Griekse crisis

Luther
Contacteer:

Re: Griekse crisis

Bericht door Luther »

huisman schreef:Ik vind dit een beetje rare post. Enerzijds ben je het steeds meer met mij eens: Slechte deal, onze regering heeft geen oog voor Gods geboden maar alleen voor geld en goed enz.

Maar dan kom je met het argument dat zij het integer met goede bedoelingen van uit hun levensbeschouwing doen. En daarop wil jij ze beoordelen en dan komt er een positief oordeel uit. Geldt dat ook voor de ethische zaken zoals abortus? Kun je daar ook integer en met goede bedoelingen voor zijn?
Nee toch. Het houden van Gods geboden is voor alle mensen heilzaam en daar moeten wij onze regering aan toetsen niet aan hun eigen normen.
Nee, je schrijft 'en dan komt er een positief oordeel uit'. Dat laatste heb ik nooit beweerd. Als je had geschreven: 'en dan is het rationeel goed verklaarbaar dat ze deden wat ze gedaan hebben', dan heb je mijn bijdragen begrepen.
Het is toch mogelijk om enerzijds een bepaalde uitkomst af te keuren, maar anderzijds diezelfde uitkomst objectief te bezien en wel logisch te kunnen verklaren. Een logische verklaring is toch niet hetzelfde als instemmen?
Uit jouw felle posts kreeg ik de indruk dat je het niet alleen afkeurenswaardig vond, maar dat je ook op geen enkele manier begreep waarom de Europese leiders hebben gehandeld zoals ze gehandeld hebben.

Los van dit al vind ik dat je oordeel over Rutte en Dijsselbloem niet per definitie en zondermeer negatief mag zijn. Ze doen veel goeds voor ons land, werken hard en integer en ze zijn bijbels gezien degenen die in hoogheid gezeten zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:Ik vind dit een beetje rare post. Enerzijds ben je het steeds meer met mij eens: Slechte deal, onze regering heeft geen oog voor Gods geboden maar alleen voor geld en goed enz.

Maar dan kom je met het argument dat zij het integer met goede bedoelingen van uit hun levensbeschouwing doen. En daarop wil jij ze beoordelen en dan komt er een positief oordeel uit. Geldt dat ook voor de ethische zaken zoals abortus? Kun je daar ook integer en met goede bedoelingen voor zijn?
Nee toch. Het houden van Gods geboden is voor alle mensen heilzaam en daar moeten wij onze regering aan toetsen niet aan hun eigen normen.
Nee, je schrijft 'en dan komt er een positief oordeel uit'. Dat laatste heb ik nooit beweerd. Als je had geschreven: 'en dan is het rationeel goed verklaarbaar dat ze deden wat ze gedaan hebben', dan heb je mijn bijdragen begrepen.
Het is toch mogelijk om enerzijds een bepaalde uitkomst af te keuren, maar anderzijds diezelfde uitkomst objectief te bezien en wel logisch te kunnen verklaren. Een logische verklaring is toch niet hetzelfde als instemmen?
Uit jouw felle posts kreeg ik de indruk dat je het niet alleen afkeurenswaardig vond, maar dat je ook op geen enkele manier begreep waarom de Europese leiders hebben gehandeld zoals ze gehandeld hebben.

Los van dit al vind ik dat je oordeel over Rutte en Dijsselbloem niet per definitie en zondermeer negatief mag zijn. Ze doen veel goeds voor ons land, werken hard en integer en ze zijn bijbels gezien degenen die in hoogheid gezeten zijn.
Jij moet de politiek in :) Je weet altijd met veel woorden de kern van een post te omzeilen. Knap maar vermoeiend. M.a.w. Knap vermoeiend :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Nog 271 berichtjes, huisman, dan mag met je pensioen.

Mijn Schriftlezing voor vandaag is uit Lucas 6:
En als u hen liefhebt die u liefhebben, wat voor dank komt u daarvoor toe? Immers, ook de zondaars hebben degenen lief die hen liefhebben.

En als u goeddoet aan hen die aan u goeddoen, wat voor dank komt u daarvoor toe? Immers, ook de zondaars doen hetzelfde.

En als u leent aan hen van wie u hoopt terug te ontvangen, wat voor dank komt u daarvoor toe? Immers, ook de zondaars lenen aan zondaars, om hetzelfde terug te ontvangen.

