Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ach...Ambtenaar schreef:Laat zo'n predikant zich dan helder uit drukken, in plaats van een metafoor te gebruiken die voor velerlei uitleg vatbaar is.eilander schreef: Precies, en méér moeten we er niet van maken dunkt mij.
Vraag (algemeen)
Re: Vraagje
Re: Vraagje
Hoe helderder je je uitdrukt, hoe duidelijker het voor niet ingewijden wordt dat wat je zegt helemaal niet zo gesteld kan worden. De meeste mensen die niet zo van dit soort bevindelijke taalspellen houden, valt zo helemaal niet op dat zij het niet eens zijn met wat er staat.
Dit soort taal is dus misschien ook een vorm van zelfbescherming, al dan niet onbewust. Ik lees in de Bijbel in ieder geval niet over mensen uit het tweestammenrijk die maar verhuisden naar het tienstammenrijk.
Dit soort taal is dus misschien ook een vorm van zelfbescherming, al dan niet onbewust. Ik lees in de Bijbel in ieder geval niet over mensen uit het tweestammenrijk die maar verhuisden naar het tienstammenrijk.
Re: Vraagje
Zeker weten.eilander schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ach...Ambtenaar schreef:Laat zo'n predikant zich dan helder uit drukken, in plaats van een metafoor te gebruiken die voor velerlei uitleg vatbaar is.eilander schreef: Precies, en méér moeten we er niet van maken dunkt mij.
Het is wel de predikant eigen om zich op deze manier uit te drukken...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Re: Vraagje
Voor de tweede keer liet de CV ketel controleur me zitten.
De eerste keer begreep de juffrouw van de klachtenservice het ook niet, "nee, ik zie u wel genoteerd staan", maar er is niemand geweest he?
De tweede afspraak, vandaag, kon niet bevestigd worden per mail.
Hier stoppen we uiteraard mee, aangezien ze het energiecontract ook al op een misleidende manier door onze strot geduwd hadden.
Hebben jullie een CV ketel-onderhoudscontract afgesloten?
Zo ja, bij wie?
Ook naar een negatieve ervaring ben ik wel benieuwd.
Ik zeg: E.neco: niet doen. Ze hadden eerst een extern bedrijf, wat zwaar teleurstelde, nu komen ze met eigen mensen, beweerden ze, maar die komen dus niet opdagen.
De eerste keer begreep de juffrouw van de klachtenservice het ook niet, "nee, ik zie u wel genoteerd staan", maar er is niemand geweest he?
De tweede afspraak, vandaag, kon niet bevestigd worden per mail.
Hier stoppen we uiteraard mee, aangezien ze het energiecontract ook al op een misleidende manier door onze strot geduwd hadden.
Hebben jullie een CV ketel-onderhoudscontract afgesloten?
Zo ja, bij wie?
Ook naar een negatieve ervaring ben ik wel benieuwd.
Ik zeg: E.neco: niet doen. Ze hadden eerst een extern bedrijf, wat zwaar teleurstelde, nu komen ze met eigen mensen, beweerden ze, maar die komen dus niet opdagen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: Vraagje
zit hier ook bij Eneco. Contract met service elke twee jaar controle.
ze zeggen dat ze zelf contact opnemen over de servicebeurt dat je niks hoeft te doen.
dit jaar ben ik ze voor geweest en heb zelf half augustus gebeld. Veel gedoe en dommigheid bij de klantenservice, maar na twee dagen had ik een monteur. Deze winter kunnen we er weer tegen daarna zie ik wel weer.
ze zeggen dat ze zelf contact opnemen over de servicebeurt dat je niks hoeft te doen.
dit jaar ben ik ze voor geweest en heb zelf half augustus gebeld. Veel gedoe en dommigheid bij de klantenservice, maar na twee dagen had ik een monteur. Deze winter kunnen we er weer tegen daarna zie ik wel weer.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
- Dodo
- Berichten: 5650
- Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
- Locatie: dodo.refoforum@gmail.com
Re: Vraagje
Al heel lang Eneco, en bijna nooit problemen. Maar het onderhoud van de ketel laten we door een lokaal bedrijf doen.
Re: Invloed Calvijn en Luther
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: Vraagje
Gaat er bij jou wel eens iets goed eigenlijk?Mara schreef:Voor de tweede keer liet de CV ketel controleur me zitten.
De eerste keer begreep de juffrouw van de klachtenservice het ook niet, "nee, ik zie u wel genoteerd staan", maar er is niemand geweest he?
De tweede afspraak, vandaag, kon niet bevestigd worden per mail.
Hier stoppen we uiteraard mee, aangezien ze het energiecontract ook al op een misleidende manier door onze strot geduwd hadden.
Hebben jullie een CV ketel-onderhoudscontract afgesloten?
Zo ja, bij wie?
Ook naar een negatieve ervaring ben ik wel benieuwd.
Ik zeg: E.neco: niet doen. Ze hadden eerst een extern bedrijf, wat zwaar teleurstelde, nu komen ze met eigen mensen, beweerden ze, maar die komen dus niet opdagen.
