Maar dat is niet het hele verhaal. Jezus verscheen ook op maaltijden waar de gastheer te onrespectvol was om zijn voeten te wassen. Dat weten we alleen omdat bij zo'n gelegenheid een vrouw met haar haren zijn voeten waste, maar dat wil niet zeggen dat hij daar niet in het hol van de leeuw was.helma schreef: ↑24 mar 2025, 16:37 Ik denk dat ik iets dan altijd verkeerd begrepen heb...
Ik heb nooit begrepen dat Levi zijn medetollenaren en medezondaren uitnodigde om zijn zondige levensstijl te vieren.
Ik dacht dat hij graag wilde dat ze Jezus zouden leren kennen nu hij zelf voortaan Jezus ging volgen.
Los daarvan nodigen mensen je niet uit om hun zondige levensstijl te vieren, maar om een groot moment in hun leven mee te maken. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om dat niet te doen, en daar is best iets voor te zeggen als je vindt dat hun keuze goddeloos is. Maar het is altijd arbitrair om daar zo'n principe van te maken en dat in andere gevallen niet te doen.
Maar iedereen trekt een grens. Ik zou zelf ook de opening van een abortuskliniek niet als feestganger willen bijwonen.