Facebook gevaarlijk?

refo

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door refo »

Om dat filmpje (in feite een frustratie-preek) te kunnen zien hebben we wel de technologie nodig die hij verfoeid.

En dankzij FB heb ik het artikel gisteren al gelezen wat vandaag het gesprek van RF wordt.
dennis

Bericht door dennis »

refo schreef:Om dat filmpje (in feite een frustratie-preek) te kunnen zien hebben we wel de technologie nodig die hij verfoeid.

En dankzij FB heb ik het artikel gisteren al gelezen wat vandaag het gesprek van RF wordt.
Ja, daar heb je een punt.
Toch blijf ik erbij dat Facebook voor veel mensen een tijdverslinder is. En onze tijd is - zeker in Bijbels licht gezien - kostbaar.
helma

Bericht door helma »

Hij laat scherp zien hoeveel je mist als je alleen maar oog hebt voor je schermpje.
Daar kunnen we allemaal onze les uit trekken.
Want wat hij laat zien is verschrikkelijk herkenbaar.

Als jij bereikt dat mensen zich bewust worden van hun isolerende gedrag dan vind ik het geen punt dat hij daar zelf ook technologie voor gebruikt.

Het heeft mij wel weer tot nadenken gezet.
MoesTuin
Verbannen

Bericht door MoesTuin »

dennis schreef:
refo schreef:Om dat filmpje (in feite een frustratie-preek) te kunnen zien hebben we wel de technologie nodig die hij verfoeid.

Ja, daar heb je een punt.
Toch blijf ik erbij dat Facebook voor veel mensen een tijdverslinder is. En onze tijd is - zeker in Bijbels licht gezien - kostbaar.
Ja, maar tijdverslinders zijn er altijd geweest (niet enkel facebook)
Alles in het juiste perspectief zetten voor jezelf

Voor de één is de laatste mode en shoppen een tijdverslinder
Voor de ander het sleutelen aan zijn auto tot de mooiste en snelste
Voor weer een ander het reizen naar verre landen
Voor weer een ander de studie van vele jaren tot.....
Voor weer een ander ..............

Maak voor jezelf gewoon een overzichtje van je tijdsindeling van de laatste 4 maanden....dan is het helder.....
wellicht heb je facebook wel geschrapt, maar is er iets nieuws er ongemerkt sluipend ingekomen.....
Waarvan je nu opeens denkt.......oepsie...
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Hij laat scherp zien hoeveel je mist als je alleen maar oog hebt voor je schermpje.

Als jij bereikt dat mensen zich bewust worden van hun isolerende gedrag dan vind ik het geen punt dat hij daar zelf ook technologie voor gebruikt.

Kijk maar eens om je heen als je in een wachtkamer zit...
Voorheen moest je mobiel uit bij het betreden van ziekenhuis en wachtkamer, maar dat is niet meer.
Zelfs de dokter vist hem af en toe uit zijn zak tijdens het consult.
Goed voor de verspreiding van bacteriën. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

helma schreef:Hij laat scherp zien hoeveel je mist als je alleen maar oog hebt voor je schermpje.

Ik zie dat veel om me heen op straat. Vaders of moeders achter de kinderwagen, en in plaats van te kletsen met de kleine, zitten ze met de mobiel in de hand. Ik neem niet aan dat ze candy crush doen op straat, dus het zal wel e-mail of FB zijn. Maar wat jammer om je kind zo te negeren. Het is juist zo leuk om met die kleine te kletsen en dingen aan te wijzen. Ja, dat is een woef. Zie je de eendjes? Kijk, we zijn bijna bij de brievenbus. Enzovoorts. Het gaat nergens over, maar je communiceert met je kind en dat is zo belangrijk.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:

Ik zie dat veel om me heen op straat. Vaders of moeders achter de kinderwagen, en in plaats van te kletsen met de kleine, zitten ze met de mobiel in de hand. Ik neem niet aan dat ze candy crush doen op straat, dus het zal wel e-mail of FB zijn. Maar wat jammer om je kind zo te negeren. Het is juist zo leuk om met die kleine te kletsen en dingen aan te wijzen. Ja, dat is een woef. Zie je de eendjes? Kijk, we zijn bijna bij de brievenbus. Enzovoorts. Het gaat nergens over, maar je communiceert met je kind en dat is zo belangrijk.
Die kindjes zitten ook al jong met hun I padje, vast aan het oefenen voordat ze naar de school gaan van MdH.
Het zal wel generatiekloof zijn, maar ik vind het er verschrikkelijk uitzien, een klas vol met hangende kindjes op zo'n lazyboybag/fatboy zitgeval, met een scherm in hun handjes geklemd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Panny

Bericht door Panny »

Afbeelding
refo

Bericht door refo »

Ik moet zeggen dat Twitter en Facebook me aanzienlijk minder tijd kosten dan Refoforum.
Als mensen heel veel tijd aan T en F besteden: wat doen ze dan? Het zijn 2 vluchtige sites, waar je in 1 oogopslag ziet wat er speelt.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

refo schreef:Ik moet zeggen dat Twitter en Facebook me aanzienlijk minder tijd kosten dan Refoforum.
Als mensen heel veel tijd aan T en F besteden: wat doen ze dan? Het zijn 2 vluchtige sites, waar je in 1 oogopslag ziet wat er speelt.
Ja, ik ben ook altijd zo uitgekeken.
dennis

Bericht door dennis »

Posthoorn schreef:
refo schreef:Ik moet zeggen dat Twitter en Facebook me aanzienlijk minder tijd kosten dan Refoforum.
Ja, ik ben ook altijd zo uitgekeken.
Dat zal per persoon inderdaad wel verschillend zijn.
Maar ik mis in de discussie ook het punt dat internet gewoon heel wat met je doet. Daar gaan die boeken ook over: je manier van denken verandert. Die wordt oppervlakkiger en vluchtiger.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

dennis schreef:Maar ik mis in de discussie ook het punt dat internet gewoon heel wat met je doet. Daar gaan die boeken ook over: je manier van denken verandert. Die wordt oppervlakkiger en vluchtiger.
Ja, en?
dennis

Bericht door dennis »

Posthoorn schreef:
dennis schreef:Maar ik mis in de discussie ook het punt dat internet gewoon heel wat met je doet. Daar gaan die boeken ook over: je manier van denken verandert. Die wordt oppervlakkiger en vluchtiger.
Ja, en?
Dat is toch niet best...
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

dennis schreef:
Posthoorn schreef:
Ja, en?
Dat is toch niet best...
:OO3
dennis

Bericht door dennis »

Posthoorn schreef:
dennis schreef:
Posthoorn schreef:
Ja, en?
Dat is toch niet best...
:OO3
Aanvulling: Als we onder invloed van internet een steeds slechtere concentratie krijgen, heeft dat gevolgen voor het lezen van de Bijbel en (goede) boeken, en het luisteren naar preken. Dat is toch wel een stukje bezinning waard.
Plaats reactie