Vrouw kan lid worden van SGP
Ja, er wordt helaas misbruik van gemaakt. Daar moet tegen gewaakt worden.Jammer alleen dat het woord onderdanigg voor veel refo-mannen een vrijbrief is tot emotioneel, seksueel misbruik, machtsmisbruik e.d. Christenpsychologen hebben hier hun handen vol aan! Laten wij mannen maar leren van Jezus. Leren wat het is om te DIENEN!
Echter, dat neemt niet weg dat God de vrouw bedoelt heeft als hulpe voor de man, in onderdanigheid. En de man om zijn vrouw te leiden, beschermen en voor haar te zorgen. Dat blijft overeind, en dienen we aan te houden als leefregel.
ja, een hulp tegenover...memento schreef:Ja, er wordt helaas misbruik van gemaakt. Daar moet tegen gewaakt worden.Jammer alleen dat het woord onderdanigg voor veel refo-mannen een vrijbrief is tot emotioneel, seksueel misbruik, machtsmisbruik e.d. Christenpsychologen hebben hier hun handen vol aan! Laten wij mannen maar leren van Jezus. Leren wat het is om te DIENEN!
Echter, dat neemt niet weg dat God de vrouw bedoelt heeft als hulpe voor de man, in onderdanigheid. En de man om zijn vrouw te leiden, beschermen en voor haar te zorgen. Dat blijft overeind, en dienen we aan te houden als leefregel.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Ik heb er heel veel mee op.memento schreef:In onderdanigheid. Zoals in Ef 5:22 (en op enkele andere plaatsen): Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere.plebe schreef:ja, een hulp tegenover...
Ik heb het idee dat men tegenwoordig niet veel meer opheeft met dat woordje...
Zeker als je het doortrekt naar de Here Jezus en Zijn gemeente.
Gewoonweg Prachtig!
Een wederzijds dienen in liefde.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Well, als je dan ook nog onderschrijft dat de plek van de vrouw is in het dienen in haar gezin en de gemeente (denk aan hulp ouderen/zieken/etc), en die van de man om te dienen vóór zijn gezin en vóór de gemeente (i.e. werken om de kost te verdienen, en de armen/de gemeente van geld te voorzien), dan zijn we t helemaal met elkaar eensplebe schreef:Ik heb er heel veel mee op.memento schreef:In onderdanigheid. Zoals in Ef 5:22 (en op enkele andere plaatsen): Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere.plebe schreef:ja, een hulp tegenover...
Gewoonweg Prachtig!

Ook mannen mogen hulp geven aan ouderen/zieken/etc. en volgens mij mogen ook vrouwen werken om de kost te verdienen en de armen/de gemeente van geld te voorzien. Dit onderscheid is me nog steeds niet duidelijk... en is volgens mij gewoon cultuurbepaald... en is de Bijbel van daaruit geinterpreteerd.memento schreef:Well, als je dan ook nog onderschrijft dat de plek van de vrouw is in het dienen in haar gezin en de gemeente (denk aan hulp ouderen/zieken/etc), en die van de man om te dienen vóór zijn gezin en vóór de gemeente (i.e. werken om de kost te verdienen, en de armen/de gemeente van geld te voorzien), dan zijn we t helemaal met elkaar eensplebe schreef:Ik heb er heel veel mee op.memento schreef:In onderdanigheid. Zoals in Ef 5:22 (en op enkele andere plaatsen): Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere.plebe schreef:ja, een hulp tegenover...
Gewoonweg Prachtig!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Miscanthus
Je vindt zeker dat vrouwen daarom ook maar geen HBO / universitaire opleiding moeten gaan volgen?memento schreef:Well, als je dan ook nog onderschrijft dat de plek van de vrouw is in het dienen in haar gezin en de gemeente (denk aan hulp ouderen/zieken/etc), en die van de man om te dienen vóór zijn gezin en vóór de gemeente (i.e. werken om de kost te verdienen, en de armen/de gemeente van geld te voorzien), dan zijn we t helemaal met elkaar eens

Neehoor. Een opleiding is nooit weg, je kan immers niet trouwen, of kinderloos blijven, of (kinderloos) weduwe worden, waardoor je niet de positie kan vervullen die God primair heeft voorbestemd voor de vrouw (namelijk het 'moeder-zijn'). En, als er wel kinderen komen, kan die opleiding gebruikt worden voor de begeleiding van de kinderen.Miscanthus schreef:Je vindt zeker dat vrouwen daarom ook maar geen HBO / universitaire opleiding moeten gaan volgen?memento schreef:Well, als je dan ook nog onderschrijft dat de plek van de vrouw is in het dienen in haar gezin en de gemeente (denk aan hulp ouderen/zieken/etc), en die van de man om te dienen vóór zijn gezin en vóór de gemeente (i.e. werken om de kost te verdienen, en de armen/de gemeente van geld te voorzien), dan zijn we t helemaal met elkaar eens
Echter, waar ik tegen ben zijn werkende moeders, die hun kinderen op de kinderopvang of bij oma dumpen en/of hun huishouden niet meer zelf doen.
- Miscanthus
hehe, je had gelijk.Marnix schreef:Jawel... voor het geval ze vrijgezel blijven of scheiden... dan mag het wel
Kinderen in de opvang dumpen is ook niet goed, mara dat is wat anders dan zeggen dat vrouwen hun talenten niet mogen gebruiken buiten het gezin, of zelfs in de kerk. Vrouwen kunnen meer dan alleen kerststukjes maken en sokken breien.....
Zeker als je een studie hebt gedaan, vind ik dat we bar weinig gebruik maken van de kwaliteiten van vrouwen.
Ik denk dat niemand er problemen mee heeft om de kwaliteiten van de vrouw/moeder in te willen zetten ten goede van de gemeente en de maatschappij. Echter, dat mag niet ten koste gaan van het gezin.Miscanthus schreef:hehe, je had gelijk.Marnix schreef:Jawel... voor het geval ze vrijgezel blijven of scheiden... dan mag het wel
Kinderen in de opvang dumpen is ook niet goed, mara dat is wat anders dan zeggen dat vrouwen hun talenten niet mogen gebruiken buiten het gezin, of zelfs in de kerk. Vrouwen kunnen meer dan alleen kerststukjes maken en sokken breien.....
Zeker als je een studie hebt gedaan, vind ik dat we bar weinig gebruik maken van de kwaliteiten van vrouwen.
- Miscanthus