Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Ken zelf een geval. Die wil werken maar mag niet.
Krijgt ook geen uitkering.
Tja , uitzoneringen bevestigen de regel. Maar in Nederland hoeft niemand zwerver te zijn. Als jij netjes oppast, en niet je geld uitgeeft aan bv drugs, drank of vrouwen, dan kun jij best een redelijk normaal leven lijden.
Mat 25:35: Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd.
36 Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.
37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?
38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?
39 En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?
40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.
Tja , uitzoneringen bevestigen de regel. Maar in Nederland hoeft niemand zwerver te zijn. Als jij netjes oppast, en niet je geld uitgeeft aan bv drugs, drank of vrouwen, dan kun jij best een redelijk normaal leven lijden.
dit is gewoon niet waar. Kijk nou eens op de site van de ontmoeting. Daar staat dat allemaal klip en klaar. He is wel heel gemakkelijk om je achter een schijn werkelijkheid te verschuilen. Het is gewoon een fabeltje dat niemand in dit land dit hoeft te overkomen. Het gebeurd gewoon, en heelvaak omdat het geestelijke gezondheidszorg te kort schiet.
dit is gewoon niet waar. Kijk nou eens op de site van de ontmoeting. Daar staat dat allemaal klip en klaar. He is wel heel gemakkelijk om je achter een schijn werkelijkheid te verschuilen. Het is gewoon een fabeltje dat niemand in dit land dit hoeft te overkomen. Het gebeurd gewoon, en heelvaak omdat het geestelijke gezondheidszorg te kort schiet.
Dat ben ik echt niet met je eens. Iemand die netjes leeft, zijn/haar geld niet over de balk gooid, die kan toch een normale uitkering krijgen als hij geen werk heeft.
Het ligt puur aan de mensen zelf. Iedereen heeft wel een excuus waarom hij/zij op straat is beland. Zal soms ook best erg zijn, maar dan nog kies je er zelf voor om op straat te wonen.
Dat ben ik echt niet met je eens. Iemand die netjes leeft, zijn/haar geld niet over de balk gooid, die kan toch een normale uitkering krijgen als hij geen werk heeft.
Het ligt puur aan de mensen zelf. Iedereen heeft wel een excuus waarom hij/zij op straat is beland. Zal soms ook best erg zijn, maar dan nog kies je er zelf voor om op straat te wonen.
Ken zelf een moslim die christen is geworden die leeft in Amsterdam.
Die is zwerver en weet je waarom omdat hij geterroriseerd word door zijn buren.
Heeft wel een huurhuis.
Heeft jaren lang op straat geleefd.
Ik wou hem wel helpen. Maar weet je ik heb zelf nog geen huis ik woon namelijk nog bij mij ouders.
Dus zwervers zijn zelf christenen! In nederland.
kan iemand er iets aan doen dat hij totaal geestesziek over deze aarde heen zwerft?
lees nou eens die site van de ontmoeting. Nu zeg je maar wat.
Oorspronkelijk gepost door Daphne
Voor de SintJans kerk stond ook zo'n man met zn daklozenkrant.... (sorry maar ik heb niet altijd zin om wat te geven) k ging naar t concert van Tukkie en alleen op chriselijke concerten (lekker op mensen hun gemoed "Heb uw naaste lief als je zelf" spelen) die vent vroeg als n popiejopie me... "Heb je nog wat over voor de daklozen?!" ik antwoordde nee vandaag niet (hallow ik moet toch niets?!)
Hij zei... oh je bent met die fiets?! Nou die staat er straks niet meer...
Dit is dwingen.... k heb m verteld dat ik m wist te vinden.... ik hou er niet van.... op deze manier. Zoek werk ofzo
Zoek werk ofzo <<<<<<
Denk je dat een dakloze werk kan krijgen?
Zal er een werkgever zijn die een dakloze werk geeft?
Ik denk het zelf niet.
Hoeveel GerGemmers (ook christenen van andere richtingen) hebben bedrijven....?!
Daklozen (vind ik net effe wat prettiger klinken dan zwervers, zwervers klinkt als Paria...) kunnen ook best in n kwekerij gaan werken, asperges of wat dan ook rooien (rooi je asperges?!) Schoffelen bij de plantsoenen dienst of verzin maar eens wat... k vind t kul als je zegt... dat ze nergens werk kunnen vinden...