Maar heb uw vijanden lief en doe goed, en leen zonder te hopen iets terug te krijgen. Dan zal uw loon groot zijn en zult u kinderen van de Allerhoogste zijn, want Hij is goedertieren over de ondankbaren en slechten.

Wees dan barmhartig, zoals ook uw Vader barmhartig is.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:

Jij moet de politiek in :) Je weet altijd met veel woorden de kern van een post te omzeilen. Knap maar vermoeiend. M.a.w. Knap vermoeiend :garde
Wat was in dit opzicht voor jou de kern?

Ik wilde eerste een verkeerde conclusie (zie rode zin) weerleggen en uitleggen hoe ik e.e.a. wel bedoelde. Maar ik merk dat je echt volstrekt a-politiek denkt. Dat geeft niet. Ik houd er rekening mee. :OO3
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Luther schreef:
huisman schreef: Jij moet de politiek in :) Je weet altijd met veel woorden de kern van een post te omzeilen. Knap maar vermoeiend. M.a.w. Knap vermoeiend :garde

Ik wilde eerste een verkeerde conclusie (zie rode zin) weerleggen en uitleggen hoe ik e.e.a. wel bedoelde. Maar ik merk dat je echt volstrekt a-politiek denkt. Dat geeft niet. Ik houd er rekening mee. :OO3
Zijn jullie postings niet een beetje overtrokken en "op de man" aan het worden?
huisman

Bericht door huisman »

Pimpelmees schreef:
Luther schreef:
huisman schreef: Jij moet de politiek in :) Je weet altijd met veel woorden de kern van een post te omzeilen. Knap maar vermoeiend. M.a.w. Knap vermoeiend :garde

Ik vond het wel een aardige discussie die meestal inhoudelijk van toon was.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Pimpelmees schreef:
Luther schreef:

Die van mij zijn althans zo niet bedoeld.

Ik constateer alleen dat @huisman op geen enkel moment en in geen enkel topic de afgelopen jaren gevoel heeft voor de wijze waarop politiek werkt. Ik merk in zijn postings altijd iets van weerzin tegen politiek. Daarmee bevindt hij zich in goed gezelschap, omdat de meerderheid van de Nederlanders zo denkt.

Op zichzelf is dat heel jammer, maar goed, het is niet anders. Zelf vind ik politiek zeer fascinerend om te volgen. Ik kan genieten van een verbale krachtmeting in de debatarena, en het schaakspel dat in de achterkamers plaatsvindt. Het vereist van de hoofdrolspelers een enorme inspanning, denkkracht en tactisch inzicht om de gewenste doelen te bereiken.

Om een voorbeeld te geven: Het is werkelijk fascinerend om CDA-kamerlid Omtzigt bezig te zien om als oppositielid maar te blijven wroeten in de terugbetaling van Nederland aan de EU. Stukje bij beetje krijgt hij de puzzel rond, maar van de zijde van de regering spelen er weer andere belangen. Zij doen hun uiterste best om de info niet te verstrekken, omdat dit weer negatieve gevolgen heeft voor ons land.

Eerlijk gezegd erger ik me er nooit aan. Sterker: Ik maak bezwaar tegen de mainstream visie dat politici maar wat aanrommelen, voor eigen gewin bezig zijn, etc. etc. etc.
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef: Die van mij zijn althans zo niet bedoeld.

Ik constateer alleen dat @huisman op geen enkel moment en in geen enkel topic de afgelopen jaren gevoel heeft voor de wijze waarop politiek werkt. Ik merk in zijn postings altijd iets van weerzin tegen politiek. Daarmee bevindt hij zich in goed gezelschap, omdat de meerderheid van de Nederlanders zo denkt.

Op zichzelf is dat heel jammer, maar goed, het is niet anders. Zelf vind ik politiek zeer fascinerend om te volgen. Ik kan genieten van een verbale krachtmeting in de debatarena, en het schaakspel dat in de achterkamers plaatsvindt. Het vereist van de hoofdrolspelers een enorme inspanning, denkkracht en tactisch inzicht om de gewenste doelen te bereiken.

Om een voorbeeld te geven: Het is werkelijk fascinerend om CDA-kamerlid Omtzigt bezig te zien om als oppositielid maar te blijven wroeten in de terugbetaling van Nederland aan de EU. Stukje bij beetje krijgt hij de puzzel rond, maar van de zijde van de regering spelen er weer andere belangen. Zij doen hun uiterste best om de info niet te verstrekken, omdat dit weer negatieve gevolgen heeft voor ons land.

