Mag het ietsjes l-a-n-g-z-a-m-e-r.................!!??refo schreef:ik leg het langzaam uit:
geldwolven
[marq=left]ik leg het langzaam uit:
iemand zegt een nummer intoetsen duurt maar een paar seconden.
dat 'paar' heb ik op 3 gesteld
3 seconden om een nummer in te toetsen.
met die priegeldingetjes lukt je dat niet zonder te kijken
je let 3 seconden niet op
je rijdt 72
in die 3 seconden ben je 60 meter verder.
als je 80 rijdt is dat 80/72 maal 60 = 66 meter een 67 cm.
Je ziet 60 meter lang niets op de weg. Als zich dan nog iets voordoet schrik je nog ongeveer een seconde, dan ga je remmen, als dat nog kan natuurlijk. Intussen zit je al gauw weer een meter of 30-40 verder.
Als bestuurder In de rijdenden auto:
Bellen is gevaarlijk. Handsfree bellen ook. Discussieren in een auto ook. Roken ook. Cassette verwisselen ook. Kauwgompje pakken ook. Boos worden ook. Je gesprekspartner naaste je steeds aankijken uit beleefdheid ook. Kaartlezen ook. Of routebeschrijving.
[/marq]
iemand zegt een nummer intoetsen duurt maar een paar seconden.
dat 'paar' heb ik op 3 gesteld
3 seconden om een nummer in te toetsen.
met die priegeldingetjes lukt je dat niet zonder te kijken
je let 3 seconden niet op
je rijdt 72
in die 3 seconden ben je 60 meter verder.
als je 80 rijdt is dat 80/72 maal 60 = 66 meter een 67 cm.
Je ziet 60 meter lang niets op de weg. Als zich dan nog iets voordoet schrik je nog ongeveer een seconde, dan ga je remmen, als dat nog kan natuurlijk. Intussen zit je al gauw weer een meter of 30-40 verder.
Als bestuurder In de rijdenden auto:
Bellen is gevaarlijk. Handsfree bellen ook. Discussieren in een auto ook. Roken ook. Cassette verwisselen ook. Kauwgompje pakken ook. Boos worden ook. Je gesprekspartner naaste je steeds aankijken uit beleefdheid ook. Kaartlezen ook. Of routebeschrijving.
[/marq]
Laten we nou eerlijk zijn, er zijn veel dingen die we in de auto doen die gevaarlijk zijn! Maar je kunt natuurlijk niet menen dat men de boete voor telefoneren [niet alleen nummertje toetsen maar alles wat eronder valt] puur uit winstbejag heeft ingesteld. Dan had men ook voor het beroeren van de autoradio kunnen gaan bekeuren. Wát autoradio aan? 80 Euro! Thúis al aan gedaan? Hebje daar eengetuige van? Nee? betalen maat! Meneer wat zien wij? Heb jij je RDS schermpje aan staan en zit jij te kijken hoe de beurzen staan of waar de flitser staan ? Vooruit wij matsen ons, maar 40 euro. Zo kunnen we nog wel doorgaan, kruimels op de vloer? 50 euro. UIt de nachtdienst? en dan met de auto rijden. Vroeg uit bed en gelijk in de auto. Allemaal betalen! allemaal gevaarlijk. UIteindelijk wordt je beboet als je een auto hebt. [hee maar dat is nu al!] Nee het is duidelijk dat telefoneren en dan bedoel ik alleen al het praten in het toestel is zo afleidend dat de chauffeur weinig oog meer heeft voor de rest van de weggebruikers. Let maar eens op. Alleen het gebruik van echte handsfree en dan dus gebelt worden of met spraakherkenning [heel moeilijk in de auto tien keer een naam noemen en nog niet herkennen] is redelijk vergelijkbaar met de rest van de handelingen die plaats vinden in de auto. Mijn motto, niet bellen maar gewoon even parkeren.
Binnenkort de ultieme flitspaal: nooit meer een vol rolletje.
Digitale flitspaal pakt elke overtreder
AMERSFOORT (ANP) – De digitale flitspaal is in opkomst. Het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie heeft met een aantal bedrijven een overeenkomst gesloten voor de levering van digitale flitspalen, liet een woordvoerder van Peek Traffic B.V. in Amersfoort dinsdag weten. De palen worden de komende jaren geplaatst.
