Theo van Gogh overleden

Jongere

Bericht door Jongere »

Laten we, wat Daphne zegt, veel bidden voor de situatie in ons land, en ook voor mensen als van Gogh! We mogen als christenen toch niet pas na de moord op zo iemand erachter komen dat hij ook een ziel heeft? Iets wat bijvoorbeeld in dit of dit topic niet ter sprake komt. Begrijpelijk, hij zei afschuwelijke dingen, maar we kunnen beter voor dit soort mensen bidden als ze nog leven dan ze beklagen als ze zijn gestorven, toch?
Schoot me, los van de discussie, even te binnen.
wesp

Bericht door wesp »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
Laten we, wat Daphne zegt, veel bidden voor de situatie in ons land, en ook voor mensen als van Gogh! We mogen als christenen toch niet pas na de moord op zo iemand erachter komen dat hij ook een ziel heeft? Iets wat bijvoorbeeld in dit of dit topic niet ter sprake komt. Begrijpelijk, hij zei afschuwelijke dingen, maar we kunnen beter voor dit soort mensen bidden als ze nog leven dan ze beklagen als ze zijn gestorven, toch?
Schoot me, los van de discussie, even te binnen.
JA!!!
En dat van die moslims, die de moord gedenken, ik denk dat dat tactiek!!!:sne:sne:sne:sne:sne
Grace

Bericht door Grace »

Tekst brief op lichaam Theo van Gogh

Hieronder volgt de letterlijke tekst van de brief die is aangetroffen op het lichaam van Theo van Gogh.

„OPEN BRIEF AAN HIRSHI ALI In Naam van Allah de BaRmhartige, de Genadevolle.

Vrede en zegeningen op de Emir van de Mujahideen, de lachende doder Mohammed Rasoeloe Allah (Sala Allaho alaihie wa Sallam), zijn familie en metgezellen en degenen die hen oprecht volgen tot aan de Dag des Oordeels. Er is geen agressie behalve tegen de agressors.

Het volgende: Vrede en zegeningen op ieder die de Leiding volgt.

Dit is een open brief aan een ongelovig fundamentalist, Ayaan Hirshi Ali, van de Thaghoet partij VVD.

Geachte mevrouw Hirshi Ali,

Sinds uw aantreden in de politieKe arena van Nederland bent u constant bezig om de Moslims en de Islam te terroriseren met uw uitlatingen. U bent hiermee niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zich hebben aangesloten bij de kruistocht tegen de Islam. U heeft met uw afvalligheid niet alleen de Waarheid de rug toegekeerd, maar u marcheert ook nog eens langs de ranken van de soldaten van het kwaad. U steekt uw vijandigheid tegen de Islam niet onder stoelen of banken en hiervoor bent u door uw meesters beloond met een zetel in het parlement. Zij hebben in u een medestander gevonden in hun kruistocht tegen de Islam en de Moslims. Een medestander die hen alle â€
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Grace

Bericht door Grace »

Het is niet niks, wat deze groepering naar voren brengt. Ongelofelijk dat men zo gehersenspoeld kan zijn! Ik las net op internet dat er een 'dodenlijst' gevonden is van bekende Nederlanders. Nog even en de strijd wordt ook in Nederland heviger.

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Okay je mag niet iedereen over één kam scheren maar....gisteravond op het 8 journaal ze gaan de moskee in amsterdam aanpakken (ben ff de naam kwijt ) waar fundamentalistiche zaken plaats vinden en of vonden. Ronduit belachelijk....
De tijd van overleg is over en uit en aanpakken van die moskee moet je mijn inziens gewoon zo doen
SLUITEN. En direct stoppen met ALLE nieuwbouw van moskeeën en iedere moskee die ook nog maar één keer in kwaad daglicht komt te staan ...SLUITEN

Ja mischien wat fundamentalistisch gedacht maar bedenk een ding hier mag men alles en dat is niet normaal meer wij geen kerken in arabische landen ? wij geen tolerantie krijgen in andere landen Dan moeten ze nu maar eens goed begrijpen dat de tolerantie vanaf nu ook over en uit is. En ja de goede moeten onder de kwade lijden

Sorry ik moest dit ff van me af schrijven want wordt er politiek nederland weer enorm gezeverd gezeurd en moeilijk gedaan. wat discussie ? niks geen discussie de maat is vol en de moskee is dicht
Harry

Bericht door Harry »

Je kunt zo beleidsmedewerker worden van de overheid van bijvoorbeeld Saoedie-Arabië....:sne
Lambertus

Bericht door Lambertus »

weet jij iets beter dan of moeten we eerst wachten tot Job Cohen Hirsi Alie en die andere vermoord worden?

