Wie zou dat toch zijn?????

Christiaan

Bericht door Christiaan »

Dathenum schreef:
Christiaan schreef:Nee, ik neem geen slachtofferrol in.
Maar ik denk dat er nog al makelijk dingen worden geschreven waar men misschien later van denkt had ik het maar niet geschreven, dat hoop ik te minsten.
Want ik allemaal naar mij toe heb gekregen hebben weinig andere denkt ik. En ik ben beslist niet zielig. Maar ik vindt dat men met respect met elkaar mag en hoort om te gaan. Ik wordt nu gelukkig weer iets meer serieus genomen. Maar iedereen wil mij van alles wat ik over mij heeb gekregen heb de schuld geven en dat vindt ik nou niet christelijk. Want ieder is verantwoordelijk voor wat hij schrijft.
Ok, probeer het dan "iedereen" te vergeven, blijf niet hangen in het verleden en richt je op de toekomst. Als "iedereen" merkt dat je een inhoudelijke, respectvolle en bescheiden bijdrage leverdt op dit forum zal "iedereen" je vast meer serieus nemen.
Dat betwijfel ik, sommige zijn bevooroordeeld.
En ja dan..............................
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Christiaan schreef:Dat betwijfel ik, sommige zijn bevooroordeeld.
Dat klink ook redelijk bevooroordeeld...
Christiaan

Dathenum schreef:
Christiaan schreef:Dat betwijfel ik, sommige zijn bevooroordeeld.
Dat klink ook redelijk bevooroordeeld...
Zal wel, maar ik denk bepaalde forummers als aardig te kennen.
En dat is niet altijd even positief.

Kom dan maar eens met je wijze raad??
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Christiaan schreef:
Tóch lijkt het me goed om wat beter op je spelling te letten want iemand alsaardig kennen is toch een wezenlijk verschil dan iemand ál aardig te kennen.
(was even een tussendoortje)
Christiaan

Tamarinde schreef:
Christiaan schreef:
Tóch lijkt het me goed om wat beter op je spelling te letten want iemand alsaardig kennen is toch een wezenlijk verschil dan iemand ál aardig te kennen.
(was even een tussendoortje)
Mijn taalgebruik is anders dan anderen, dat heb ik al eerder
gemerkt.

Petrus

Bericht door Petrus »

Dathenum schreef:
En dat is toch niet echt wat ik bedoel, Petrus.
Het wordt ook wel in een geheel ándere context gebruikt, hoewel de Dikke daar niet over rept: het zich juist lekker voelen bij de hem/haar aangedane pijn die in meerdere of mindere mate zélf is opgeroepen.

De beschrijving van de Dikke had ik trouwens helemaal niet op het oog, maar juist bovenstaande omschrijving.
Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
Mag ik je een tip geven Christiaan?

Probeer nog meer dan nu, je in je postings minder als "degene die het weet" op te stellen.

Ik heb opgemerkt, hier en op andere fora, dat jonge hbo'ers en universitairen (althans die daar in opleiding zijn), de neiging hebben zich op te stellen in hun postings als mensen die álles weten op állerlei gebied, en op enkele terreinen zich zelfs als authoriteit opstellen.

Dat werkt contraproductief, zachtjes uitgedrukt.

Ik kan mij, op grond van mijn 40-jarige ervaring op een bepaald terrein in de samenleving, wel gaan opstellen als een authoriteit, maar daar bereik ik mee dat "het forum" zich tegen mij gaat keren.

Ik heb het hier veel te goed naar m'n zin op dit forum om dat in de waagschaal te gaan stellen.

Bovendien schiet je er tóch geen bal mee op.

Doe er je voordeel mee!!
Christiaan

Petrus schreef:
Christiaan schreef:
Mag ik je een tip geven Christiaan?

Probeer nog meer dan nu, je in je postings minder als "degene die het weet" op te stellen.

Ik heb opgemerkt, hier en op andere fora, dat jonge hbo'ers en universitairen (althans die daar in opleiding zijn), de neiging hebben zich op te stellen in hun postings als mensen die álles weten op állerlei gebied, en op enkele terreinen zich zelfs als authoriteit opstellen.

Dat werkt contraproductief, zachtjes uitgedrukt.

Ik kan mij, op grond van mijn 40-jarige ervaring op een bepaald terrein in de samenleving, wel gaan opstellen als een authoriteit, maar daar bereik ik mee dat "het forum" zich tegen mij gaat keren.

