Deze opmerking is niet @dodo geloof ikrefo schreef:Ja, hoor. Zo kletsen we alles goed.

Deze opmerking is niet @dodo geloof ikrefo schreef:Ja, hoor. Zo kletsen we alles goed.
Ik vind dit ongepast, trouwens de bruidegom maakte de wijn in de tijd na de overeenkomst, ondertrouw, dat was de taak van de bruidegom. Het gaat hier dus niet om iets wat heel veel gekost heeft.huisman schreef:In de tijd van de Bijbel werd niet bespaard op een bruiloftsfeest. Jezus maakt zelfs meer wijn.liz boer schreef:Wij waren ook ongeveer 6000 gulden kwijt, het zaaltje en de maaltijd waren het duurste, dat zou ik nu zeker ander oplossen, heb bij een stel de trouwreportage gemaakt, zo zou ik het nu zelf ook door iemand die goed fotografeert laten doen ivp een beroeps, een ander stel hadden een schip geleend van een organisatie waar ze voor werkte, de soep had de opa gemaakt, de slaatjes weer een ander, het drinken gewoon bij de supermarkt... bere gezellig en weinig kosten...Orchidee schreef:Idd, het hoeft echt niet zoveel te kosten!
Wij hadden 24 jaar geleden geen super de luxe bruiloft maar het had veel minder gekund.
6000 gulden toentertijd voor alles.
Maar goed, alleen de trouwauto' s waren al bijna 2000 gulden + invalidenvervoer.
Ik zou nu echt geen trouwauto's met chauffeurs nemen!
Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
In deze tijd van GroenLinks(Vegetariër en alcoholvrij) zou Jezus dezelfde beschuldiging krijgen: 34 De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en gij zegt: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren.
Dat zeg ik ook helemaal niet! En een vakantie voor 3000 euro ik zou me schamen, echt!!!DDD schreef:Ik vind er niets mis mee om op je bruiloft met 50 mensen uit eten te gaan. tien vrienden per persoon en eventuele partners is toch niet heel raar. En dan nog familieleden. Als je dan 40 euro per persoon uitgeeft, zit je al op de 2000 euro. Ik zeg niet dat zoiets moet, of noodzakelijk is. Een feest in speeltuin De Pol kan ook heel feestelijk zijn. Maar het gaat mij erom dat ik niet vind dat zoiets overdreven luxe is. En dat je daar ook zonder schuldgevoel van mag genieten.
Ik ben opgevoed vrijwel zonder uit eten te gaan. Voor mijn werk ga ik vrij vaak uit eten en met vrienden ook. Als je allemaal druk bent, is dat ook kostenefficient. Het scheelt in ieder geval stress en voorbereidingstijd/boodschappen en opruimen. In het geval je maandelijks twee of drie keer uit eten gaat in een middenklasse-restaurant, dan is zo'n uitgave van 2000 euro voor alleen het diner op de bruiloft mijns inziens nog steeds sober.
Het hangt dus heel erg van de omstandigheden af. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat een bruiloft die meer dan 3000 euro kost, onmatig is. Een vakantie is voor veel gezinnen al duurder.
Waarom kan je er niet zoveel mee?FlyingEagle schreef:Met de opmerking ‘ik zou het nu anders doen’ kan ik niet zoveel. Met de kennis van nu zou had je het verleden heel anders kunnen invullen maar zo werkt dat natuurlijk niet. Op het moment als je trouwt wil je er gewoon een mooie dag van maken, dat mag ook best wat kosten, al hoor ik ook wel eens bedragen langskomen die een beetje erg hoog zijn.
Onze trouwdag heeft ongeveer €8000 gekost bijna 10 jaar geleden, en dan heeft mijn moeder de trouwjurk van mijn vrouw gemaakt.
Dodo schreef:Deze opmerking is niet @dodo geloof ikrefo schreef:Ja, hoor. Zo kletsen we alles goed.
Omdat het niet zo werkt. Ik denk dat er later heel wat getrouwde stellen zullen zeggen dat als ze het over zouden doen dat ze het heel anders zouden doen. Dat is allemaal prima maar op dat moment hebben ze die ervaring niet en willen ze gewoon een mooie bruiloft organiseren.liz boer schreef:Waarom kan je er niet zoveel mee?FlyingEagle schreef:Met de opmerking ‘ik zou het nu anders doen’ kan ik niet zoveel. Met de kennis van nu zou had je het verleden heel anders kunnen invullen maar zo werkt dat natuurlijk niet. Op het moment als je trouwt wil je er gewoon een mooie dag van maken, dat mag ook best wat kosten, al hoor ik ook wel eens bedragen langskomen die een beetje erg hoog zijn.