Voor de SintJans kerk stond ook zo'n man met zn daklozenkrant.... (sorry maar ik heb niet altijd zin om wat te geven) k ging naar t concert van Tukkie en alleen op chriselijke concerten (lekker op mensen hun gemoed "Heb uw naaste lief als je zelf" spelen) die vent vroeg als n popiejopie me... "Heb je nog wat over voor de daklozen?!" ik antwoordde nee vandaag niet (hallow ik moet toch niets?!)
Dit is dwingen.... k heb m verteld dat ik m wist te vinden.... ik hou er niet van.... op deze manier. Zoek werk ofzo
Zoek werk ofzo <<<<<<
Ik denk het zelf niet.
Hoeveel GerGemmers (ook christenen van andere richtingen) hebben bedrijven....?!
Daklozen (vind ik net effe wat prettiger klinken dan zwervers, zwervers klinkt als Paria...) kunnen ook best in n kwekerij gaan werken, asperges of wat dan ook rooien (rooi je asperges?!) Schoffelen bij de plantsoenen dienst of verzin maar eens wat... k vind t kul als je zegt... dat ze nergens werk kunnen vinden...
(Tuk, ja mn fiets stond er nog :bo )
Ik denk niet dat daklozen een baan zullen krijgen hoor.
En dat meen ik.
Geen een werkgever zal ze aannemen.
Trouwens voor normale (wat is normaal) mensen is de huidige tijd al moeilijk laat staan voor daklozen.
Nee daklozen maken geen kans op de arbeidsmarkt.
Zie je het voor je. Woont op straat en dan als je al een baan krijgt (is een wonder) na een nacht buiten hebben geslapen normaal aan het werk???
Ik denk niet dat dat kan.
Zoek werk ofzo <<<<<<
Ik denk het zelf niet.
(Tuk, ja mn fiets stond er nog :bo )
Ik denk niet dat daklozen een baan zullen krijgen hoor.
En dat meen ik.
Geen een werkgever zal ze aannemen.
Trouwens voor normale (wat is normaal) mensen is de huidige tijd al moeilijk laat staan voor daklozen.
Nee daklozen maken geen kans op de arbeidsmarkt.
Zie je het voor je. Woont op straat en dan als je al een baan krijgt (is een wonder) na een nacht buiten hebben geslapen normaal aan het werk???
Ik denk niet dat dat kan.
Joh denk dan niet gelijk aan n baan in de IT branche maar bij n tuinder (lopen toch alleen maar viezerikken rond... in de letterlijke zin van t woord).... k denk zelf dat t nogal mee valt Jan
Er wordt door sommigen een beetje teveel vanuit een luxe positie geredeneerd. De meesten hier op OSW die zich zo hard tegen daklozen en verslaafden opstellen hebben zelf een behoorlijke opleiding en werk of ze studeren. Prima uitgangspunten om je staande te houden. Maar je moet eerst tegenwind gehad hebben om te weten wat het is om hard te moeten trappen. De maatschappij (zelfs die hier op OSW begin ik te denken) is hard, kei- en keihard voor degenen die minder ruim bedeeld zijn met het goede van de welvaart. Het is de samenhang tussen de verschillende soorten ellende die het voor daklozen, verslaafden en andere minder gelukkige medemensen zo moeilijk en soms zelf onmogelijk maakt eruit te komen. Maar goed, dat is al eerder gepost hier. Ik vind het beschamend en bedroevend dat hier door sommigen zó gesproken wordt over de medemens die het wat minder makkelijk heeft. Heeft het Bijbelse verhaal van de barmhartige Samaritaan ons dan niets meer te zeggen?
Wat redeneren we weer lekker vanuit onze riante positie, vanachter onze super pc's, Fijne avond gehad? Lekker gezongen, alleen ja die zwerver, die luilak zou bijna m'n leuke verantwoorde avond bederven.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Wat redeneren we weer lekker vanuit onze riante positie, vanachter onze super pc's, Fijne avond gehad? Lekker gezongen, alleen ja die zwerver, die luilak zou bijna m'n leuke verantwoorde avond bederven.
Ach, kom op zeg. Natuurlijk is het erg dat mensen op straat leven. Maar zolang ik nog zwervers zie die flessen bier in de hand hebben of drugs snuiven dan heb ik geen medelijden met ze dat ze op straat leven. Daar kiezen ze voor. Voor die fles bier hadden ze ook een snee brood kunnen kopen, of naar de kapper kunnen gaan.