Re: Vraagje
Wij hebben goede ervaring met vdvloed.nl. Wel wat duurder, maar daarom ook betere service en kunde.Mara schreef:Voor de tweede keer liet de CV ketel controleur me zitten.
De eerste keer begreep de juffrouw van de klachtenservice het ook niet, "nee, ik zie u wel genoteerd staan", maar er is niemand geweest he?
De tweede afspraak, vandaag, kon niet bevestigd worden per mail.
Hier stoppen we uiteraard mee, aangezien ze het energiecontract ook al op een misleidende manier door onze strot geduwd hadden.
Hebben jullie een CV ketel-onderhoudscontract afgesloten?
Zo ja, bij wie?
Ook naar een negatieve ervaring ben ik wel benieuwd.
Ik zeg: E.neco: niet doen. Ze hadden eerst een extern bedrijf, wat zwaar teleurstelde, nu komen ze met eigen mensen, beweerden ze, maar die komen dus niet opdagen.
Re: Vraagje
Ik zit al jaren bij Van Trigt uit Sliedrecht. Ze kwamen al in mijn oude huis en ik heb ze meegenomen hierheen.. In beide huizen nieuwe kachel en abonnement nu rond 70 euro met elk jaar controle.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Re: Vraagje
Bedankt @Ambtenaar en @Desiree. Hier kan ik misschien wel iets mee.
Inmiddels contact gehad met de klantenservice. Aardige mevrouw die het helemaal niet snapte waarom het tweemaal fout is gegaan.
Alles stond genoteerd, dat de eerste afspraak in augustus was, monteur niet was geweest, mevrouw had gebeld, nwe afspraak gemaakt en dat er contact zou moeten worden opgenomen als de afspraak niet door kon gaan enz.
Nwe afspraak gemaakt, maar je komt achteraan in de planning, dat betekent medio november.
Hopelijk blijft de ketel goed functioneren tot die tijd.
Inmiddels contact gehad met de klantenservice. Aardige mevrouw die het helemaal niet snapte waarom het tweemaal fout is gegaan.
Alles stond genoteerd, dat de eerste afspraak in augustus was, monteur niet was geweest, mevrouw had gebeld, nwe afspraak gemaakt en dat er contact zou moeten worden opgenomen als de afspraak niet door kon gaan enz.
Nwe afspraak gemaakt, maar je komt achteraan in de planning, dat betekent medio november.
Hopelijk blijft de ketel goed functioneren tot die tijd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: Vraagje
Bedrijf zit in Zwijndrecht.. sorry. Ik ben er nooit geweest, ze komen altijd bij mij..Desiree schreef:Ik zit al jaren bij Van Trigt uit Sliedrecht. Ze kwamen al in mijn oude huis en ik heb ze meegenomen hierheen.. In beide huizen nieuwe kachel en abonnement nu rond 70 euro met elk jaar controle.
Tja, ik heb weleens koud gedoucht, gewoon hard zingen dat verandert je gedachten.. en met keteltje water opgewarmd.. laagjes aan... (was niet thuis) maar in deze drukke tijden is een goed werkend CV wel praktischer.. succes Mara!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Re: Vraagje
Heb jij geen stadsverwarming mara?
Dat is voor ons de enige reden dat wij bij E.neco blijven. Wij zijn daaraan verbonden en kunnen qua verwarming niet overstappen. Het percentage energieverbruik naast de verwarming loont de moeite niet om over te stappemn.
Dat is voor ons de enige reden dat wij bij E.neco blijven. Wij zijn daaraan verbonden en kunnen qua verwarming niet overstappen. Het percentage energieverbruik naast de verwarming loont de moeite niet om over te stappemn.
Re: Vraagje
Nee gelukkig niet.merel schreef:Heb jij geen stadsverwarming mara?
Dat is voor ons de enige reden dat wij bij E.neco blijven. Wij zijn daaraan verbonden en kunnen qua verwarming niet overstappen. Het percentage energieverbruik naast de verwarming loont de moeite niet om over te stappemn.
Wij hebben vanaf het begin bij E.neco gezeten, maar zij hebben een fout gemaakt door ons aan een 3 jarig contract te verbinden, terwijl wij een 1 jarig contract wilden. Alles staat zwart op wit, maar desondanks bleven ze star en onverbiddelijk. Toen een andere leverancier ons een prima aanbod deed, zijn wij overgestapt. We kregen 120 euro bonus en ons maandbedrag ging 40 euro omlaag.
We moesten wel 2 x 100 euro boete betalen, wegens contractbreuk.(aan E.)
Het CV ketelcontract lieten we nog even doorlopen, want daar waren we op zich wel tevreden over, dat is apart nl.
Maar nu dus inmiddels ook niet meer. Een klant tweemaal laten zitten is niet bepaald klantvriendelijk.
Intussen heeft E. ons al tweemaal gebeld om te vragen of we weer terug wilden keren.
Ik zei, als jullie die 200 euro boete terugstorten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: Vraagje
Weet iemand of er in 2019 subsidieregelingen zijn (of komen) voor het isoleren van huizen? (Dak-, spouwmuur en/of bodemisolatie.)
-