Ja precies, juist door dat vage, gaat men speculeren. Er is geen EXTRA gevaar, daar kun je verschillende kanten mee op.parsifal schreef:Ja, men is voorzichtig en in de directe omgeving van het bedrijf kun je beter niet komen vanwege de direct met het water naar beneden gekomen mogelijk zwaardere stoffen. Dit wil nog niet zeggen dat er daadwerkelijk gevaarlijke stoffen zijn gevonden in de lucht (en men zoekt echt wel naar de gevaarlijke stoffen die je kunt verwachten bij zo'n brand). EN nee er is niet gezegd dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid, er is gezegd dat er geen aanwijzingen zijn dat er extra gevaar is voor de volksgezondheid door gif in de lucht. Je kunt natuurlijk nu nog niets uitsluiten.Mara schreef:Omdat de berichten elkaar continue tegenspreken![]()
Er is geen gevaar, maar het haventje waar wat bluswater in terecht is gekomen, is hermetisch afgesloten en mag niet gebruikt worden.
De hoogwaardigheidsbekleders komen niet uit hun beschermende busje, ook niet met een masker op of bepaalde kleding.
De artsen zijn op de hoogte gebracht van evt klachten, maar die zijn kortdurend![]()
Lees de lijst op internet maar van alle stoffen die opgeslagen waren. Je hoeft geen chemicus te zijn om te beseffen dat dat echt NIET goed is ! Zeker in combinatie met elkaar. Je bent wel heel naief als je denkt: ach, het is allemaal in de lucht.
Voorlopig worden alle bewoners die de rookpluim over zich heen hebben gekregen, toch wel "in de gaten gehouden".
De bedrijven vlak naast het afgebrande geheel, mogen nog steeds niet betreden worden.
De arts staat aan je bed. U bent ziek. Ja dat weet ik. Er is geen direct gevaar. O. Kan ik nog beter worden dokter ? Dat sluiten wij niet geheel uit.
Kan ik nog opknappen ? Dat zou wellicht tot de mogelijkheden kunnen behoren.
Dokter, zeg het me: moet ik sterven ? Ja meneer of mevrouw, eens zullen we allemaal moeten sterven.
Snap je ?
Je moet als autoriteiten geen onnodige paniek zaaien, maar het was van het begin heel vaag, terwijl de feiten uitwezen dat het ernstig was ! Zeg dat er stoffen vrij zijn gekomen, maar dat men er alles aan gaat doen om het te verwijderen.
Let maar op: het bedrijf krijgt straks de zwarte piet.
En misschien wel terecht. Waarom mag een bedrijf in een overvolle omgeving zoveel troep BIJ ELKAAR bewaren ? Niet in speciale containers ?
Bij mijn man op het bedrijf staan simpele bussen verf in een afgesloten speciale ruimte ! Ze krijgen om de paar maanden een controleur op bezoek en o wee als er iets niet klopt !