Eerlijk gezegd erger ik me er nooit aan. Sterker: Ik maak bezwaar tegen de mainstream visie dat politici maar wat aanrommelen, voor eigen gewin bezig zijn, etc. etc. etc.
Ik ben behoorlijk geïnteresseerd in politiek. Zie regelmatig tweede kamer debatten en volg het allemaal vrij goed.
Ik heb ook nooit geroepen dat politici graaiers zijn. Ondanks mijn fundamentele kritiek op Rutte en Dijsselbloem zie ik ze als hardwerkende en bekwame politici. Maar inhoudelijk kan ik ze absoluut niet volgen en idd iemand als Omzigt stelt dat voortdurend aan de kaak.

Maar politiek is ook beleid maken dat niet uitvoerbaar is en daar ga ik je een mooi voorbeeld uit mijn werk van geven als jij met jouw vrouw irl een kopje koffie komt drinken. Idd dit is een uitnodiging!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:Ondanks mijn fundamentele kritiek op Rutte en Dijsselbloem zie ik ze als hardwerkende en bekwame politici. Maar inhoudelijk kan ik ze absoluut niet volgen en idd iemand als Omzigt stelt dat voortdurend aan de kaak.
Ah, dan zit daar het verschil. Ik zie ze ook als hardwerken, bekwaam, maar ik kan ze inhoudelijk wel volgen - zonder het met ze eens te zijn.
huisman schreef:Maar politiek is ook beleid maken dat niet uitvoerbaar is en daar ga ik je een mooi voorbeeld uit mijn werk van geven als jij met jouw vrouw irl een kopje koffie komt drinken. Idd dit is een uitnodiging!
Inderdaad, politiek is geregeld ook het verzinnen van beleid dat in de praktijk niet of maar moeizaam werkt. Daar moet men dan weer correcties op toepassen. Het onmogelijk uitvoerbare beleid is veelal een compromis, omdat er soms wel 5 partijen aan meegewerkt hebben.
Ik kan je uit het onderwijs mooie voorbeelden geven.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Leg je nou de uitnodiging van Huisman zomaar naast je neer? :D
parsifal

Bericht door parsifal »

Luther schreef:
Vind je dit zelf ook niet heel erg zorglijk? De regering doet haar best om het parlement informatie te onthouden! Als dat werkelijk zo is dan is het een reden om het kabinet naar huis te sturen, omdat men het parlement haar controlerende functie niet laat uitvoeren. Het is niet dat er mensenlevens op het spel staan ofzo.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

Griekenland heeft altijd de tering naar de nering gezet. Was er geld tekort dan ging de drukpers aan. Dat kostte hoge rente, maar ook daarin voorzag de drukpers.
Nu zitten ze in de euro en worden tekorten gefinancierd door leningen. Dat kan natuurlijk nooit betaald worden . toen wel, en nu niet. Kwijtschelden dus. Net als nl groningen niet leent maar geeft.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

parsifal schreef:
Luther schreef:
Vind je dit zelf ook niet heel erg zorglijk? De regering doet haar best om het parlement informatie te onthouden! Als dat werkelijk zo is dan is het een reden om het kabinet naar huis te sturen, omdat men het parlement haar controlerende functie niet laat uitvoeren. Het is niet dat er mensenlevens op het spel staan ofzo.
Neuh, ik vind het niet zorgelijk. Dit is een politiek steekspel, waar aan beide kanten belangen spelen.
alexv

Bericht door alexv »

[/quote]Neuh, ik vind het niet zorgelijk. Dit is een politiek steekspel, waar aan beide kanten belangen spelen.[/quote]

Onbegrijpelijk dat een Christen zo kan genieten van gelieg en gedraai van de politiek. Wat zou het toch mooi zijn als ze de belangen van de burger en van Ned. zouden behartigen.

Bekwaam in het spel niet in het regeren.
refo

Bericht door refo »

De Nederlandse politici zijn grote domoren.
Wat waren we trots op die geweldige Jan Kees de Jager, weet je nog?
Binnen de EU heeft die zich onmogelijk gemaakt door zijn manier van doen. Nu is hij iets bij kpn.

Met Dijsselbloem gaat dat net zo. Bord voor z'n kop. Maar dat is Nederlanders allemaal eigen: opgeheven vingertje.
Helemaal nix om van te genieten.
Plaats reactie