en Zijn Heilige Apostelen, een ieder is schuldig zich daar bij te voegen.

Als wij voor Zijn Rechter stoel moeten verschijnen zal Hij niet vragen in welke Kerk heb je gezeten , neen heb je Mij nagevolgd , heb je Mij Beleden, en was het Kruis van vloekhout tot Zegenhout je enige hoop, zo ja is het nog onverdiende Genade als wij de Hemel poort door mogen .

Allen die Hem in oprechtheid aan roepen zullen behouden worden; Heilige Woorden van de Heer , die kan men niet weerspreken maar juist verkondigen.
geledu

Bericht door geledu »

Petrus schreef:
Laten we nu eens elkaar in onze eigen waarde laten, en niet op elkaar inhakken omdat iemand iets ánders geloofd dan wij, of beter: op een totaal ándere wijze.

Het zou dan zó maar kunnen dat we elkaar nog eens gaan "afmaken" omdat hij/zij geen GG maar HHK is (ik geef maar een stom voorbeeld).............

Ga met meer met elkaar om in de geest van de Woorden uit de Hoofdsom, en dan met name het 2e Grote gebod: Hebt elkander lief zoals u uzelve liefheeft...............en dán zal het niet uitmaken welk naambordje er naast de kerkdeur hangt waar je medemens/forummer kerkt.....................................
Inhakken doe ik niet en personen in hun waarde laten is een plicht, daar geen misverstand over.
Maar het begint anders te worden als het een leer betreft.
Die RKK leer veroordeel ik, en met mij de belijdenisgeschriften die wij allen, die hier actief zijn hebben onderschreven !!

Die opmerking van mij is dus idd onnodig geweest want een ieder zal het met me eens zijn dat de leer zoals deze geleerd wordt in de RKK doorspekt is met dwaalleer.

Wat personen betreft die RKK lid zijn, daar heb ik uiteraard geen oordeel over want dat komt me niet toe, als je dat in mijn posting gelezen heb dan heb je het niet goed begrepen.
Verdediging van de RKK leer op dit forum lijkt me vanuit ons aller achtergrond onvoorstelbaar.
Plaats reactie