De flitsers vervangen de huidige analoge. Tijdens een proefopstelling langs de A2 is gebleken dat het digitale systeem goed werkt. Het bedrijf claimt dat het niet loont de flitspaal te vernielen, wegens de snelle verwerking van de informatie. In de analoge flitspalen staan de foto’s op een fotorolletje.
De radar en de camera’s in de flitspalen registeren de snelheid van elk passerend voertuig. Bij een overtreding (ook door rood rijden) wordt het kenteken geregistreerd en opgeslagen. Deze gegevens komen meteen in het verwerkingssyteem van de betreffende politieregio.
Ach het blijft toch een kat en muis spelletje,refo schreef:Binnenkort de ultieme flitspaal: nooit meer een vol rolletje.
Digitale flitspaal pakt elke overtreder
AMERSFOORT (ANP) – De digitale flitspaal is in opkomst. Het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie heeft met een aantal bedrijven een overeenkomst gesloten voor de levering van digitale flitspalen, liet een woordvoerder van Peek Traffic B.V. in Amersfoort dinsdag weten. De palen worden de komende jaren geplaatst.
De flitsers vervangen de huidige analoge. Tijdens een proefopstelling langs de A2 is gebleken dat het digitale systeem goed werkt. Het bedrijf claimt dat het niet loont de flitspaal te vernielen, wegens de snelle verwerking van de informatie. In de analoge flitspalen staan de foto’s op een fotorolletje.
De radar en de camera’s in de flitspalen registeren de snelheid van elk passerend voertuig. Bij een overtreding (ook door rood rijden) wordt het kenteken geregistreerd en opgeslagen. Deze gegevens komen meteen in het verwerkingssyteem van de betreffende politieregio.
Ze hebben er zo weer wat op gevonden om het wat minder nuttig te maken.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
'Bellen op de fiets wordt bestraft'
Uitgegeven: 7 december 2005 15:48
DEN HAAG - Handen aan het stuur en alleen handsfree bellen. Bestuurders van auto's zijn op straffe van een fikse boete van minimaal 140 euro (tot maximaal twee maanden cel of 2000 euro boete) ruimschoots bekend met deze regel. De fietsers bellen er met mobieltje aan het oor nog altijd vrolijk op los. Minister Peijs van Verkeer gaat bekijken of dat wel terecht is.
Rondrijden in de auto of op de fiets en bellen tegelijk is gevaarlijk. Buiten het feit dat deze bestuurder een hand tekort komt om richting aan te geven of te schakelen, dwaalt de aandacht van het rijden af naar het telefoongesprek.
Weliswaar in verschillende mate gelden deze gevaren voor fietsers bestuurders van auto's, erkende Peijs in woensdag een brief aan de Tweede Kamer. Omdat de risico's van het mobiel bellen op de fiets nog nooit zijn onderzocht, zal de minister in kaart laten brengen bij hoeveel ongelukken de bellende fietsers jaarlijks betrokken zijn. Kamerlid Slob (ChristenUnie) had deze kwestie aan de kaak gesteld in het debat over de verkeersbegroting voor 2006.
Uitgegeven: 7 december 2005 15:48
DEN HAAG - Handen aan het stuur en alleen handsfree bellen. Bestuurders van auto's zijn op straffe van een fikse boete van minimaal 140 euro (tot maximaal twee maanden cel of 2000 euro boete) ruimschoots bekend met deze regel. De fietsers bellen er met mobieltje aan het oor nog altijd vrolijk op los. Minister Peijs van Verkeer gaat bekijken of dat wel terecht is.
Rondrijden in de auto of op de fiets en bellen tegelijk is gevaarlijk. Buiten het feit dat deze bestuurder een hand tekort komt om richting aan te geven of te schakelen, dwaalt de aandacht van het rijden af naar het telefoongesprek.
Weliswaar in verschillende mate gelden deze gevaren voor fietsers bestuurders van auto's, erkende Peijs in woensdag een brief aan de Tweede Kamer. Omdat de risico's van het mobiel bellen op de fiets nog nooit zijn onderzocht, zal de minister in kaart laten brengen bij hoeveel ongelukken de bellende fietsers jaarlijks betrokken zijn. Kamerlid Slob (ChristenUnie) had deze kwestie aan de kaak gesteld in het debat over de verkeersbegroting voor 2006.