Heb jij er ooit moeite mee gehad dat men Jorwert schrijft in plaats van Jorwerd omdat dat in het Fries beter klopt?
In die orde moeten we het zien.
Jarenlang spraken wij hier over Mao Tse Toeng. Nu over Mao Zedong, omdat dat blijkbaar een betere vertaling uit het Chinees was. Peking werd Beijing. Nooit iemand over gehoord.
ndonselaar schreef:Ik begrijp al die moeite niet. Ik veroordeel iemand die binnen zijn kring het woord 'de HEER' gebruikt niet. Dat is zijn of haar gewoonte.
Wel heb ik moeite met mensen die opgegroeid zijn met de SV om de godsnaam ter discussie te stellen. Een paar weken terug las ik een artikel over de Grote Bosatlas. Deze overbekende atlas had het een aantal decennia geleden gewaagd om met een 'nieuwe' atlas te komen. Woorden waren hertaald. Heerenveen werd Herenveen. Nou dat hebben ze geweten. Na een storm van protest hebben ze er maar weer Heerenveen van gemaakt. Zo is dat tot op vandaag Heerenveen en geen Herenveen.
Als andere mensen een stadsnaam zoveel waard is, zullen wij als SV-lezers het maar bij HEERE houden. Onze eerbied voor de IK ZAL ZIJN DIE IK ZIJN ZAL gaat toch veel dieper? In Hem ligt toch ons leven?