Kinderdoop en geadopteerde kinderen

uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Barryvrouw schreef:7 pagina's vol!
Ben blij dat de Bijbel er wat eenvoudiger over is.

Marcus 10:13-16
En zij brachten kinderkens tot Hem, opdat Hij ze aanraken zou; en de discipelen bestraften degenen, die ze tot Hem brachten.
Maar Jezus, dat ziende, nam het zeer kwalijk, en zeide tot hen: Laat de kinderkens tot Mij komen, en verhindert ze niet; want derzulken is het Koninkrijk Gods.
Voorwaar zeg Ik u: Zo wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt, gelijk een kindeken, die zal in hetzelve geenszins ingaan.
En Hij omving ze met Zijn armen, en de handen op hen gelegd hebbende, zegende Hij dezelve.
Wat is de Heere Jezus dan eenvoudig in Zijn woorden. En verwijtend. Laat de kinderkens tot Mij komen en verhindert ze niet...
Mooie bijdrage, Barryvrouw!
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
elbert schreef:
Herman schreef: Abraham besneedt zijn hele huis, van zijn eigen kinderen af tot aan de knechten en hun kinderen toe: Gen. 17:23 Toen nam Abraham zijn zoon Ismael, en al de ingeborenen van zijn huis, en alle gekochten met zijn geld, al wat mannelijk was onder de lieden van het huis van Abraham, en hij besneed het vlees hunner voorhuid, even ten zelfden dage, gelijk als God met hem gesproken had.
Het erf van het verbond kun je dus bijna letterlijk opvatten: het erf van het huis van Abraham (in zijn geval was dat trouwens een tent). Dus ligt de nadruk niet op de geboorte, maar op het op het deel uitmaken van het huis.
Precies, niet alle kinderen van Abraham voldoen aan "onze eisen".
zijn "onze eisen" wel zo rechtsgeldig al ze waren in de tijd van Abraham???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
henri

Bericht door henri »

Om eerlijk te zijn, snap ik deze discussie helemaal niet. :oops:
Want zodra je een kind aanneemt, is dat toch jouw kind? En dan laat je het dopen.
Zo heb ik er altijd over gedacht en ook nu na het lezen, denk ik er nog zo over.
God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

henri schreef:Om eerlijk te zijn, snap ik deze discussie helemaal niet. :oops:
Want zodra je een kind aanneemt, is dat toch jouw kind? En dan laat je het dopen.
Zo heb ik er altijd over gedacht en ook nu na het lezen, denk ik er nog zo over.
Ik denk dat de mensen die tegen adoptiedoop zijn er zo niet over denken. Zij zien die kinderen "anders" voor mijn gevoel ook minder, ook al zullen ze dat niet hardop zeggen. Maar als je dus daar vanuit gaat, dan kan ik ook redenerend wel begrijpen hoe zij tot het standpunt van geen adoptiekinderen dopen komen. Ik denk alleen niet dat het Bijbels is om zo te denken, maar ja, wie ben ik :?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
casperrenskevandorp

Bericht door casperrenskevandorp »

Even een reactie, los van het geschrevene.

Ik ben geadopteerd, op de leeftijd van twee weken naar Nederland gekomen. Daar gedoopt, en werk momenteel als zendeling in mijn land van herkomst en studeer daarnaast theologie.

In mijn leven zie ik zeer duidelijk de hand van God. Geboren als een Boeddhist (inderdaad dus zondig), als Christen gedoopt en mogen opgroeien.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

casperrenskevandorp schreef:Even een reactie, los van het geschrevene.

Ik ben geadopteerd, op de leeftijd van twee weken naar Nederland gekomen. Daar gedoopt, en werk momenteel als zendeling in mijn land van herkomst en studeer daarnaast theologie.

In mijn leven zie ik zeer duidelijk de hand van God. Geboren als een Boeddhist (inderdaad dus zondig), als Christen gedoopt en mogen opgroeien.
Idd, mooi dat je dat ook zo kan zien. En iedereen is als zondig mens geboren, toch?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jvdg

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:
casperrenskevandorp schreef:Even een reactie, los van het geschrevene.

Idd, mooi dat je dat ook zo kan zien. En iedereen is als zondig mens geboren, toch?
Precies, daarom begreep ik de toevoeging "idd dus zondig" niet.

Overigens: Wonderlijke weg hè!
Plaats reactie