M.u.v. BHP

Nee, dat is natuurlijk net zoiets als de PKN. Daarover kunnen wij niet oordelen afgaande op de cijfers. In beide verbanden zijn gemeenten die zich verbonden weten met Schrift en belijdenis. Ook daar kan een groot deel van de overgangen naartoe zijn gegaan.
-DIA- schreef:
Ik zal (hoewel ik beters te doen zou hebben) voor u de cijfers over een langere periode publiceren.
Ik geef niet toe dat ik fout ben omtrent de feiten, maar wellicht in andere zaken?
Wacht even met reageren, want de cijfers opzoeken en overzichtelijk plaatsen heeft tijd nodig.
Even voor de duidelijkheid, want dit is geen fijne discussie: je bericht ging over 2017. De GGiN kent dit jaar, 2017, (nog) geen flinke uitstroom naar flink lichtere kerken als PKN-confessioneel/NGK/GKV/Evangelisch. Bron: het nieuwsbericht.
Da's wellicht een verschil met Rijssen. Die uitstroom is summier. Ik sprak laatst nog een GGiN-predikant door familiebetrekkingen en hij was daar erg dankbaar voor. De uitstroom van jeugd naar HHK/GG vondt ie erg jammer, maar die overgangen zijn vaak vanwege de prediking die levendig gebracht wordt in plaats van leesdiensten, dat gaat dus niet om licht of zwaar. En jij doet voorkomen alsof dat wel zo is, daar ging het me om. We kunnen best discussiëren over de hang naar het lichte hoor, maar gebruik hier dan niet de voorgenoemde cijfers voor.