Kortom het zou pas dubieus geweest zijn als ze niet een bed hadden gedeeld.Gian schreef:Wat een bak...Pim schreef:Even een vraagje: hebben jullie het desbetreffende programma gezien, of is de informatie uit de column slechts de enige referentie?
Het betreffend stel was 5 jaar geleden al getrouwd in Egypte. Alleen wilde zij de bruiloft nog eens op z'n Hollands overdoen.
Sex voor het huwelijk bij de EO
Ergens in Nederland zit nu een columnist met een hoofd als eenGian schreef:Wat een bak...Pim schreef:Even een vraagje: hebben jullie het desbetreffende programma gezien, of is de informatie uit de column slechts de enige referentie?
Het betreffend stel was 5 jaar geleden al getrouwd in Egypte. Alleen wilde zij de bruiloft nog eens op z'n Hollands overdoen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
haha nee hoor, die columnist lacht zich het apezuur, hij heeft toch mooi een hoop mensen geshockeerd.
Goed, hebben we dat ook weer gehad, misschien tijd voor een excuus aan de EO die op basis van dit ene argument dat niet eens juist blijkt door sommigen nogal is afgebrand?
Verder heeft de auteur wel een goede discussie op gang gebracht overigens!
Goed, hebben we dat ook weer gehad, misschien tijd voor een excuus aan de EO die op basis van dit ene argument dat niet eens juist blijkt door sommigen nogal is afgebrand?

Verder heeft de auteur wel een goede discussie op gang gebracht overigens!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Laat ze dan wel een beetje de kwaliteit bewaken, he? (Jij hebt daar toch wat in de melk te brokkelen?)Marnix schreef:Overigens komt er een nieuw (digitaal) kanaal dat zich wel volledig op evangelisatie kan richten.
En niet zoals bij de Reformatorische Omroep een of andere mislukte Melkert-baan-presentator in dienst nemen, die liever zichzelf hoort als zijn omroep.
Zo zie je maar, dat je nooit te serieus op die columns van nu.nl in moet gaan.Gian schreef:Wat een bak...
Ze zijn puur bedoeld om de laatste christelijke restanten af te breken of zwart te maken, krijg ik hoe langer hoe meer de indruk.
gewoon een beetje shockeren.... en dat lukt ze aardigTiberius schreef:Laat ze dan wel een beetje de kwaliteit bewaken, he? (Jij hebt daar toch wat in de melk te brokkelen?)Marnix schreef:Overigens komt er een nieuw (digitaal) kanaal dat zich wel volledig op evangelisatie kan richten.
En niet zoals bij de Reformatorische Omroep een of andere mislukte Melkert-baan-presentator in dienst nemen, die liever zichzelf hoort als zijn omroep.
Zo zie je maar, dat je nooit te serieus op die columns van nu.nl in moet gaan.Gian schreef:Wat een bak...
Ze zijn puur bedoeld om de laatste christelijke restanten af te breken of zwart te maken, krijg ik hoe langer hoe meer de indruk.

En nee, ik heb wat betreft wie ze aannemen en wat voor programma's ze maken geen invloed

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
* Niet zo lleuk voor die meneer van de RO om zulke onvriendelijke woorden hier te lezen!Marnix schreef:gewoon een beetje shockeren.... en dat lukt ze aardigTiberius schreef:Laat ze dan wel een beetje de kwaliteit bewaken, he? (Jij hebt daar toch wat in de melk te brokkelen?)Marnix schreef:Overigens komt er een nieuw (digitaal) kanaal dat zich wel volledig op evangelisatie kan richten.
Ze zijn puur bedoeld om de laatste christelijke restanten af te breken of zwart te maken, krijg ik hoe langer hoe meer de indruk.Dus gaan ze ook ongetwijfeld er mee door
En nee, ik heb wat betreft wie ze aannemen en wat voor programma's ze maken geen invloedWel wat dingen er over gehoord, klonk wel goed.
* digitaal kanaal.dus gewoon via internet?
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Ja, digitale tv en internet.... zie http://www.omegatv.nl voor wat meer info, visie etc.
De stortvloed aan excuses blijft overigens wel achterwege... als men nou net zo makkelijk sorry zou zeggen als dat men dingen af zou kraken....
De stortvloed aan excuses blijft overigens wel achterwege... als men nou net zo makkelijk sorry zou zeggen als dat men dingen af zou kraken....

In het verlengde van bovenstaande quotes:Vincent schreef:ja helaas zo makkelijk is het. De EO is een misleidende omroep.Kaw schreef:Das lekker makkelijk.Vincent schreef:eeuwige ondergang
Refoweb schreef:Vraag:
EO: eeuwige ondergang. Mag je dat zo zeggen?
Antwoord:
Beste vraagsteller,
Hartelijk dank voor je vraag. Ik neem aan dat je iemand die uitspraak hebt horen doen of dat iemand jou deze uitspraak heeft verteld. Mag je zo de afkorting EO uitleggen? Mijn antwoord is kort en krachtig: absoluut niet! Waarom niet?
1. Omdat je niet zo het werk van de EO mag typeren als zou dat tot de eeuwige ondergang leiden. Naast waardering, zijn er best veel bezwaren te maken tegen het werk van de EO. Via deze omroep wordt helaas veel arminiaans gedachtegoed kerkelijk Nederland binnengebracht. Met alle verdrietige gevolgen van dien. Ook tegen de EO-jongerendagen zijn veel bezwaren in te brengen. Maar om nu te zeggen: het werk van de EO leidt je naar de eeuwige ondergang, dat gaat echt te ver!
2. Ik vind deze uitspraak ook verkeerd omdat er veel te lichtzinnig gesproken wordt over het ergste wat er is. Wat is het ergste wat een mens overkomen kan? Volgens mij het voor eeuwige verloren gaan. Daar mogen we dus nooit lichtzinnig over spreken of grapjes over maken (wat hier toch eigenlijk ook gebeurt). Een collega van Robert Murray MacCheyne zei een keer tegen hem: “Ik heb over de hel gepreekt”. MacCheyne keek z'n collega aan en zei: “Heb je het met droge ogen kunnen doen?” Kijk, dat bedoel ik. Laat de eeuwige rampzaligheid ons altijd doen huiveren en laten we er nooit lichtzinnig mee omgaan of over praten. Dat gebeurt stellig in het geval dat je me voorlegt.
Voordat ik ga afsluiten, zou ik je nog willen vragen: hoe staat het er met jou voor wat de eeuwigheid betreft? Is jouw ziel al gered van het verderf? Heeft God jou al van de weg naar het eeuwig verderf afgehaald en wandel jij al op de smalle weg naar het eeuwig, zalig leven? Hoe je dat kunt weten, kun je terugvinden bij andere antwoorden op de site van Refoweb. Zoek de HEERE en leef!
Met hartelijke groeten,
Ds. C. J. Droger
het blijft toch nog wat erg eenzijdig. Ik lees nergens iets positiefs over de EO, dat het evangelie toch enorm veel mensen bereikt en er ook veel mensen door de EO tot geloof komen. Het is nog te sterk focussen op wat NIET goed is en niet kijken naar wat er wel goed is. Maar in ieder geval mooi dat deze predikant ds. Pieters terechtwijst en zijn koude, harde veroordelende woorden als vekeerd bestempelt.