Ik heb het hier veel te goed naar m'n zin op dit forum om dat in de waagschaal te gaan stellen.

Bovendien schiet je er tóch geen bal mee op.

Doe er je voordeel mee!!
De veronderstelling dat ik hoog op geleid ben is niet zo ik doe het MLO (middelbaar laboratorium onderwijs)

Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
De veronderstelling dat ik hoog op geleid ben is niet zo ik doe het MLO (middelbaar laboratorium onderwijs)
Ook dán geldt het advies onverminderd als in mijn vorige posting is verwoord!
Christiaan

Petrus schreef:
Christiaan schreef:
Dat heeft u als meer gezegd, maar ik hoor uit ervaring van andere dat ik wel degelijk op sommige punten meer weet dan andere.
Niet dat ik dat wil rond schreeuwen, maar het is dus niet zo dat niets weet en zo zal ik mij ook niet opstellen.

Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
Petrus schreef:
Christiaan schreef:
Dat heeft u als meer gezegd, maar ik hoor uit ervaring van andere dat ik wel degelijk op sommige punten meer weet dan andere.
Niet dat ik dat wil rond schreeuwen, maar het is dus niet zo dat niets weet en zo zal ik mij ook niet opstellen.
idd............op sommige punten...........................en je hoeft het ook niet rond te schreeuwen dat je op somige punten meer weet dan anderen, maar dat je dat vindt, blijkt tussen de regels door wel.
Christiaan

Petrus schreef:
Christiaan schreef:
Petrus schreef:
Christiaan schreef:
idd............op sommige punten...........................en je hoeft het ook niet rond te schreeuwen dat je op somige punten meer weet dan anderen, maar dat je dat vindt, blijkt tussen de regels door wel.
Ja, tussen de regels door. Nu graag duidelijk zijn ik heb nog maar zelden gehoord dat men mij betweterig vindt of mij hoog van de toren vindt blazen dat ik alles weet. U moets eens weten, van middag nog zij iemand jij weet alles van orgelmuziek toen zei ik hou is op of ik zeg niets meer.

Petrus

Bericht door Petrus »

ZUCHT................héél diepe zucht................en nóg een héle diepe zucht.................wat kúnnen sommige jongmensen toch zagen en zuigen om maar op de schouders geklopt te worden dat ze zoveel weten.....................

Christiaan, jong, ik heb maar 6 jaar lagere school gehad, dus qua opleiding kan ik in niemands schaduw staan hier op dit forum.

Maar één ding heb ik wél geleerd: om als oprecht méns in het leven te staan is heel wat meer voor nodig dan een schoolopleiding. Dat duurt je héle leven lang om dat te leren, tot aan je laaste ademsnik toe.

Het evenwicht in het leven te vinden én te behouden in het samenleven met de andere mensen, is als dansen op een slap koord: je donderd er elke keer weer vanaf en moet je weer opnieuw beginnen met balanceren.

Met dát leerproces begin je pas op school, om dat proces je hele verdere leven voort te zetten.

Succes met dié leerschool.
Christiaan

Petrus schreef:ZUCHT................héél diepe zucht................en nóg een héle diepe zucht.................wat kúnnen sommige jongmensen toch zagen en zuigen om maar op de schouders geklopt te worden dat ze zoveel weten.....................

Christiaan, jong, ik heb maar 6 jaar lagere school gehad, dus qua opleiding kan ik in niemands schaduw staan hier op dit forum.

Maar één ding heb ik wél geleerd: om als oprecht méns in het leven te staan is heel wat meer voor nodig dan een schoolopleiding. Dat duurt je héle leven lang om dat te leren, tot aan je laaste ademsnik toe.

Het evenwicht in het leven te vinden én te behouden in het samenleven met de andere mensen, is als dansen op een slap koord: je donderd er elke keer weer vanaf en moet je weer opnieuw beginnen met balanceren.

Met dát leerproces begin je pas op school, om dat proces je hele verdere leven voort te zetten.

Succes met dié leerschool.
Ja, maar als je al voor je op dat koord zit al er afgeduwd wordt, wat moet je dan.
Als mensen steeds maar blijven zuchten.
Ik weet dat er ergere dingen zijn.

Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef: Ik weet dat er ergere dingen zijn.
Zoals????
Plaats reactie