dagje uit???

wim

Re: dagje uit???

Bericht door wim »

Lassie schreef:een kaart is gewoon even heel anders dan een tomtom.

tomtom is voor luie mensen
:barbare
En voor mensen die hun huwelijk goed willen houden.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

wim schreef:

:) :love
refo

Bericht door refo »

wim schreef:

Het leek me ook nogal decadent om zo'n ding te hebben. Heb er nu 2 jaar één en de conclusie is: het is veel veiliger dan een kaart of een routebeschrijving.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lassie

Bericht door Lassie »

als je met z'n tween in een auto zit is met een kaart rijden absoluut niet gevaarlijk. Mijn man rijdt en ik lees kaart. En van te voren even op de kaart kijken voor je in de auto stapt. En kun je het niet vinden? parkeer gewoon je auto even en kijk dan even op de kaart. :barbare
Lassie

Bericht door Lassie »

Een klein voorbeeldje. Afgelopen mei gingen we met mijn fam. een weekendje weg in Frankrijk, iedereen van de familie heeft een tomtom alleen wij zijn de enige die dat niet hebben. We zouden met de hele club lekker gaan zwemmen in een meer. Ze wilden allemaal achterelkaar aan gaan rijden, waar wij totaal geen zin in hadden. Wij hebben 10 min. gewacht en zijn toen met kaart naar het meer gereden, in de veronderstelling dat de anderen allemaal al bij dat meer waren. Nee die waren er nog niet, ze waren verdwaald (met tomtom). :modo
wim

Bericht door wim »

Lassie schreef:Een klein voorbeeldje. Afgelopen mei gingen we met mijn fam. een weekendje weg in Frankrijk, iedereen van de familie heeft een tomtom alleen wij zijn de enige die dat niet hebben. We zouden met de hele club lekker gaan zwemmen in een meer. Ze wilden allemaal achterelkaar aan gaan rijden, waar wij totaal geen zin in hadden. Wij hebben 10 min. gewacht en zijn toen met kaart naar het meer gereden, in de veronderstelling dat de anderen allemaal al bij dat meer waren. Nee die waren er nog niet, ze waren verdwaald (met tomtom). :modo
Voor alles geldt: je moet er wel mee om weten te gaan. Sinds wij een TomTom hebben, is het aantal routefouten toch wel flink afgenomen. Kaartlezen vergt meer concentratie. (En niet alle vrouwen zijn er even goed in, maar dat geheel terzijde). Zo nu en dan gaat het mèt TomTom ook flink fout. Maar een TomTom heeft altijd nog een gewone kaart. Die kun je ook raadplegen in zo'n geval.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Dan ben ik gelukkig niet lui :nananere
Marnix

Bericht door Marnix »

Hendrikus schreef:
Marnix schreef:[Helemaal niet? Wat dacht je van het openluchtmuseum. Dat is gedeeltelijk binnen, als het regent hoef je in ieder geval niet nat te regenen... genoeg dingen om binnen te bekijken... verder heb je daar een heel leuke sfeer, het is heel anders dan een kunstmuseum, rijksmuseum etc. Momenteel hebben ze er dacht ik ook een schaatsbaan bij enzo. Dat vind ik wel een aanrader, misschien is dat een museum dat je wel heel leuk zou vinden?
website Openluchtmuseum schreef:Van 2 november t/m 4 december 2009 en van 18 januari t/m 31 maart 2010 is het museum alleen geopend als wandelpark. Wandelen kan elke dag van 11.00 tot 16.30 uur. Tijdens deze periode betaalt u een aangepaste entreeprijs.
Klik hier voor de entreeprijs voor de Winter in het Openluchtmuseum van 5 december 2009 t/m 17 januari 2010.
Entreeprijs Wandelpark
Vrienden v.h. Openluchtmuseum gratis
Museumkaart gratis
Volwassenen € 4,00
4 t/m 12 jaar € 2,00
Parkeren €1,50

Let op! De historische gebouwen, de tentoonstellingen en de horecalocaties zijn gesloten in deze periodes.
Tijdens deze periodes is de collectie uit de gebouwen gehaald ter bescherming tegen kou en vocht. Verder worden er werkzaamheden aan de gebouwen uitgevoerd en voorbereidingen getroffen voor het winterseizoen.

Vanaf 5 december a.s. beleeft u de winter van vroeger in het Nederlands Openluchtmuseum. Sleeën en schaatsen, stamppot en snijbonen, vroeg onder de wol met een wollen borstrok en een kruik aan je voeten. Laat u verwarmen door winterverhalen en deel uw ervaringen.

Zes weken lang - van 5 december 2009 t/m 17 januari 2010 - gaan we terug in de tijd.
Twee jaar geleden ben ik er tijdens zo'n winteropenstelling geweest. Erg mooi, verlichte gebouwen en zo. Heel sfeervol.
Afbeelding
Oke. Bedankt voor de aanvulling :) In de Winter is het er inderdaad wel erg leuk.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Maar je kunt dus nu nergens naar binnen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

wim schreef:

en voor mensen die vaak in hun eentje onderweg zijn.
Marnix

Bericht door Marnix »

refo schreef:Maar je kunt dus nu nergens naar binnen?
Tot en met 5 december niet. Daarna start het winterthema. Kan je overal naar binnen plus schaatsen. Vorig jaar in december heen geweest, erg leuk. Er was markt, je kon bier proeven in het biermuseum en in het brabants bruincafe, er waren kooruitvoeringen in het Zeeuwse kerkje etc.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:
refo schreef:Maar je kunt dus nu nergens naar binnen?
Tot en met 5 december niet. Daarna start het winterthema. Kan je overal naar binnen plus schaatsen. Vorig jaar in december heen geweest, erg leuk. Er was markt, je kon bier proeven in het biermuseum en in het brabants bruincafe, er waren kooruitvoeringen in het Zeeuwse kerkje etc.
Het winterthema is echt een aanrader in het Openluchtmuseum! :super
~~Soli Deo Gloria~~
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Nou, het was een zeer geslaagde dag in het Sanadome!! :super Kan ik iedereen aanraden die eens lekker wil ontspannen.
Lassie

Bericht door Lassie »

FlyingEagle schreef:Nou, het was een zeer geslaagde dag in het Sanadome!! :super Kan ik iedereen aanraden die eens lekker wil ontspannen.
daarom ga ik deze week ook twee dagen, samen met een vriendin van me (lekker een last minute).
Marnix

Bericht door Marnix »

Leuk dat mijn tip in praktijk is gebracht. En ja, Sanadome is altijd erg fijn :) Heerlijk.

Wat die TomTom betreft, zonder TomTom kan je prima een relatie hebben. Joanne en ik hebben dat helemaal goed aangepakt. In plaats van dat de man rijdt en de vrouw kaartleest (wat nogal eens mis gaat, zeker als je geen upside-down-kaart hebt (wie niet weet wat dat is, laat dat zo want het is te gek voor woorden) rijdt bij ons Joanne vaak... en dan lees ik kaart. We waren afgelopen vakantie met 2 auto's, 1 met TomTom en eentje niet... regelmatig heb ik de TomTom moeten corrigeren, reden wij voorop of reden we een aparte route waarbij we het van de TomTom wonnen :D
Plaats reactie