Moeten we nu weer gezellig clubjes oprichten en over integratie beleid gaan praten of zullen we nog wat allochtone clubhuisjes oprichten zodat ze zich op hun gemak voelen
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
weet jij iets beter dan of moeten we eerst wachten tot Job Cohen Hirsi Alie en die andere vermoord worden?

Moeten we nu weer gezellig clubjes oprichten en over integratie beleid gaan praten of zullen we nog wat allochtone clubhuisjes oprichten zodat ze zich op hun gemak voelen
Heb ik dat beweerd? Ik constateer alleen dat het sluiten van een moskee niet zoveel zin heeft. Theo van Gogh zou het in ieder geval een bespottelijk idee hebben gevonden, want hij was immers voor de vrijheid van meningsuiting.

Wellicht is het een idee om binnen de moslimgemeenschap een zelfreinigend proces op gang te brengen. Geen imans meer uit het buitenland, maar Nederlands-sprekende voorgangers die goed in de gaten worden gehouden. Wellicht door de overheid, maar ook door de gematigde moslims zelf. Kunnen deze mensen intern ook debatteren? Waar zijn de liberale moslims? Ik hoor ze te weinig! Ligt voor een klein deel de oplossing van dit probleem niet binnen de moslimgemeenschap zelf? Dit vind ik een belangrijker aspect dan geleuter over theehuisjes waar ik natuurlijk niet op doel.
Unionist

Bericht door Unionist »

Hebben we trouwens al een lawaaitocht gehouden voor de karaktermoord op Butiglioni? Waar waren toen de voorvechters van het vrije woord?
lunatic

Bericht door lunatic »

Door vrienden van Van Gogh geschreven en gisteren voorgelezen bij Barend en van Dorp door Theodoor Holman:

Beste Mohammed en vrienden,

Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

Sterkte en tot schrijfs

De vrienden van Van Gogh
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door lunatic
Door vrienden van Van Gogh geschreven en gisteren voorgelezen bij Barend en van Dorp door Theodoor Holman:

Beste Mohammed en vrienden,

Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

Sterkte en tot schrijfs

De vrienden van Van Gogh
Ik mag hopen dat deze brief heeeeeeeeeeel erg sarcastisch bedoelt is?
Brother

Bericht door Brother »

Oorspronkelijk gepost door mementoIk mag hopen dat deze brief heeeeeeeeeeel erg sarcastisch bedoelt is?
Ja hoor dat was tie zeker. Maar of iedereen dat begrijpt....
Unionist

Bericht door Unionist »

En toch hoop ik dat bepaalde mensen eerst gaan nadenken voor ze van alles roepen.
Doortje

Bericht door Doortje »

Ik wil absoluut niet goed praten dat Theo vermoord is, niemand verdient het om doodgeschoten te worden. Maar... juist in een land waar vrijheid van meningsuiting geldt en je alles maar kan roepen wat je wilt (tot aan zwaar kwetsende zaken toe) moet je je er ook heel erg bewust van zijn dat iedere actie een reactie oplevert. Ik zeg hierbij niet dat Theo de moord over zich afgeroepen heeft, maar als je zoveel kwaad bloed zet bij mensen kan je weten dat een reactie (in wat voor vorm dan ook) niet lang uit zal blijven. Geluukig gaat niet iedereen zo met de reactie om als die fundamentalisten dat doen. Het zou toch wat zijn als wij, iedere keer dat iemand wat roept over christenen, hem maar doodschieten...

En even wat anders: vraag me af of het sluiten van een moskee wel zin heeft. Ze zullen daarna gewoon ondergronds gaan en wellicht nog radicaler worden dan ze al zijn.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Doortje
Ik wil absoluut niet goed praten dat Theo vermoord is, niemand verdient het om doodgeschoten te worden. Maar... juist in een land waar vrijheid van meningsuiting geldt en je alles maar kan roepen wat je wilt (tot aan zwaar kwetsende zaken toe) moet je je er ook heel erg bewust van zijn dat iedere actie een reactie oplevert. Ik zeg hierbij niet dat Theo de moord over zich afgeroepen heeft, maar als je zoveel kwaad bloed zet bij mensen kan je weten dat een reactie (in wat voor vorm dan ook) niet lang uit zal blijven. Geluukig gaat niet iedereen zo met de reactie om als die fundamentalisten dat doen. Het zou toch wat zijn als wij, iedere keer dat iemand wat roept over christenen, hem maar doodschieten...

En even wat anders: vraag me af of het sluiten van een moskee wel zin heeft. Ze zullen daarna gewoon ondergronds gaan en wellicht nog radicaler worden dan ze al zijn.
Mja, terrorisme en fundamentalisme zijn gewoon niet te bestrijden. Doe je het zachtzinnig, dan heeft het geen effect. Doe je het hardhandig dan lok je aanslagen uit.
Plaats reactie