Ze stappen toch op en worden vervangen?
Kabinet is gevallen, of toch nog niet.
Re: Kabinet is gevallen, of toch nog niet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- Johann Gottfried Walther
Klopt ze scheiden zich niet af, ze geven hun zetel op, en er zullen in plaats van hen andere leden zitting nemen in de Tweede Kamer.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Komen toch nieuwe voor in de plaats?
- Niet meer zo actief -
-
Er zullen inderdaad nieuwe komen, waaronder dus de net afgetreden staatssecretaris Idsinga. Naar mijn gevoel gaat het niet heel lang duren of het hele kabinet valt. Je ziet de onderlinge frustraties toenemen en NSC is zo ongeveer stuurloos.
Klopt en dat blijft er van NSC niets over bij de volgende verkiezingen.
-
Het CDA stelt zich alvast constructief op

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Ik denk dat het voor Omtzigt psyche ook beter was geweest als hij bij het CDA was gebleven. Dan hadden in ieder geval betere bestuurders in het kabinet gezeten.
Klopt. Ik ging te makkelijk op de eerste berichten af.
Het is ook wel aardig om te lezen dat het vermeende racisme door voormalig staatssecretaris Achahbar tamelijk stellig wordt ontkend. Haar motivatiebrief is duidelijk genoeg, maar de geruchten die de wereld in zijn geholpen leiden dan wel weer tot het aftreden van deze twee kamerleden.
Het precieze verhaal zal over een paar dagen wel duidelijk worden. Vooralsnog vind ik dat deze mensen te gemakkelijk hun zetel opgeven en het politieke ambt daarmee devalueren.
Het is historisch tamelijk helder dat het CDA een vechtpartij is. Een voorgaande keer (ik dacht met de LPF) zaten ze ook in het kabinet en dat leidde tot een tot op het bot verdeelde partij. Een dergelijke vorm van tweestrijd en tegenstellingen lijkt ook bij de NSC aan de hand te zijn. Ofwel, de NSC heeft de oude CDA mentaliteit meegenomen.merel schreef: ↑19 nov 2024, 21:38Ik denk dat het voor Omtzigt psyche ook beter was geweest als hij bij het CDA was gebleven. Dan hadden in ieder geval betere bestuurders in het kabinet gezeten.
Ik denk trouwens dat het voor alle recente opstappers een mooie gelegenheid was om pleite te gaan. Het is vanaf het eerste begin ongemakkelijk geweest. Zaterdag overigens NSC-congres, kan ook weleens spannend worden. Al met al heb ik het wel met Pieter Omtzigt te doen. Opgehemeld tot en met, en nu verguisd.
-
Denk dat velen Omtzigt wel een nieuwe termijn gunden en ook wel begrepen dat hij weg was bij het CDA. Maar dit is gedoemd te mislukken. Was hij met 3 fractieleden de kamer in gekomen dan konden ze mooi opbouwen. Nu moeten ze direct regeringsverantwoording dragen en dat ook nog met de PVV. Want na deze uitslag kon je gewoon niet om de PVV heen. Dan krijg je deze situatie.
Toch denk ik dat de kiezer NSC uiteindelijk beloond zou hebben wanneer ze niet met de PVV in zee waren gegaan. Maar we zullen het nooit weten.Henk J schreef: ↑19 nov 2024, 22:06 Denk dat velen Omtzigt wel een nieuwe termijn gunden en ook wel begrepen dat hij weg was bij het CDA. Maar dit is gedoemd te mislukken. Was hij met 3 fractieleden de kamer in gekomen dan konden ze mooi opbouwen. Nu moeten ze direct regeringsverantwoording dragen en dat ook nog met de PVV. Want na deze uitslag kon je gewoon niet om de PVV heen. Dan krijg je deze situatie.
Hij was welkom bij het CDA, toch? Dan had het CDA een prima alternatief geweest. Ik hoop dat ze alsnog fuseren in deze kabinetsperiode. Het beste van twee werelden.
De PVV zal toch een duidelijke groep stemmen houden van mensen die niet zo om democratie geven maar populistisch zijn.
De PVV zal toch een duidelijke groep stemmen houden van mensen die niet zo om democratie geven maar populistisch zijn.
Indertijd had dat meer te maken met de totaal incapable mensen binnen de LPF en de machtsstrijd die daar gaande was. Binnen NSC zitten op zich capabele mensen, maar zij zijn geen politici, laat staan bestuurders. Dat vraagt echt andere kwaliteiten.Herman schreef: ↑19 nov 2024, 21:42Het is historisch tamelijk helder dat het CDA een vechtpartij is. Een voorgaande keer (ik dacht met de LPF) zaten ze ook in het kabinet en dat leidde tot een tot op het bot verdeelde partij. Een dergelijke vorm van tweestrijd en tegenstellingen lijkt ook bij de NSC aan de hand te zijn. Ofwel, de NSC heeft de oude CDA mentaliteit meegenomen.merel schreef: ↑19 nov 2024, 21:38Ik denk dat het voor Omtzigt psyche ook beter was geweest als hij bij het CDA was gebleven. Dan hadden in ieder geval betere bestuurders in het kabinet gezeten.
Wat ik begrijp is dat er binnen het CDA nogal wat oud zeer zit rondom de persoon P.O. De uitgestoken hand was er volgens mij vooral tijdens de campagne.DDD schreef: ↑19 nov 2024, 22:08 Hij was welkom bij het CDA, toch? Dan had het CDA een prima alternatief geweest. Ik hoop dat ze alsnog fuseren in deze kabinetsperiode. Het beste van twee werelden.
Wat de PVV betreft: Wilders is intussen 61 jaar. Ik denk dat met zijn pensionering de PVV zal ophouden te bestaan. Er is immers geen PVV zonder Geert Wilders. Als je het zo beziet zit de PVV in z'n nadagen. Zelfs als Wilders tot zijn 72e zou blijven werken.