Je vertrouwt me niet . . . ? Dat moet je zelf maar weten wat je daarvan denkt. Ik heb gezegd dat het niks met vertrouwen te maken heeft.Gian schreef:Je vertrouwt me niet Limosa. Je moest eens weten hoe septisch ik ben als het om films gaat. Nogmaals, ik tip niet zomaar een link.limosa schreef: Heeft niks met vertrouwen of wantrouwen te maken. Ik heb die link gevolgt en een beetje gegoogled. Of er in die film gevloekt wordt weet ik niet maar de Kijkwijzer geeft aan "grof taalgebruik". Dat doen ze niet voor niets neem ik aan. Idem voor wat betreft geweld. De leeftijdsgrens van 16 jaar hangt er toch niet voor niets aan? Dat dingen echt gebeurt zijn (voor zover al controleerbaar) lijkt mij geen reden om de meest gruwelijke dingen dan maar na te gaan spelen. Maar ja, die discussie is al uitgekauwd op dit forum. 't Is "alles moet kunnen" versus "niet alles kan" .
Bovendien trek je je niks aan van mij pb-tje, waarin ik duidelijk uitleg uitleg wat mijn beweegredenen zijn om deze filmtip te plaatsen.
Dat moest je ook lezen toen je 10 was...Piet Prins heb ik overigens nooit gelezen nee, in ieder geval niet uitgelezen. Vond ik geromantiseerde troep die met de werkelijkheid maar weinig, heel weinig te maken heeft.
Je PBtje heb ik nu gelezen. Maar ik kan er niks mee. Dat jij geraakt wordt door dat soort films is interessant. Maar de discussie gaat over het verantwoord zijn van dat soort films. Ik wil over jouw gevoel niet oordelen. Maar wel over het medium speelfilm, en in dit geval over een speelfilm waarin dan ook nog zodanig geweld en grof taalgebruik voorkomen dat de Kijkwijzer die niet geschikt acht voor leeftijden onder de 16.
In die Piet Prins tijd was ik een jaar 10. Maar er is blijkbaar niet veel voor nodig om door die verhalen heen te prikken.