Onze trouwdag heeft ongeveer €8000 gekost bijna 10 jaar geleden, en dan heeft mijn moeder de trouwjurk van mijn vrouw gemaakt.
Ik probeer te leren van het verleden, daarom zou ik nu bepaalde dingen anders doen.
Ik zeg helemaal niet dat het MOET maar dat het zou KUNNEN. Ook met een grote fanilie.FlyingEagle schreef:Omdat het niet zo werkt. Ik denk dat er later heel wat getrouwde stellen zullen zeggen dat als ze het over zouden doen dat ze het heel anders zouden doen. Dat is allemaal prima maar op dat moment hebben ze die ervaring niet en willen ze gewoon een mooie bruiloft organiseren.liz boer schreef:Waarom kan je er niet zoveel mee?FlyingEagle schreef:Met de opmerking ‘ik zou het nu anders doen’ kan ik niet zoveel. Met de kennis van nu zou had je het verleden heel anders kunnen invullen maar zo werkt dat natuurlijk niet. Op het moment als je trouwt wil je er gewoon een mooie dag van maken, dat mag ook best wat kosten, al hoor ik ook wel eens bedragen langskomen die een beetje erg hoog zijn.
Ik probeer te leren van het verleden, daarom zou ik nu bepaalde dingen anders doen.
Wat mij betreft hoeft dat niet heel duur te zijn maar om te zeggen dat je met €3000 uit moet kunnen vind ik echt onzin, zeker als je ook nog eens grote families hebt.
liz boer schreef:[
Dat zeg ik ook helemaal niet! En een vakantie voor 3000 euro ik zou me schamen, echt!!!
.
Ik heb zeven kinderen en ik nam vaak de kinderen van mijn broer ook mee. Maar voor 3000 euro? Echt niet... ik zou me schamen...Bezorgd schreef:liz boer schreef:[
Dat zeg ik ook helemaal niet! En een vakantie voor 3000 euro ik zou me schamen, echt!!!
.
Je moet eens uitrekenen wat het kost om met een gezin met 6 a 7 kinderen op vakantie te gaan en dan alle kosten doorrekenen.
Die zouden zich dus jaarlijks moeten schamen volgens jou...
U bent een goed menschliz boer schreef:Ik heb zeven kinderen en ik nam vaak de kinderen van mijn broer ook mee. Maar voor 3000 euro? Echt niet... ik zou me schamen...Bezorgd schreef:liz boer schreef:[
.
Je moet eens uitrekenen wat het kost om met een gezin met 6 a 7 kinderen op vakantie te gaan en dan alle kosten doorrekenen.
Bezorgd schreef:U bent een goed menschliz boer schreef:Ik heb zeven kinderen en ik nam vaak de kinderen van mijn broer ook mee. Maar voor 3000 euro? Echt niet... ik zou me schamen...Bezorgd schreef:liz boer schreef:[
.
liz boer schreef:Bezorgd schreef:U bent een goed menschliz boer schreef:Ik heb zeven kinderen en ik nam vaak de kinderen van mijn broer ook mee. Maar voor 3000 euro? Echt niet... ik zou me schamen...Bezorgd schreef:
![]()
Ik zeg trouwens niet dat andeten zich moeten schamen, maar ik zou me schamen... ik kan bij anderen de reden niet weten. Als je bijv. Familie in het buitenland hebt. wordt het al een pietsje duurder qua reis.
Dit wil ik nog even kwijt om het plaatje compleet te maken...
Boodschappen moet je niet meetellen. Die heb je thuis ook.Bezorgd schreef:
Nu weer inhoudelijk:
Vakantie van 8 personen:
Twee weken een huisje a € 700 / 750: €1500,-
Reis /benzine kosten: €300
Boodschappen: € 600
Eén uitje in vakantie: € 160
Eén etentje in vakantie: € 160
Div extraatje's : € 300
Dit is niet een heel gek plaatje, en dan zit je op de € 3000,-
Natuurlijk zou je een paar posten kunnen schrappen. Maar dan nog ben je wel € 2600 / € 2700 kwijt, zonder gek te doen.
Wel wat meer dan een pietsje. Al kunnen de dagelijkse kosten opeens wel een stuk lager zijn.liz boer schreef: Als je bijv. Familie in het buitenland hebt. wordt het al een pietsje duurder qua reis.
Dit wil ik nog even kwijt om het plaatje compleet te maken...