Zei ik het niet dan, dat het onze (nieuw)verkregen vrijheid was?nevel schreef:Iedereen kent altijd wel iemand. Laten we niet op die basis reageren.Bert Mulder schreef:Zo ken ik iemand, die Hindu was in Singapore. Zijn vader had een winkel. Nu moest die winkel natuurlijk open op zondag in dat toeristenland. Maar toen hij bekeerd werd tot christen, weigerde hij zijn vader, en heeft nooit meer op zondag de winkel gewerkt...
(hoewel hij nu wel op zondag werkt, als predikant)
De buurmeisjes waren voor mijn moeder ook altijd het lichtende voorbeeld waarom ik de afwas zou moeten doen en waarom ik vroeg naar bed moest gaan, totdat ze op de leeftijd kwamen dat ze uit gingen en dat ook deden. Toen was het voorbeeld ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik ben het met Afgewezen eens en wil nog het volgende er aan toevoegen: Als je iets op zondag niet zou mogen, dan mag je dat ook niet op de andere dagen in de week. Wanneer men besneden van hart is, dan maakt de dag van de week niet uit, al is de zondag een bijzonder moment waar men tijd heeft om God te zoeken. Toch hoeft die zondagsbesteding geen wettische invulling te krijgen. Zij zullen Mij vrijwillig dienen zei onze HEERE.
En dat is zo, omdat we onder de genade leven, en niet onder de wet. Dus zullen we de wet naar ons vermogen volgen, uit dankbaarheid.