Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
- Dodo
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Andijviestamppot met spekjes.
De andijvie kreeg ik, de aardappels had ik nog, dus weinig boodschappen.
De andijvie kreeg ik, de aardappels had ik nog, dus weinig boodschappen.
Wij hebben gisteravond heerlijk gegeten.
Tom Khai kai soep.
Rode mul met dille, dragon, feta en citroen, roseval en peultjes.
Chocoladeijs met aardbeien en slagroom.
Tom Khai kai soep.
Rode mul met dille, dragon, feta en citroen, roseval en peultjes.
Chocoladeijs met aardbeien en slagroom.
Zelf gemaakt Lassie? Of ben je uit eten geweest
Uit eten geweest.
mijn eigengemaakte brood zit nu in de oven. Heerlijk luchtje in huis...
Heerlijke lasagne voor luie mensen.
Uitje fruiten, gehakt rul bakken, peper en zout erbij, pakje sugo erbij, blik tomatenblokjes erbij. Poosje laten pruttelen. Bechamelsaus maken door boter te smelten, eetlepel bloem meebakken, melk erbij en tot een gladde saus roeren. Peper, zout, nootmuskaat naar smaak erbij.
Laagje tomatensaus, laagje verse spinazie, laagje bechamelsaus, laagje lasagnebladen. Herhalen tot de saus op is. Eindigen met tomatensaus + bechamelsaus. Kaas erover en halfuurtje in de oven.
Uitje fruiten, gehakt rul bakken, peper en zout erbij, pakje sugo erbij, blik tomatenblokjes erbij. Poosje laten pruttelen. Bechamelsaus maken door boter te smelten, eetlepel bloem meebakken, melk erbij en tot een gladde saus roeren. Peper, zout, nootmuskaat naar smaak erbij.
Laagje tomatensaus, laagje verse spinazie, laagje bechamelsaus, laagje lasagnebladen. Herhalen tot de saus op is. Eindigen met tomatensaus + bechamelsaus. Kaas erover en halfuurtje in de oven.
Zita schreef:Heerlijke lasagne voor luie mensen.

Lasagne voor luie mensen? Dat zit in een pakje en stop je in de magnetron. Bovenstaand recept is meer voor mensen die tijd over hebben...

Tja, het gehakt was bevroren en moest ik al bakkend afbikken. Anders was het binnen tien minuten klaar geweest. Nu kostte het een kwartiertje. Plus oventijd, maar goed, da's net een mooi moment om te bedenken dat je de keuken weleens zou kunnen opruimen.Mister schreef:Zita schreef:Heerlijke lasagne voor luie mensen.
Laagje tomatensaus, laagje verse spinazie, laagje bechamelsaus, laagje lasagnebladen. Herhalen tot de saus op is. Eindigen met tomatensaus + bechamelsaus. Kaas erover en halfuurtje in de oven.![]()
Lasagne voor luie mensen? Dat zit in een pakje en stop je in de magnetron. Bovenstaand recept is meer voor mensen die tijd over hebben...
-
Lasagne geeft vooral nogal wat troep (allerlei verschillende pannetjes gebruiken) maar verder valt het wel mee toch...
Is dat zo? Ik gebruik voor de lasagne 1 pan.
Vanavond eten wij macaroni.

- MarthaMartha
aardappelen, bietjes met spekjes en ui en uitgebakken speklapje
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-
? Hoe dan? Je moet tochLassie schreef:Is dat zo? Ik gebruik voor de lasagne 1 pan.![]()
- rode saus met gehakt maken
- bechamelsaus maken (witte saus)
- nog iets met groenten (bijvoorbeeld spinazie uit de diepvries is erg lekker)
Wij kookten de lasagnebladen nooit, maar dan blijven de bovenste soms hard en da's vies. Misschien te weinig saus gebruikt toen.
Ik maak eigenlijk nooit lasagne, kost me te veel moeite voor 1 persoon. Maar misschien wel een idee voor als er meer eters komen. En je kunt het ook makkelijk bewaren lijkt me (in een bakje in de diepvries)
- Dodo
Ik maak nooit bechamelsaus. Ik bak een heleboel groenten in een pan, roerbak er de gehakt bij en doe er of verse tomaten bij of saus uit een pakje tot er een pan natte brei staat te pruttelen.
Dan in de ovenschaal met lasagnabladen en na een half uur in de oven is het jummie.
Maar mogelijk is dat nep-lasagna...
Dan in de ovenschaal met lasagnabladen en na een half uur in de oven is het jummie.
Maar mogelijk is dat nep-lasagna...
Heel simpel:
-Gehakt (kan ook zonder) beetje aanbakken.
-Gesnipperde ui erbij (eventueel wat knoflook).
-Italiaanse kruiden erbij (of wat je lekker vind).
-Ik gooi er altijd roerbak groenten bij, of wat ik voor handen heb.
even lekker mee bakken.
-De (zelfgemaakte) tomaten saus erbij (hangt ook af van wat ik voor handen heb).
-Wat melk erbij en de boel een beetje wat opwarmen, even laten pruttelen.
Allemaal in 1 (grote) pan.
Een half uurtje in de oven.
-Gehakt (kan ook zonder) beetje aanbakken.
-Gesnipperde ui erbij (eventueel wat knoflook).
-Italiaanse kruiden erbij (of wat je lekker vind).
-Ik gooi er altijd roerbak groenten bij, of wat ik voor handen heb.
even lekker mee bakken.
-De (zelfgemaakte) tomaten saus erbij (hangt ook af van wat ik voor handen heb).
-Wat melk erbij en de boel een beetje wat opwarmen, even laten pruttelen.
Allemaal in 1 (grote) pan.
Een half uurtje in de oven.
Ja klopt hoor, dan heb je idd diverse pannetjes en een ovenschaal nodig.sirdanilot schreef:? Hoe dan? Je moet tochLassie schreef:Is dat zo? Ik gebruik voor de lasagne 1 pan.![]()
- rode saus met gehakt maken
- bechamelsaus maken (witte saus)
- nog iets met groenten (bijvoorbeeld spinazie uit de diepvries is erg lekker)
Wij kookten de lasagnebladen nooit, maar dan blijven de bovenste soms hard en da's vies. Misschien te weinig saus gebruikt toen.
Ik maak eigenlijk nooit lasagne, kost me te veel moeite voor 1 persoon. Maar misschien wel een idee voor als er meer eters komen. En je kunt het ook makkelijk bewaren lijkt me (in een bakje in de diepvries)
Ik maak niet zo heel vaak lasagne en ook zeker niet alle keren met bechamelsaus. Het is een best een moeilijke saus om te maken, want ik houd niet zo van die pakjes en zakjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon